Di Ambang Misteri

Filem seram Malaysia 2004 arahan Silver Chung

Di Ambang Misteri merupakan sebuah filem Melayu yang diterbitkan di Malaysia pada 2004. Filem Di Ambang Misteri diterbitkan dalam bentuk filem warna.

Di Ambang Misteri
PengarahSilver Chung
Lakon layarSilver Chung
Dibintangi
Tarikh tayangan
2004
NegaraMalaysia
BahasaMelayu

Filem Di Ambang Misteri mula ditayangkan pada 2004 di pawagam seluruh negara. Menampilkan Zamarul Hisham, Elaine Daly, Raja Azrey dan ramai lagi.

Sinopsis sunting

Citer mengisahkan kejadian2 aneh berlaku di sebuah pulau yang indah dengan flora dan fauna bernama Pulau Indah Kayangan dan pulau tersebut dikatakan berpuaka. Pengacara rancangan tv dan Sains Fiksyen', Natasha (Elaine Daly) telah diarah menyiasat kejadian aneh yang berlaku dipulau tersebut bersama rakan sekerja Adam (Tony Eusoff) dan Dino (Raja Azrey). Pulau tersebut dialami oleh orang asli dan penduduk tempatan yang hidup dengan aman damai dan tidak pernah diterokai sehingga satu syarikat Dragon Cooperation bercadang nak membangunkan pulau tersebut menjadi sebuah pusat pelancongan. Sejak itu pelbagai kejadian aneh dan ngeri berlaku bila mana beberapa pekerja Dragon Co-operation mati dibunuh.

Ketibaan Natasha dengan the geng disambut oleh Coke (Zamarul Hisham) Coke selaku tourise guide telah membawa mereka ke beberapa tempat dimana kejadian kematian tersebut berlaku. Kedatangan Natasha and the geng juga telah menimbulkan kemarahan orang asli di pulau tersebut yang mana mereka dituduh mengacau semangat hutan.

Semasa penyiasatan dilakukan, Natasha, Adam dan Dino sama2 mengalami kejadian luar biasa yang tak dapat mereka nak jelaskan seperti termimpikan ’hantu perempuan‘. Ini mengukuhkan lagi kepercayaan mereka bahawa pulau tersebut berpuaka.

Natasha mendapat tahu Coke bukanlah penduduk tempatan seperti yang diakui oleh Coke. Coke juga baru saja menetap dipulau tersebut. Natasha juga dapat lagi (brape byk tahu daa) bahawa rakan karib Coke juga mangsa pembunuhan di pulau tersebut. Mengapa Coke sembunyikan hal yang sebenar dari Natasha? Apakah misteri yang terselindung di sebalik kejadian2 aneh itu? Dan Siapakah Coke?

Pelakon sunting

Lihat juga sunting

Rujukan sunting

Pautan luar sunting