Boomerang (saluran TV)

Boomerang ialah rangkaian televisyen berbayar Amerika serta perkhidmatan penstriman yang dimiliki oleh Turner Broadcasting System, anak syarikat Warner Bros. Discovery. Ia menyiarkan rancangan animasi klasik dan kontemporari yang dimiliki oleh WarnerMedia, termasuk Looney Tunes, Tom and Jerry, dan Scooby-Doo.

Boomerang
Slogan"It's all coming back to you"
(2000-2015)
Pengaturcaraan
BahasaInggeris
Format gambar480i (SDTV)
Pemilikan
PemilikTurner Broadcasting System
Saluran kembar
Sejarah
Dilancarkan1 April 2000; 24 tahun yang lalu (1 April 2000)

Dilancarkan pada tahun 1992 di seluruh dunia dan pada tahun 2000 untuk Amerika Syarikat, Boomerang berasal sebagai blok pengaturcaraan dan terbitan turunan Cartoon Network. Ia akhirnya berkembang menjadi saluran dan identiti tersendiri, dan sama-sama berkongsi jenama dan kesamaan yang sama seperti Cartoon Network. Jadual rangkaian lebih eksperimen daripada kebanyakan rangkaian kanak-kanak, mencampurkan kandungan yang lebih tua dan lebih baru, dan juga berjalan pada model yang berkesinambungan dengan pengiklanan sedikit di luar perkhidmatan Turner dan kesinambungan bentuk pendek terutama yang memaparkan kartun pendek dan featurette.

Sehingga Februari 2015, kira-kira 43.6 juta isi rumah (37.5% daripada mereka yang mempunyai televisyen) mengakses saluran tersebut.[1]

sunting

Anugerah dan pencalonan sunting

Tahun Anugerah Kategori Penerima Keputusan
2018 3rd Annual Shorty Social Good Awards Best in Entertainment Boomerang + Captain Planet Foundation Tercalon[2][3]

Rujukan sunting

  1. ^ Seidman, Robert (February 22, 2015). "List of how many homes each cable network is in as of February 2015". TV by the Numbers. Zap2it. Diarkibkan daripada yang asal pada 2015-12-29. Dicapai pada February 24, 2015.
  2. ^ "3rd Annual Shorty Social Good Awards Finalists". shortyawards.com.
  3. ^ "The Power Is Yours! Stream to Save the Planet - The Shorty Awards". shortyawards.com.

Pautan luar sunting