Wikipedia:Berani dalam mengemaskini laman: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Ychmatematik (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Ychmatematik (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
Wikipedia merupakan satu [[ensiklopedia]] yang sentiasa berada dalam proses penyempurnaan. Anda adalah digalakkan mengemaskini laman dengan tujuan membaiki [[kualiti]] ensiklopedia ini. Pengemaskini yang anda boleh lakukan termasuklah:
*'''Pengemaskini Bahasa'''<br/> Anda boleh membaiki gaya bahasa dalam sesuatu artikal sekiranya anda mendapati penggunaan bahasa artikal berkenaan tidak memuaskan. Tindakan anda sudah tentu dapat membantu wikipedia itu menjadi lebih menarik.
*'''Pengemaskini Fakta'''<br/> Apabila anda mendapati apa yang tertulis dalam salah satu entri wikipedia tidak menepati fakta, maka anda dialu-alukan untuk mengemaskininya. Dengan ada pembaikan ini, maka semakin dekatlah wikipedia dengan kebenaran.
*'''Pengemaskini Tampilan Laman'''<br/> Selain daripada pengemasikini diatas, anda juga boleh membaiki penampilan laman dengan meletak gambar, ataupun menyusun semula isi kandungan artikal supaya ia nampak lebih kemas dan cantik. Anda boleh mencari gambar yang sesuai untuk menghiasi artikal ini di [http://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page WikimediaCommons] yakni arkib media bebas.