Putri Andreanna Syigim Mohd Razalli: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 8:
|Died =
| Occupation = Pengacara
|Years_active = 19992000 - sekarang
|URL = Laman Facebook Rasmi [http://www.facebook.com/people/Putri_Andreanna_Syigim/660742831],
}}
Baris 14:
'''Putri Andreanna Syigim Mohd Razalli''' atau '''Anne''' merupakan penyampai radio [[Hot FM]] dilahirkan pada [[11 Januari]] [[1981]] dan berasal dari [[Taiping]], [[Perak]]. Ann mula menjadi penyampai radio [[Hot FM]] pada [[1 September]] [[2006]]
 
Anak bongsu dua beradik ini memiliki Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Massa (Penyiaran) dari [[Universiti Teknologi Mara]] (UiTM) [[Shah Alam]], [[Selangor]]. Ketika Anne masih menuntut, dia sudah pun terjun ke dunia penyiaran apabila menjadi pengacara rancangan kanak-kanak, Hugo di [[ntv7]] selama satu setengah tahun dan ketika itu Ann berusia 19 tahun. Namun, Anne terpaksa meninggalkkan program rancangan Hugo demi untuk menfokuskan pada pelajaran ketika menuntut.
 
Seterusnya dia mendalami dunia penyiaran apabila berhijrah ke [[Astro]] sebagai penulis skrip Salaam Bollywood selama lima bulan. Ketika itu pengacaranya ialah [[Sharifah Amani]]. Tidak lama selepas itu Ann menimba pengalaman di [[TV9]] pula sebagai penolong penerbit rancangan Kompas dan Seputar Malaysia selama enam bulan.
Baris 28:
 
==Kerjaya==
*Hos gameshow kanak-kanak HUGO di [[ntv7]] pada tahun 1999-2000.
*Penulis skrip Salaam Bollywood di [[Astro Ria]] pada tahun 2004.
*Penolong penerbit rancangan Kompas dan Seputar Malaysia di [[Astro Ria]] pada tahun 2005.