Senarai episod Riverdale

rencana senarai Wikimedia

Templat:Use mdy dates

dan dihasilkan oleh Warner Bros. Television dan CBS Television Studios, bersekutu dengan Berlanti Productions dan Archie Comics. Pada mulanya difahami sebagai penyesuaian filem ciri untuk Warner Bros. Pictures, idea itu dibayangkan semula sebagai siri televisyen untuk Fox. Pada tahun 2015, pembangunan projek itu berpindah ke The CW, di mana siri itu telah dipesan untuk juruterbang. Penggambaran berlaku di Vancouver, British Columbia. Siri ini bermula pada 26 Januari, 2017.

Siri ini menampilkan pemeran ensemble berdasarkan watak Archie Comics, dengan KJ Apa dalam peranan Archie Andrews; Lili Reinhart sebagai Betty Cooper, Camila Mendes sebagai Veronica Lodge, dan Cole Sprouse sebagai Jughead Jones, perawi siri. Pelakon itu juga menampilkan Madelaine Petsch sebagai Cheryl Blossom, Ashleigh Murray sebagai Josie dan Josephine "Josie" McCoy seperti Kevin Butler, Ross Butler dan Charles Melton sebagai Reginald "Reggie" Mantle, dan Vanessa Morgan sebagai Antoinette "Toni" Topaz. Watak lain dalam siri ini termasuk ibu bapa watak utama: Luke Perry sebagai Fred Andrews, Mädchen Amick sebagai Keluarga Geng Archie#Cooper, Alice Cooper, Marisol Nichols dan Mark Consuelos sebagai Hermione dan Hiram Lodge, dan Skeet Ulrich sebagai FP Jones.

Pada April 2018, The CW memperbaharui siri untuk musim ketiga, yang ditayangkan pada 10 Oktober 2018.[1] Templat:Aired episodes

Gambaran keseluruhan seri sunting

SiriEpisodTayangan asalNielsen ratings
Tayangan pertamaTayangan terakhirRankAverage viewers
(in millions inc. DVR)
11326 Januari 2017 (2017-01-26)11 Mei 2017 (2017-05-11)1541.69[2]
22211 Oktober 2017 (2017-10-11)16 Mei 2018 (2018-05-16)1732.11[3]
3TBA10 Oktober 2018 (2018-10-10)TBATBATBA

