Membeli-belah dalam talian: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mencipta laman baru dengan kandungan ''''Membeli-belah dalam talian''' ialah proses yang pengguan melakukan untuk membeli produk atau perkhidmatan...'
 
Baris 5:
 
==Kedai sesawang==
Istilah '''"kedai sesawang"''' juga merujuk kepada tempat perniagaan yang [[pembangunan laman]], [[pengehosan laman]], dan jenis kegiatan berkait [[laman sesawang]] yang lain dilakukan. Pembelian dalam talian memperkenalkan cara-cara yang baharu untuk mengurangkan kos dengan mengurangkan bilangan kakitangan yang diperlukan. Ini merupakan cara yang lebih berkesan untuk menjual produk kepada pembeli dari seluruh pelosok dunia.
The term '''"Webshop"''' also refers to a place of business where web development, web hosting and other types of web related activities take place (Web refers to the World Wide Web and "shop" has a colloquial meaning used to describe the place). Buying online introduced new ways of reducing costs by reducing the number of staff needed. It is a more effective way of getting products to people and spreading into different demographics.
 
===Faedah membeli-belah dalam talian===
Baris 15:
# Threat of substitutes
# Rivalry among competitors. It is easier to introduce products and services to different markets
 
 
==Lihat juga==