The Black Eyed Peas: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Zamwan (bincang | sumb.)
Membatalkan semakan 909954 oleh 60.51.18.75 (Perbincangan)
Zamwan (bincang | sumb.)
Membatalkan semakan 909743 oleh 60.54.120.77 (Perbincangan)
Baris 17:
| Past_members = [[Dante Santiago]], [[Kim Hill (soul musician)|Kim Hill]]
}}
The '''Black Eyed Peas''' ('''BEP''') is an American [[hip hop]] / [[pop]] kumpulan yang berpusat di [[Los Angeles]]. Kelompok ini terdiri daripada [[will.i.am]], [[apl.de.ap]], [[Taboo]], dan [[Fergie]]. KeranaKarena pelarian mereka album [[Elephunk]] pada tahun 2003, kumpulan [[hip hop]] / [[dance pop-gaya]] berorientasikan telah terjual sekitar 18 juta album di seluruh dunia dan 9 juta single. Kelompok adalah salah satu daripada sebelas seniman yang pernah memegang nombor 1 dan 2 bintik-bintik di [[Billboard Hot 100]] pada masa yang sama. Dengan 21 minggu berturut-turut di No 1, lalu dorong Peas [[Usher]] 's nota bagi kebanyakan frame berturut-turut di atas Hot 100 (Usher berlangsung di bahagian atas selama 19 minggu dengan hits "Ya!" Dan "Burn" pada tahun 2004).
 
==Kerjaya==
===1998–2001: ''Behind the Front'' and ''Bridging the Gap''===
Kelompok pop ditandatangani untuk [[INTERSCOPE Records]] dan merilis debut [[Di belakang Barisan]] pada tahun 1998. Album memenangi Peas (dan mereka hidup menyertai band, Bucky Jonson) pujian kritis. Ini menampilkan single "[[JointsSendi & Jams]]", yang disertakan pada [[soundtrack]] dari [[Academy Award-filem]] filemnominasi [[Bulworth]]. Album kedua mereka, [[Bridging themenjembatani Gap]], dirilis pada 2000; itu menampilkan satu "[[RequestPermintaan Line]]" featuring [[Macy Gray]].
 
===2003–2004: ''Elephunk''===
[[File:Black Eyed Peas performing - 2006 - JD.jpg|thumb|right|The Black Eyed Peas tampil pada 24 Ogos 2006]]
Album pelarian mereka, [[Elephunk]], dirilis pada tahun 2003. Ini adalah album pertama kumpulan untuk menampilkan vokal dari [[Stacy "Fergie" Ferguson]] dan ia menjadi penyanyi latar belakang pengganti [[Kim Hill], yang meninggalkan band pada tahun 2000. Awalnya, [[Nicole Scherzinger]] (penyanyi utama dari [[Pussycat Dolls]]) didekati untuk bergabung dengan Peas. Dia dipaksa untuk menolak kerana dia adalah ahli [[Eden's Crush]] dan berada di bawah kontrak. Dia kemudian memperkenalkan Fergie untuk Will.I.Am.
[[Rolling Stone]] mencatatkan bahawa sejak tahun 2003, ketika kumpulan "menyewa sebuah bom pirang bernama Stacy 'Fergie' Ferguson dan menyerah mengejar ransel-rapper Cred, mereka telah membuat semacam praktek spiritual bodoh merakam lagu - estetika total komitmen yang memanjang daripada mereka untuk mereka pakaian norak [[United Colors of Benetton]] pandangan dunia. "[1]
Dari Elephunk datang "Where is the Love?", Satu yang menampilkan Justin Timberlake yang menjadi Black Eyed Peas 'besar pertama menghentam, memuncak pada # 8 di US Hot 100, tetapi praktikal topping tangga lagu di tempat lain, termasuk enam minggu pada # 1 di Inggeris di mana ia menjadi tunggal paling laris tahun 2003. Tunggal itu keputusan yang sama di Australia, tinggal di # 1 untuk 6 minggu juga. Dalam sebuah wawancara dengan TalkofFame.com, Taboo bersama bahawa Justin Timberlake berpisah dengan Britney Spears berdampak pencatatan "Where Is The Love?". [2]
Album ini kemudian melahirkan "Shut Up", yang memuncak pada # 2 di Inggeris dan menduduki puncak tangga lagu di banyak negara-negara Eropah lain, termasuk Perancis dan Jerman, serta Australia, berpegangan pada # 1 tempat selama 3 minggu di sana. Elephunk menang sukses di seluruh dunia dan pergi Gold, dan Platinum di Amerika Syarikat, Inggeris, Jerman, dan pasaran Eropah lain.