Syed Abdullah Hussein Al-Attas: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Jemeer98 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg: Dibalikkan
Tiada ringkasan suntingan
Teg: Dibalikkan
Baris 1:
{{Hatnote|"Uncle Seekers" dilencongkan di sini.}}
'''Syed Abdullah Hussein Al-Attas''' atau '''Uncle Seekers''' adalah seorang '''penipu''' atau '''temberang''' pengamal paranormal, penerbit drama televisyen Malaysia, berasal dari [[Alor Setar]], [[Kedah]] dan namanya dibabitkan dengan keluarga diraja Selangor dan Johor. Selain itu, '''Uncle Seekers''' juga dikenali sebagai '''Kaki Cautut''' atau '''Mat Temberang''' atas sebab cerita cerita fitnah dan juga terlibat dengan penyalahgunaan dadah Sumber [http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0707&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm Uncle Seekers menagih dadah]</ref>
 
Kehidupan beliau yang banyak memutar belit cerita juga menfitnah dan menghina para ilmuan, artis serta mengecam institusi kerajaan yang membawa mudarat kepada dirinya sendiri untuk diperlihatkan oleh segenap masyarakat.
 
Muka yang seperti '''tikus curut''' adalah gambaran rakyat Malaysia kepada Uncle Seekers ini kerana perangainya juga tidak ubah seperti haiwan tersebut.
 
Syed Abdullah adalah anak penulis buku politik terkenal [[Syed Hussein Al-Attas]]. Beliau pernah diisytiharkan [[muflis]] oleh Jabatan Insolvensi Malaysia.