Palmon adalah makhluk Digimon dari Jepun Digimon franchise media yang terdiri dari anime, manga, mainan, video game, perdagangan kartu permainan dan media lainnya.

Palmon

"Palmon" merupakan nama yang semua anggota spesies ini Digimon saham. Ada beberapa Palmon yang muncul dalam berbagai Digimon anime dan siri mangga.

Yang paling terkenal adalah penampilan Palmon di anime Digimon Adventure sebagai mitra Mimi Tachikawa, dan subjek bakinya artikel ini.

Palmon ini juga akan muncul di siri Digimon Adventure 02 dan semua yang berhubungan dengan Digimon Adventure/02 filem.

Tahap perubahan sunting

Tanemon

  • Merupakan bentuk tahap bayi bagi Palmon. Ia pertama kali muncul setelah Mimi dan rakan-rakannya datang ke Dunia Digital.

Palmon

  • Merupakan bentuk tahap anak bagi Palmon. Ia berubah menjadi Palmon setelah mereka diserang Kuwagamon ketika berada di Pulau File. Serangan utamanya adalah Poison Ivy iaitu serangan daripada tangan dan kukunya yang mampu memanjang untuk menawan musuhnya.

Togemon

  • Merupakan bentuk tahap dewasa bagi Palmon. Ia berubah saat menyelamatkan Mimi dan Numemon daripada serangan Monzaemon ketika berada di Kota Mainan. Serangan utamanya adalah Chiku Chiku Bang Bang, iaitu serangan duri daripada badannya.

Lilimon

  • Merupakan bentuk tahap sempurna bagi Palmon. Ia berubah kepada bentuk ini ketika ingin menyelamatkan kedua orang tua Mimi yang diancam bahaya. Serangan utamanya adalah Flower Cannon iaitu serangan kuasa daripada senjatanya yang berbentuk kelopak bunga, dan Flower Necklace iaitu lilitan bunga yang mampu menghapuskan virus dan menenangkan musuhnya.