FTG: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kurniasan (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
ArrazzazBot (bincang | sumb.)
k Bot: Penggantian teks otomatis (-Ianya +Ia)
Baris 25:
FTG pada asalnya adalah sekumpulan pemuzik-pemuzik studio yang bertugas sebagai sessionist di studio FGM (Family Group Malaysia) yang dulunya berjaya dengan artis pop seperti [[Zaiton Sameon]] dan juga [[Eddie Hamid]].
 
[[EP]] pertama mereka adalah rakaman berbau "Thrash Metal" Malaysia yang pertama dikeluarkan untuk pasaran. IanyaIa dikeluarkan oleh FGM dalam tahun 1992. Beberapa minggu kemudian sebuah syarikat rakaman yang bernama VSP turut mengeluarkan demo-EP Cromok, "Image of Purity" (yang rakamkan di Woolongong, Sydney, Australia). Kedua-dua rakaman menjadi titik-titik mula untuk rakaman-rakaman Thrash Metal yang seberikutnya di industry muzik Malaysia.
 
Kumpulan FTG mengenengahkan imej thrash metal dan amat popular di funfair seluruh negara. Kebelakangan ini mereka lebih gemar mengambil halatuju muzik yang kurang agressif tetapi masih mengekalkan keberatan muzik metal itu sendiri. Mereka juga cenderung menghasilkan album dalam [[bahasa Melayu]] dan tidak lagi menggunakan [[bahasa Inggeris]].