Sehati Berdansa: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Polar (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''Sehati Berdansa''' merupakan program hiburan realiti yang menampilkan personaliti popular di Malaysia menari secara berpasangan di hadapan penonton dan juri. Mereka akan mempersembah tema tarian yang ditetapkan pada setiap minggu. Ia disiarkan di saluran 104 - [[Astro Ria]].
{{wikikan}}
'''Sehati Berdansa''' merupakan program realiti televisyen yang disiarkan oleh rangkaian [[Astro Ria]] 104 sejak Oktober 2007 hingga 29 Disember 2007.
 
==Konsep==
Acara kemuncak telah diadakan di [[Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya]] (PICC), [[Putrajaya]], [[Malaysia]] pada hari Sabtu, 29 Disember 2007. Pasangan [[Vanida Imran]] dan [[Rashidi Ishak]] menjadi pasangan pertama dinobatkan sebagai Raja dan Ratu Sehati Berdansa. Mereka membawakan tarian berentak [[joget]] dan [[samba]] [[Brazil]]. Ketua Program Melayu Astro Ria, Haris Ismail telah menyampaikan hadiah bernilai RM200,000 yang merangkumi sebuah kereta [[BMW]] Mini One (1.4cc), pakej bulan madu ke [[Paris]], [[Perancis]] serta trofi. Mereka juga berjaya mengumpul RM15,000 untuk disalurkan ke [[Persatuan Kebangsaan Kanser Malaysia]].
Cerita di sebalik tabir persiapan mereka di rumah atau di studio pasti menyentuh jiwa penonton. Penonton juga akan didedahkan kepada persekitaran kehidupan seharian personaliti dan pasangannya.
 
Setiap pasangan akan menari demi mewakili pusat kebajikan yang ditetapkan khusus untuk mereka. Penaja akan mendermakan sekiranya mereka berjaya meneruskan persaingan.
Koreografer pasangan ini ialah [[Sazlan Mat Adnan]] dinobatkan sebagai Koreografer Terbaik dan mebawa pulang hadiah berupa pakej pelancongan ke Paris dan sebuah trofi.
 
==Sehati Berdansa Musim 1==
Tempat kedua ialah [[Ngasriah Ngasri]] atau Anne {23) dan suaminya, Abdul Wafi Hassan atau Wafi ( 26). Mereka berjaya mengumpul RM10,000 untuk disumbangkan kepada [[Persatuan Kebangsaan Yayasan Sindrom Down Kiwanis]].
Rancangan Sehati Berdansa Musim Pertama telah disiarkan dari 5 November 2007 hingga 29 Disember 2007. Ia dihoskan oleh Fahrin Ahmad, Linda Onn, dan Awal Ashaari. Lapan orang selebriti tanah air dari pelbagai industri terlibat dalam program musim ini.<ref>[http://www.utusan.com.my/utusan/content.asp?y=2007&dt=1230&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm Utusan Online: Hiburan - Vanida, Rashidi juara Sehati Berdansa]</ref>
 
===Pasangan selebriti===
Juri tarian malam itu ialah [[Linda Jasmine Hashim]] dan [[Fathee Abdullah]] selaku juri tetap dan selebriti terkenal, [[Fauziah Ahmad Daud]] atau Ogy sebagai juri undangan.<ref>http://www.utusan.com.my/utusan/content.asp?y=2007&dt=1230&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm</ref>
* Vanida Imran & Rashidi Ishak - Pelakon terkenal (Juara)
* Anne Ngasri & Abdul Wafi - Pelakon drama terkenal (Naib juara)
* Rizman Khuzaimi & Kartina Ayoob - Pelakon dan penerbit
* Raianna Rahman & Zain Shah - Personaliti TV
* Azman Adnan & Asfarina Muhammad - Bekas pemain bola sepak & bekas penyanyi kumpulan Feminin
* Atilia Raja Haron & Ariff Johan Abdul Jalil - Penyanyi dan pelakon P. Ramlee The Musical
* Haiza Nordin & Hanafpe Omar - Penyanyi dangdut terkenal & bekas pemain hoki
* Radhi Razali & Shazlin Sharif - Vokalis kumpulan OAG
 
==Sehati Berdansa Musim 2==
{{main|Sehati Berdansa Musim 2}}
Rancangan Sehati Berdansa Musim Kedua sedang disiarkan bermula dari 18 Oktober 2008 hingga sekarang. Sepuluh orang selebriti tanah air dari pelbagai industri terlibat dalam program musim ini.
 
===Pasangan selebriti===
* Amyza Adnan & Izhar - Pelakon, penyanyi, dan pengacara
* Ashed (Def Gab C) & Shima - Penyanyi
* Ani Mayuni & Zairi - Artis
* Jamal & Faridah - Penyampai radio
* Khai & Rosma - Penyanyi, pelakon, dan pengacara
* Lisdawati & Fauzi Nawawi - Pelakon dan model & Pelakon dan pengarah
* Mazin & Manisa - Model dan pelakon
* Sabrina Ali & Shahrin - Pelakon
* Sasha Saidin & Salyo - Bekas anggota kumpulan Elite
* Shahril Arsat & Noraini Morat - Bekas pemain bola sepak
 
==Rujukan==
{{reflist}}
<references/>
 
==Pautan luar==
* [http://www.astro.com.my/sehatiberdansa/ Laman web rasmi]
* [http://profiles.friendster.com/55362319 Friendster - sehati berdansa]
 
[[Kategori:Rancangan televisyen realiti Malaysia]]