New Girl adalah siri televisyen Amerika Syarikat yang mula ditayangkan pada 20 September 2011 di Fox.

Pada 28 September 2011, hanya selepas dua episode ditayangkan, Fox merancang sebelas episod lagi di luar tiga belas episod awalnyamenjadikan jumlah keseluruhannya 24 episod, menyamai musim pertama dari musim 2011-2012 musim luruh. Di Brazil, tayangan perdana di FOX Brazil pada tarikh 4 April.

Pada tarikh 9 April 2012, Fox telah mengumumkan sambungan episod Girl Baru untuk musim baru, yang mula ditayangkan pada 25 September 2012.

Ringkasan sunting

Siri ini dibintangi oleh Zooey Deschanel sebagai Jessica Day "Jess", seorang gadis lucu dan dicintai yang mendapati bahawa teman lelakinya berselingkuh dan sehingga perlu untuk menemukan tempat baru untuk hidup. Dia akhirnya menumpang tempat tinggal tiga orang: Nick, penjaga bar, Schmidt, seorang penakluk profesional, dan Winston, seorang pemain bola keranjang. Bersama-sama, rakan-rakannya cuba untuk membantu Jess belajar mengenai cinta, kehidupan, dan sebagian besar tentang dirinya sendiri, sementara pada saat yang sama, mereka belajar lebih banyak tentang diri mereka sendiri.

Pautan luar sunting