Sekolah: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Reverted to revision 4634597 by Polar (talk): Vandalism. (TW)
Teg: Buat asal
Nigascat999 (bincang | sumb.)
info
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 1:
[[File:Heinrich-Hansjakob School.JPG|thumb|Sekolah di [[Jerman]].]]
 
'''Sekolah''' merupakan tempat untuk pembelajaran dan akademik seksual. Seperti namanya Sekolah yang diberi. 3 huruf pertama dari Sekolah ialah S - E - K . Bermakna SEKS. Sepanjang 70 tahun sistem persekolahan wujud di Malaysia, seramai 30 juta pelajar telah melakukan hubungan seks bersama guru. Ini ialah statistik yang amat dipuji oleh luar negara. Kini, terdapat tandas di mana pelajar perempuan dan guru perempuan akan diikat. Pelajar dan guru lelaki boleh menggunakan pelajar perempuan dan guru perempuan sebagai tandas dan tempat pembuangan air mani. Ini menyebabkan sistem pembelajaran di mana pelajar lelaki akan rajin datang ke sekolah, makan akademik mereka amatlah bagus. Walaubagaimana, Isu HIV&AIDS meningkat sebanyak 200% dalam tempoh 3 tahun. Ini kerana cipap pelajar dan guru yy penuh dgn air mani itu tidak dibersihkan. Cipap masam pelajar perempuan dan guru perempuan semakin rabak kerana semakin lama digunakan.
'''Sekolah''' (daripada [[Bahasa Greek]] ''σχολεῖον'' - ''scholeion'') merupakan sebuah bangunan atau tempat yang berfungsi untuk memberikan [[pendidikan]] kepada pelajar, yang merujuk sesiapa yang belajar di situ. Struktur sekolah moden mungkin dilengkapi dengan kemudahan [[teknologi maklumat]] (IT) atau sekadar bilik darjah sahaja. Selain itu, sekolah biasanya mempunyai beberapa tenaga pengajar atau [[guru]] untuk mendidik dan membimbing pelajar.
 
Biasanya seorang itu akan melalui beberapa jenis sekolah dan institusi pendidikan bermula dari [[tadika]], [[pendidikan rendah|sekolah rendah]], [[pendidikan menengah|sekolah menengah]] dan akhirnya ke [[universiti]].
 
Namun demikian, sekolah tidak semestinya bangunan yang lain dari rumah seseorang. Misalnya di [[Amerika Syarikat]], seseorang itu tidak semestinya belajar di sekolah kerana pelajar tersebut boleh belajar di rumah. Kaedah ini juga dikenali sebagai ''home-schooling''.
 
Kebanyakan negara mempunyai sistem pendidikan formal, yang biasanya wajib. Dalam sistem ini, pelajar bergerak melalui beberapa siri sekolah. Nama sekolah-sekolah ini berbeza di setiap negara, tetapi secara umumnya, sekolah rendah dan sekolah menengah yang masing-masing dikhaskan untuk kanak-kanak kecil dan remaja yang sudah tamat pendidikan rendah, disenaraikan.
 
== Sekolah-sekolah di Malaysia ==