Mohamed Khaled Nordin: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
{{Infobox_Politician
| honorific-prefix = Yang Berhormat Menteri DatukDato' Seri <br>
| name = Mohamed Khaled Nordin
| image = Khalednordin.jpg
Baris 41:
}}
 
[[Gelaran|Dato' Seri]] '''Mohamed Khaled Nordin''' adalah merupakan seorang ahli politik Malaysia dan memegang Menteri [[Pengajian Tinggi]] Malaysia. Sebelum ini beliau adalah Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi dari tahun 2004-2008. Beliau juga merupakan [[naib ketua UMNO Johor]] dan ahli [[Pasir Gudang(P. 159)]]
 
'''Y.B. Dato' Seri Mohamed Khaled bin Nordin''' telah dilahirkan di [[Muar]], [[Johor]] pada 30 November 1958. Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah Ledang Muar. Beliau bersekolah menengah di Sekolah Tinggi Muar sebelum meneruskan pengajian ke [[Maktab Sultan Abu Bakar]], [[Johor Bahru]]. Y.B. Dato' Seri kemudiannya melanjutkan pengajian ke [[Universiti Malaya]] dan dianugerahkan Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang pada tahun 1982.
 
Beliau memulakan kerjayanya di Petronas sebagai Pegawai Undang-Undang pada tahun 1982. Beliau kemudiannya dilantik sebagai Setiausaha Politik kepada Menteri Wilayah Persekutuan (1983-1986) dan Setiausaha Politik kepada Menteri Kebajikan Masyarakat (1986-1987).