Cik Puan Sinderella: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Dibalikkan Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
HatiLestari (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg: Manual revert
 
Baris 4:
Puteri Afiana Natasya binti Yusof, ataupun dikenali sebagai Fifi,<ref>[http://blog.akudarahanakmalaysia.net/2015/04/bila-cinderella-lari-dari-rumah/#.VqI8HU32XIU]</ref> merupakan seorang gadis lucu dilahirkan dari Tuan Yusof dan Puan Salina. Apabila waktu bayi, Tuan Yusof terdapat kemalangan dan meninggal dunia. Setelah itu, Puan Salina bertukar sikapnya menjadi penjahat. Kerananya, Fifi dilarang bertemu kawan-kawannya, bersekolah dan juga berkeluar. Untuk sekian lama, dia membesar atas mama yang begitu jahat dan pembantu di rumahnya yang begitu nakal, iaitu Moom & Breen. Dia selalu ingin kebebasan bagaikan Cikgu Muna, guru tuisyen baginya.
 
Suatu hari nanti, apabila Fifi dan ibunya bersama ada di luar, Fifi mendapat sehelai kertas iklan tentang aktiviti hip-hop. Dari kertas itu, dia tergembira. Apabila ibunya rehat di biliknya, dia sulit keluar dari rumah dan pergi ke tempat aktiviti hip-hop yang dimaksudkannya kertas. Fifi berjumpa Bone, ketua untuk aktiviti itu. Disebabkan Bone, Fifi baharu terasa kebebasan, dia makan aiskrim dan hamburger, dapat telefon bimbit - semuanya tidak pernah mampu dirasakan. Kerananya, dia pun mencipta akaun Facebook agar boleh menghubungi dengannya.
 
Puan Salina tersedar anaknyaadiknya tidaksudah beradakeluar di dalamdari rumah, dan terus menelefonbegitu polismarah-marah. TidakSetelah lamaFifi kemudiankembali, fifidia punmemasang pulangCCTV dansupaya dimarahi.Fifi Sejaktidak daripadakeluar. ituJusteru, Puanuntuk Salinakeluar memasangdan CCTVbertemu diBone, dia meminta dalamCikgu rumahnyaMuna untuk mengawasimembuat fifi"ko-kurikulum". Fifi berasadiizinkan sedihmembuat kerana"ko-kurikulum" tidakdan dapatakhirnya mampu keluar. rumah"Ko-kurikulum" itu terus lagidiulangi.
 
Walau bagaimanapun, ibunya terasa sebuah kepelikan atas "ko-kurikulum" itu agar apabila Fifi dan Cikgu Muna pergi "ko-kurikulum", dia suruh Moom & Breen untuk siasat bilik Fifi. Kertas iklan aktiviti hip-hop dan telefon bimbitnya tidak sengaja dibiarkan tercari dan akhirnya terbongkar rahsia tentang "ko-kurikulum".
Apakah yang akan dilakukan oleh fifi untuk bertemu dengan bone lagi? Adakah fifi akan dapat memperoleh kebahagiaan bersama dengan bone seperti apa yang dirancang?
 
Marah sangat Puan Salina, dia meneruskan ke tempat hip-hop itu dan Fifi terpaksa ditangkapnya. Sebagai hukuman bahawa menipu ibunya, Fifi seharusnya berkahwin dengan pilihan ibu bukannya Bone. Sengsara hati Fifi dan Cikgu Muna dipecat dari tuisyennya.
 
Kerana keputusan ibunya, Anuar, calon suami Fifi datang. Fifi terasa kegembiraan, sebab Anuar itu Bone, sebenarnya. Senang hatinya, Fifi dan Bone berkahwin dan akhirnya Fifi dapat keluar dari rumah.
 
== Watak dan perwatakan ==
=== [[Ummi Nazeera|Puteri Afiana Natasya binti Yusof ''(Fifi)'']] ===
Anak sulung Tuan Yusuf dan Puan Salina. Setelah kehilangan ayahnya, ibunya menjadi terlalu jahat baginya. Dia dilarang bertemu kawan-kawannya, bersekolah dan juga berkeluar dari rumah. Tatkala mendapat sehelai kertas iklan hip-hop, dia sulit keluar dari rumah dan bertemu Bone. Dengan jodoh baharunya(Bone), dia mampu berasa kebebasan. Tetapi, hubungan antara dua-dua insan itu terbongkar, dan ibunya membuat keputusan Fifi terpaksa berkahwin dengan pilihannya sendiri. Akankah Fifi dan Bone bertemu lagi?
 
=== [[Aeril Zafrel|Anuar ''(Bone)'']] ===
Budak penari dan ketua aktiviti hip-hop. Dia mengajar penarian kepada sahabat-sahabatnya. Ditemukan dengan Fifi tetapidan mendapat jodoh. Tetapi, setelah hubungan masing-masing terbongkar,dia Fifi tidak mampu untuk meminang dan berkahwin bersama Fifi kerana dihalang ibu fifidia.
 
Nama sebenarnya Anuar, tetapi menggunakan alias "Bone" untuk aktivitinya.
=== [[Aeril Zafrel|''(Bone)'']] ===
Budak penari dan ketua aktiviti hip-hop. Dia mengajar penarian kepada sahabat-sahabatnya. Ditemukan dengan Fifi tetapi, setelah hubungan masing-masing terbongkar,dia tidak mampu untuk meminang dan berkahwin bersama Fifi kerana dihalang ibu fifi.
 
=== [[Zarina Zainuddin|Datin Salina ''(Puan Salina)'']] ===