Wikipedia:Jangan masukkan salinan sumber asli: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Aurora (bincang | sumb.)
k Wikipedia:Jagan Masukkan Salinan Naskah Asli dipindahkan ke Wikipedia:Jangan masukkan salinan sumber asli: lebih tepat
Aurora (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
{{panduan}}
Di sini '''Naskah Asli''' merujuk kepada sebarang karya yang tidak dihasilkan oleh penguna wikipedia sendiri.
 
Jangan masukkan salinan sumber asli (terutamanya teks, peta dan gambar) di Wikipedia. Di sini, '''sumber asli''' merujuk kepada sebarang karya yang tidak dihasilkan oleh pengguna Wikipedia sendiri. [http://wikisource.org/wiki/Laman_Utama:Bahasa_Melayu Wikisource] dilahirkan untuk ini. Selain itu, anda juga boleh letakkannya di [[Projek Gutenberg]].
Pengguna wikipedia adalah ditegah daripada mengamalkan perbuatan "''cut and paste''" untuk menwujudkan rencana dalam wikipedia, sama ada bahan yang disalin itu merupakan karya hak cipta atau tidak.
 
Pengguna wikipediaWikipedia adalah ditegah daripada mengamalkan perbuatan "''cut and paste''" untuk menwujudkanmewujudkan rencana dalam wikipediaWikipedia, sama ada bahan yang disalin itu merupakan karya hak cipta atau tidak.
 
Sebaiknya, jika boleh letakkan sumber tersebut di [[Wikisource]]/Projek Gutenberg, dan kemudian ceritakannya di Wikipedia.
 
 
[[en:Wikipedia:Don't include copies of primary sources]]
[[vi:Wikipedia:Đừng chép nguyên văn bài bên ngoài]]
[[zh:Wikipedia:不要包含原始文章的副本]]