The Wedding Diary 2

(Dilencongkan dari Filem The Wedding Diary 2)

The Wedding Diary 2 merupakan sebuah filem drama, komedi yang diarahkan oleh Adrian Teh dan dibintangi oleh Aniu, Elanne Kwong, Kara Wai,. Filem ini merupakan sebuah filem bercorak drama, komedi. Filem ini telah ditayangkan kepada umum pada 2013.

The Wedding Diary 2
PengarahAdrian Teh
DibintangiAniu, Elanne Kwong, Kara Wai, Zhu Houren, Cynthia Wang Marcus Chin
Syarikat
penerbitan
Asia Tropical Films
Diedarkan olehGsc Movies,
Tarikh tayangan
7 Februari 2013
Masa tayangan
97 minit
NegaraMalaysia
BahasaBahasa Mandarin
BajetRM
Pecah panggungRM

Filem ini menggunakan bahasa dan tayangannya memakan masa selama 96 minit.

Sinopsis sunting

Tidak lama selepas berkahwin, Weijie dan Zhixin menghadapi tekanan untuk hamil. Apabila ia akhirnya berlaku, di tengah-tengah persediaan untuk menyambut sebulan penuh Bayi mereka, perniagaan ayah Zhixin berhadapan dengan kegagalan pelaburan dan akibatnya dia mengalami stroke. Zhixin perlu mengambil alih perniagaan ayahnya. Antara melayan ibu bapanya dan keluarga mudanya, Zhixin terpaksa menguruskan syarikat itu dan berurusan dengan pemberontakan dari pekerja veteran. Weijie sedih melihat Zhixin berada di bawah tekanan itu dan dia berhenti kerja untuk menjadi ayah rumah sepenuh masa.

Pelakon sunting

Aniu sebagai Cai Wei Jie Elanne Kwong Kara Wai Zhu Houren Chole Wang sebagai Si Ting Marcus Chin

Penerbitan sunting

Filem The Wedding Diary 2 ini , yang masa tayangannya sepanjang 96 minit ini dihasilkan oleh Star Tv Film Entertainment Ltd (Hong Kong), Clover Films, Asia Tropical Films, dan syarikat pengedarnya adalah Clover Films, Gsc Movies, Golden Village Pictures.

Keluaran dan sambutan sunting

Tayangan sunting

Filem terbitan Star Tv Film Entertainment Ltd (Hong Kong), Clover Films, Asia Tropical Films ini dihasilkan untuk tayangan umum dalam format 35mm dan syarikat pengedarnya adalah Clover Films, Gsc Movies, Golden Village Pictures.

Ulasan sunting

Runut bunyi sunting

Anugerah sunting

Rujukan sunting


Pautan luar sunting