Nadarajan Periasamy

Nadarajan Periasamy (Tamil : நடராஜன் பெரியசாமி) lahir pada 19hb November 1963. Nadarajan salah seorang pemegang rekod menungang motosikal berkuasa tinggi di Malaysia. Beiau adalah orang yang pertama menletakan nama dalam Malaysian Book of Records dan Ripley's Believe It or Not! kategori menungang motosikal berkuasa tinggi dengan berdiri. Dia juga digelar "Success P.Nada", gelaran yang diberikan oleh sebuah akhbar tamil tempatan yang menyiarkan kisahnya sedikit masa dahulu.

Nadarajan Periasamy

P.Nada

Rekod sunting

  • 9th May 2012 mencipta rekod sendiri, dengan motorsikal kuasa tinggi Honda Gold Wing 1500CC,bermula dari Juru, Pulau Pinang ke Batu Caves, Selangor dari situ menuju ke Maran, Pahang, dan patah balik dari Maran ke Juru, Pulau Pinang.
  • 26hb December 2010, menungang motosikal Honda Gold Wing 1500CC, mengelilingi Litar F1 Sepang tanpa berhenti. Ia mengambil masa selama 12 Jam dan sejauh 875 kilometer. keseluruhan 165 pusingan. 5.30 kilometer setiap pusingan. Pencapaian yang kedua mencatat nama dalam Malaysian Book of Records.
  • 12hb Febuary 2011, menungang motosikal [Honda Gold Wing] 1500CC sambil berdiri sejauh 1410 kilometer dan mengambil masa selama 18 Jam. Bermula dari Komtar, Pulau Pinang ke Pattaya, Thailand, pencapaian ini mencatat namanya Ripley's Believe It or Not!


External Links sunting


References sunting