Wikipedia:Permohonan pendapat/Venue atau Gelanggang: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Niduzzi (bincang | sumb.)
Che090572 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 46:
''Sorry to say'', perkataan '''Gelanggang perlawanan''' agak tak sesuai, ini kerana perkataan ''perlawanan'' lebih kepada sukan tinju, bukan untuk semua jenis sukan. Mengikut [http://pgoh13.free.fr/english_malay_dictionary.php laman web] yang saya ''favourite''kan ni, perkataan ''venue'' ialah '''tempat diadakan sesuatu peristiwa'''. Manakala menurut kamus saya, iaitu '''Longman''' bermaksud hanya '''tempat'''. Mungkin saya ada istilah yang saya ciptakan yang mungkin sesuai, iaitu '''Tempat Pertandingan''', sesuai tak??? — [[Pengguna:Emrrans|Imran Al-Sahih]] 07:07, 12 Julai 2008 (UTC)
 
Ok, menurut Oxford Compact Advanced Learner's by A.S. Hornby venue means'' place where people agree to meet,esp for a sports contest or match'': tempat untuk orang bersetuju untuk berjumpa, terutama sekali untuk perlawanan sukan;tempat(perjumpaan/perlawanan,dsb.)Jadi, saya lebih bersetuju dengan pendapat Imran .<span style="font-family:Arial;color:black"> '''''[[User:Putera Luqman Tunku Andre|Putera]][[User talk:Putera Luqman Tunku Andre|Luqman]]</span> <sup>[[Special:Contributions/Putera Luqman Tunku Andre|Tunku Andre]]</sup> 15:35, 12 Julai 2008 (UTC)
::Saya faham tempat perlawanan = Match place...bagi saya bila kita menggunakan gelanggang, perkataan itu sudah merujuk kepada tempat untuk sesuatu perlawanan itu diadakan.tak kiralah samada ia digunakan untuk tertutup malah ia digunakan untuk tempat yang terbuka..sebagai contoh..gelanggang bola sepak...? gelanggang bola tampar...? gelanggang ragbi..? Jadi bila kita gunakan gelanggang, kata nama tersebut sudah boleh berdiri dengan sendirinya...Satu lagi tempat perlawanan menggunakan dua perkataan..jadi perkataan kedua merupakan kata-kata penguat atau 'adjektif'...jadi ingin saya membuat penegasan di sini bahawa gelanggang adalah lebih sesuai sebagai tajuk...[[Pengguna:Che090572|Che]] ([[Perbincangan Pengguna:Che090572|bincang]]) 19:34, 19 September 2008 (UTC)
 
Baiklah. Bagaimana para penyelia? Tidak mahu mulakan sebarang langkah pengundian?--[[Pengguna:Kekacang|<font face="Rage Italic" size="5" style="color:#000000;color:black"><i>kekacang</i></font>]] 02:58, 1 Ogos 2008 (UTC)