Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Nerake (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 5:
:Kenyataan anda mengenai => ''Pelayaran Cheng Ho disahkan sebagai pelayar dunia pertama baru-baru ini, merupakan hakikat yang tidak dapat dinafikan pada ketika ini (Mungkin orang lain pulak pada masa depan, tunggulah ahli sejarah sedang mengkaji, banyak lagi belum dijumpai). Tetapi SIAPA yang membongkarkan? SIAPA yang membuat kajian? SIAPA yang mengumumkan perjumpaian ini? Orang Barat juga. Mereka tidak menafikan malah menerima hakikat ini.''.
:Saya akui bahaya terdapat segelintir orang Barat yang berfikiran terbuka, tetapi lebih ramai yang menentang. Kalau tidak, masakan ada yang sanggup pergi ke Iraq untuk membantah serangan pada Iraq. Dalam National Geografic lebih ramai orang barat menentang bahawa Cheng Ho sebagai pelayar dunia, sedangkan bangsa lain lebih berfikiran terbuka. Kalau macam ini, sampai bila fikiran hendak merdeka dari barat. [[Pengguna:Yosri|Yosri]] 05:46, 16 April 2006 (UTC)
 
Hai Yosri,
Tak kisahlah merdeka ke tak, asalkan apa yang kita lakukan tak menyeleweng. Pasal karya tu, biar tulis tepat pada tajuk, jangan menyeleweng saje. Biar karya BM tu kukuh dan berkualiti seperti objektif asal anda, lama-lama orang ''respect'' kita kan?? [[Pengguna:Nerake|Nerake]] 13:27, 20 April 2006 (UTC)