Kurosaki Ichigo: Perbezaan antara semakan

25 bait ditambah ,  13 tahun lalu
→‎Babak Hueco Mundo: Pembetulan tatabahasa/kemaskini
(→‎Babak Hueco Mundo: Pembetulan tatabahasa/kemaskini)
Apabila Ichigo dan Dordonii bertarung, perbezaan besar antara kedua-dua kuasa mereka menjadi nyata. Dordonii mencadangkan Ichigo membebaskan tahap terakhir Zangetsu supaya dapat menyainginya. Ichigo tidak mahu dan berkata bahawa dia akan menumpaskan semua Espada, tetapi jika terpaksa menggunakan tahap terakhir dalam setiap perlawanan, hal ini hanya menunjukkan kelemahannya. Dordonii membebaskan kuasa zanpakutōnya sekaligus meningkatkan kuasanya. Dalam bentuk sebenarnya, dia mampu memanipulasi angin. Ichigo diselamatkan oleh Nell yang berjaya menyerap dan memantulkan serangan yang ditujukan kepada Ichigo. Berang, Dordonii menyerang Nell yang kemudiannya diselamatkan oleh Ichigo dengan menggunakan tahap terakhir Zangetsu.
 
Dordonii tidak berpuas hati dengan hanya melihat tahap terakhir zanpakutōnya; dia kini ingin melihat Ichigo dalam bentuk hollow. Malah, dia cuba menyerang Nell untuk memaksa Ichigo bertukar ke bentuk hollow. Ichigo menempatkan Nell di tempat yang selamat dan bersetuju untuk membiarkan Dordonii menyaksikan hollow Ichigo tetapi hanya untuk sesaat. Dordonii berasa gembira tetapi hollow Ichigo mencederakannya dengan parah dengan satu pukulan. Nell mengubati Dordonii dan cuba menyerang Ichigo sekali lagi supaya Ichigo beredar dari tempat tersebut. Sebagai tanda terima kasih kerana bertarung dengannya, Dordonii menentang Exequia yang dikerahkan untuk menangkap Ichigo agar Ichigo berpeluang melarikan diri.
 
Seketika kemudian, Ichigo berjumpa dengan Ulquoirra yang membawa khabar "kematian" Rukia. Mendengar khabar ini, Ichigo memalingkan diri untuk berpatah balik demi menyelamatkan Rukia. Dia enggan bertarung dengan Ulquoirra kerana merasakan tiada perkelahian antara mereka. Namun, setelah Ulquoirra memberitahu bahawa dia yang membawa Orihime ke Hueco Mundo, Ichigo tiba-tiba naik berang lalu berpaling untuk memberi serangan sulung kepada Ulquoirra. Dia mula menyalahkan Ulquoirra kerana dialah yang menyebabkan Orihime dianggap sebagai pengkhianat.
 
Pertarungan tercetus dan Ichigo menggunakan kuasa Vaizard yang menyebabkan Ulquoirra seolah-olah gagal menyainginya. Keputusannya seolah-olah Ichigo menang tetapi tiba-tiba Ulquoirra muncul lalu menikam dada Ichigo dengan tangannya menyebabkan Ichigo tidak sedarkan diri. Babak ini juga mendedahkan kedudukan Ulquoirra sebagai ''Quatro Espada'' atau Espada keempat.
Babak ini juga mendedahkan kedudukan Ulquoirra sebagai ''Quatro Espada
'' ''atau Espada keempat.
 
Sedang Ichigo baring dalam keadaan tidak bernyawa, Grimmjow datang membawa Orihime untuk menghidupkan semula Ichigo. Ichigo yang sedar semula terkejut melihat Orihime bersama Nell disampingnya. Kemudian datang Ulquoirra lalu yang mempersoalkan tindakan Grimmjow. Berlaku satu perkelahian antara mereka berdua yang menyebabkan Ulquoirra dikurung di dimensi lain buat sementara tetapi turut mencederakan tangan Grimmjow.
 
Grimmjow mengarahkan Orihime untuk cepatbertindak pantas memandangkan kuasakekuatan Ulquoirra yang mampu membuka kembali kurungan itu dalam hanya beberapa jam. Orihime membantah kerana Grimmjow pasti akan mencederakan Ichigo lagi selepas dia menyembuhkannya. Namun sebaliknya Ichigo meminta Orihime untuk menyembuhkannya beserta tangan Grimmjow kerana dia ingininginkan pertarungan mereka bertarungadil secaradan adilsaksama.
 
Pertarungan tercetus dan Ichigo menggunakan kuasa VaizardVizard yang menyebabkan Orihime bagai ketakutan kerana teringatkan abangnya yang menjadi Hollow. Dalam satusuatu situasi yang menghimpit Ichigo, Nell telah meminta Orihime agar memberi galakan kepada Ichigo dan menjelaskan bahawa Ichigo datang ke Hueco Mundo demi dirinya dan menggunakan kuasa tersebut juga demi dirinya. Orihime yang sedarmenyedari kebenaran ini telah mula memberikan galakan kepada Ichigo dan mengatakan yangbahawa dia hanya mahuinginkan Ichigo untuk terus hidup danmeskipun tidak kisah jika diadirinya kalahditewaskan. Ichigo yang seolah-olaholahnya mendapat semangat baru akhirnya berjaya mengalahkanmenewaskan Grimmjow.
 
SedangSewaktu mereka bersiap hendaksedia untuk menuju ke tempatlokasi rakan-rakan mereka, Grimmjow bangun dandalam inginkeadaan separuh sedar dalam percubaan untuk meneruskan pertarungan mereka. Ichigo menghalangnya sambil memberitahu bahawa dia telah tewas. Tiba-tibaNamun, munculNnoitra pendatangJiruga yangmuncul tidaksewaktu diundang,mereka Nnoitoraberbicara Jiruga yangdan menghentak kepada Grimmjow dengan senjatanya.
 
Ichigo yang telah kehilangan banyak tenaga setelah baru selesai menentang Grimmjow terbukti sebagai lawan yang tidak setanding dengan Nnoitra.
Ichigo yang baru saja habis berlawan kini terpaksa menentang Nnoitora pula namun gagal menyainginya kerana hilang banyak tenaga. Dalam keadaan terhimpit, Nell cuba membantu dengan mengenakan ''cero'' keatas Nnoitora namun mudah ditangkis olehnya.
''
 
== Kuasa ==
7,740

suntingan