Kembara Seniman Jalanan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''Kembara Seniman Jalanan''' adalah sebuah filem Malaysia yang diarahkan oleh [[Nasir Jani]] dan [[M.Nasir]] selaku penulis skrip. Filem yang ditayangkan kepada umum pada Februari 1986 ini telah dibintangi oleh [[M.Nasir]] sendiri dan artis-artis seperti:-
*Khathijah Ibrahim
*Majid Salleh sebagai
*Pyan Habib sebagai Osman Tikus
*dR Sam; (dR bermaksud '''[d]'''ari '''[R]'''embau)
*Shah Reza
Baris 8:
*Siso Kopratasa sebagai penjual burger
*[[Kumpulan Sweet Charity ]]
*M. Rajoli sebagai bapa Bujang
*Hasnah Ibrahim sebagai ibu Bujang
*Amy (Search)
*[[Ramli Sarip]]
*[[Kumpulan Search]]
*[[Kumpulan Blues Gang]]
*Neeruam atau Maureen
 
Filem ini diterbitkan oleh Zarul Al-Bakri melalui ZSA Holdings Sdn Bhd. Filem ini dimulai dengan paparan warna-warna lukisan pelukis tempatan seperti S Amin Shahab, M Nasir, Mohd Din dan dibayangi dengan imej watak utama iaitu M Nasir sendiri sebagai Jebat atau Bujang.
Baris 20 ⟶ 21:
Bujang yang baru tiba di ibukota telah bertembung dengan tidak sengaja dengan Osman Tikus (lakonan Pyan Habib) di Hentian Puduraya.Osman merupakan seorang penyeluk saku @ pencuri sepenuh masa. Pertembungan itu mengakibatkan dompet Bujang juga turut menjadi mangsa Osman.
 
Hal ini hanya disedari setelah Bujang ke gerai burger milik Imuda (Brader Joe) untuk mengalas perut sebelum meneruskan tujuan ke Studio rakaman milik seorang pengusaha syarikat rakaman bumiputera yang terlibat dengan cetak rompak. Akibatnya Bujang terpaksa makan burger tidak berbayar.
 
Sesampai di studio rakaman , Bujang terpaksa menunggu lama dan disuruh pulang dan datang semula esok harinya oleh pemilik studio kerana alasan sibuk dan tidak mahu melayan Bujang.
 
==Soundtrack==