Parti Bersatu Rakyat Sabah: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
ArrazzazBot (bincang | sumb.)
k Robot: interwiki standardization
Didie (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
[[Imej:Pbrslogo.gif|thumb|PresidenLogo PBRS]]
 
'''Parti Bersatu Rakyat Sabah''' ([[bahasa Inggeris]]: ''United Sabah People's Party''; singkatan: ''PBRS'') ditubuhkan pada 11hb[[11 Mac]] [[1994]]. Sebelum penubuhan PBRS, beberapa orang bekas ketua Parti Bersatu Sabah (PBS) seperti YB Tan Sri Datuk Seri Panglima Joseph Kurup, YB Datuk Clarence Bongkos Malakun, Datuk James A. Vitales, dan YB Senator Limun Laikim mengadakan perjumpaan sebanyak empat kali untuk membincangkan tentang penubuhan PBRS.
Pada 16hb Mac 1994, YB Tan Sri Datuk Seri Panglima Joseph Kurup bersama YB Datuk Clarence Bongkos dan YB Senator Limun Laikim berjumpa dengan bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohammad, yang merupakan Presiden Barisan Nasional di Kuala Lumpur untuk menyampaikan surat permohonan untuk memasuki Barisan National sebagai parti komponen.
==Alamat==
 
Pada 16hb[[16 Mac]] [[1994]], YB Tan Sri Datuk Seri Panglima Joseph Kurup bersama YB Datuk Clarence Bongkos dan YB Senator Limun Laikim berjumpa dengan bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. [[Mahathir Mohammad]], yang merupakan Presiden Barisan Nasional di Kuala Lumpur untuk menyampaikan surat permohonan untuk memasukimenyertai Barisan National sebagai parti komponen.
* Ibu Pejabat, Peti Surat 20148, [[Luyang]], [[Kota Kinabalu]], 88761 [[Sabah]].
* Telefon: 6088-269282 / 6088-263282
* Faks: 6088-269282
 
==Lihat juga==
[[Kategori: Parti politik Malaysia]]
* [[Senarai parti politik Malaysia]]
* [[Politik Malaysia]]
 
{{Parti-parti politik Malaysia}}
[[Kategori: Parti politik Malaysia]]
 
[[en:Parti Bersatu Rakyat Sabah]]