Koharu Kusumi: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Rafzan (bincang | sumb.)
Razafiah (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 17:
 
'''Koharu Kusumi'''(久住 小春,lahir pada 15 Julai,1992 di Niigata,[[Jepun]]) seorang artis J-pop didalam [[Hello! Project]] .Dia menyertai Morning Musume sebagai satu-satunya peserta Generasi ke-7 dan penyanyi solo yang termuda pernah terlibat didalam Hello! Project berumur hanya 12 tahun apabila menyertai [[Morning Musume]].Dikatakan bahawa sebelum dia melibatkan didalam industri muzik,dia pernah menyertai kumpulan bola tampar sekolah dan memegang posisi kapten di dalam kumpulan.Proses ujibakat dia ada disiarkan dirancangan [[TV Tokyo]],Hello! Morning.
 
 
==Biografi==
Baris 30 ⟶ 29:
 
Pada 7 November 2007,single keempatnya, ''[[Chance! (Kusumi Koharu song)|Chance!]]'' telah dipasarkan.Juga album keduanya bakal dipasarkan pada 19 Disember 2007 yang berjudul ''[[Kirarin Land]]''.
 
Pada tahun 2008, Koharu digabungkan dengan dua gadis dari [[Hello! Pro Egg]] iaitu [[Kitahara Sayaka]] dan [[Kikkawa Yuu]] dalam kumpulan [[Milky Way]], unit dari anime Kirarin Revolution. Kumpulan itu telah memasarkan single pertama, [[Anataboshi]] pada [[30 April]] [[2008]].Pada Julai 2008, beliau akan memasarkan single kelima, [[Papancake]].
 
== Diskografi : ==