Pergerakan Pemuda UMNO: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh Akma Hani (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Che090572
Akma Hani (bincang | sumb.)
Baris 41:
[[Ahmad Zahid Hamidi]] yang pernah belajar di [[Sekolah Agama Izuddin Shah]], [[Ipoh]] nampak sealiran dengan [[Anwar Ibrahim]]. Ketika ini isu Kroni, kolusi dan Nepotisme menjadi bahan skeptikal dan bahan lawak dalam persidangan UMNO. Tun Dr [[Mahathir Mohamad]] selaku presiden UMNO telah menyiarkan senarai syrikat dan orang UMNO yang mendapat tender, saham dan ahli lembaga pengarah dan sebagainya. Nama Ahmad Zahid dan lain-lain yang 'bising' turut tersenarai. Tetapi ramai lagi mempertikaikan senarai itu kerana ada yang tidak tersenarai.
 
==Era Datuk HishamuddinHishammuddin Tun Hussein==
Tokoh muda ketika itu ,[[Hishamuddin Tun Hussein]] diberi jawatan berprestij iaitu [[Menteri Pelajaran Malaysia]]. (Fakta ini tidak betul, yang betul - beliau diberikan jawatan sebagai Menteri Belia dan Sukan terlebih dahulu) Ketika inilah [[Akta Pendidikan 1996]] dan Akta Universiti Swasta digubal dan dilaksanakan di mana [[bahasa Inggeris]] dibenarkan menjadi bahasa pengantar di universiti swasta (Fakta ini juga tidak betul kerana ia tidak berlaku di zaman Datuk Hishammuddin menjadi Menteri Pelaran). Kemudian bahasa Inggeris digunakan dalam subjek [[Matematik]] dan [[Sains]] dari sekolah rendah hingga ke sekolah menengah agar pendidikan bertaraf dunia dapat dijayakan. Apabila(Ini orangjuga Melayutidak diasakbetul dengankerana pelbagai- isu,ia beliauberlaku sediadi menjulangzaman Tan Sri Musa menjadi Menteri Pelajaran). Ketika ini [[kerisPuteri UMNO]] dalamdan persidangan pemuda[[Putera UMNO.]] Kerisditubuhkan bersilangbagi merupakanmeremajakan iconperjuangan dalamUMNO benderadan mendekatkan UMNO dengan remaja belasan tahun di universiti -universiti. (Tolong buat rencana yang betul sahaja atau satu laporan akan diberi kepada wikipedia untuk sekat IP saudara)
Ketika ini [[Puteri UMNO]] dan [[Putera UMNO]] ditubuhkan bagi meremajakan perjuangan UMNO dan mendekatkan UMNO dengan remaja belasan tahun di universiti -universiti.
 
==Pautan dan rujukan==