Episod sunting

Musim 1 (2017) sunting

No.
keseluruhan
No. dalam
musim
TajukDiarahkan olehDitulis olehTarikh keluaran asalKod
Prod.
Penonton US
(juta)
11"Chapter One: The River's Edge"Lee Toland KriegerRoberto Aguirre-Sacasa26 Januari 2017 (2017-01-26)T15.101361.38[4]
Semasa musim panas yang penuh peristiwa, termasuk sepatutnya lemas quarterback Jason Blossom pada Keempat Julai, Archie Andrews mendapati keghairahannya untuk muzik. Dia tidak lama lagi memulakan tahun kedua dan mengungkapkan cintanya kepada muzik kepada Betty Cooper, gadis cantik yang bersebelahan yang menyembunyikan rahsianya sendiri-perasaannya untuk Archie. Sementara itu, Veronica Lodge, anak perempuan Hermione dan Hiram, seorang jutawan yang menghadapi tuduhan penggelapan, tiba di bandar, dengan serta-merta menangkap perhatian Archie. Walaupun segitiga cinta sedang berkembang, Betty dan Veronica menjadi sahabat cepat, bersatu ketika Veronica berdiri menentang kapten penasihat skuad cheerleading, Cheryl Blossom, yang mungkin menyembunyikan rahasia mengenai kematian saudaranya. Bekas sahabat Archie, Jughead Jones, mula menulis novel menceritakan peristiwa musim panas, termasuk apa yang terjadi di antara dia dan Archie. Kevin Keller dan Moose Mason tersandung di bahagian tubuh Jason, yang mempunyai luka tembakan di kepala, di tepi tasik.
22"Chapter Two: A Touch of Evil"Lee Toland KriegerRoberto Aguirre-Sacasa2 Februari 2017 (2017-02-02)T13.203021.15[5]
Ciuman Veronica dengan Archie menangkis hubungannya dengan kedua-dua gadis, manakala Miss Grundy menegaskan bahawa dia tidak mendedahkan bahawa mereka berdua mendengar tembakan yang mungkin telah membunuh Jason kerana ia juga akan mendedahkan urusan rahsia mereka. Kevin, terganggu oleh penemuan mayat Jason, enggan mengakui perasaan Moose untuknya. Jughead, selepas tidak sengaja menemui tangan Archie dan Grundy, menyembunyikan rahsia mereka dan menghadapi Archie kerana enggan pergi ke sheriff, bapa Kevin. Archie meminta ayahnya, Fred, untuk nasihat dan memutuskan untuk datang bersih. Cheryl menonjolkan persahabatan dengan Betty, tetapi tidak lama kemudian berakhir apabila menjadi jelas bahawa dia menyalahkan kakak Betty, Polly, untuk kematian Jason. Pada perhimpunan itu, Cheryl melarikan diri selepas merayakan Jason di lapangan; di dalam bilik persalinan, di mana Veronica telah mengikuti untuk menghiburkannya, Cheryl mengakui kepadanya bahawa Jason sepatutnya "kembali." Terhadap hasrat ibunya, Alice, Betty memperbaharui persahabatannya dengan Archie dan Veronica, sementara Archie juga berdamai dengan Jughead. Keesokan harinya, semasa kelas sains, Cheryl ditangkap kerana bukti dari autopsi Jason, yang mendedahkan bahawa dia sebenarnya dibunuh seminggu selepas Keempat Julai.
33"Chapter Three: Body Double"Lee Toland KriegerYolonda E. Lawrence9 Februari 2017 (2017-02-09)T13.203031.20[6]
Cheryl mengakui kepada Sheriff Keller dan ibu bapanya, Clifford dan Penelope, bahawa Jason mahu melarikan diri dan dia membantunya menanggung lemasnya. Betty, kecewa dengan cara Alice menyerang keluarga Blossom di akhbar, menghidupkan semula akhbar sekolah, The Blue and Gold , dan menghantar Jughead untuk mewawancarai Pengakap Pengembaraan yang mendapati Cheryl di Sweet Water River sejurus selepas kematian Jason. Veronica marah untuk mengetahui bahawa Chuck Clayton, yang pernah berkahwin dengannya, telah menjadi penyamun slut ke sekolah lain dan, apabila dia enggan berhenti, dia, Betty, dan Cheryl mencari bukti yang menghubungkan dia dengan kawan-kawannya, termasuk Jason, kepada pencurian itu. Jughead belajar dari salah seorang Pengakap bahawa pukulan yang didengar pada Keempat Julai dipecat oleh Scoutmaster pasukan, Dilton Doiley, semasa latihan. Betty dan Veronica dadah dan penyeksaan Chuck sehingga dia meminta maaf dan tekanan Jughead Dilton menjadi bersih. Fred membina sebuah studio Archie yang berpusat di mana untuk berlatih, Chuck memulakan pasukan bola sepak, dan Betty dan Cheryl membakar bukti bersama. Dilton mendedahkan bahawa dia melihat kereta Miss Grundy oleh sungai dan Jughead menyedari rahsia Archie berisiko.
44"Chapter Four: The Last Picture Show"Mark PiznarskiMichael Grassi16 Februari 2017 (2017-02-16)T13.203041.14[7]
Jughead merungut mengenai berita bahawa pemacu tempatan di mana dia bekerja adalah penutupan. Di restoran itu, Betty menjumpai Archie dan Fred makan malam dengan Miss Grundy dan dia berhadapan dengannya tentang hubungan mereka. Di bawah nama wawancara, Betty menyoal Miss Grundy tentang hidupnya, sementara Veronica menuntut jawapan dari Hermione apabila dia belajar bercakap dengan seorang gangbanger; Hermione menegaskan bahawa tiada apa-apa rotan berlaku. Betty dan Veronica bertemu dengan Archie dan memaklumkan kepadanya bahawa tidak ada jejak Geraldine Grundy yang pernah ada selain wanita yang meninggal tujuh tahun yang lalu. Mereka memasuki kereta dan mencari senjata dan ID dengan nama "Jennifer Gibson." Grundy mendedahkan bahawa dia hanya mahu melarikan diri dari hubungan yang kasar. Di malam terakhir memandu, Veronica bertemu Hermione dengan lelaki yang sama dari sebelumnya. Alice mendedahkan urusan Archie dan mengancam untuk meletakkan Grundy dalam perbicaraan, tetapi bersetuju untuk bertanding selama dia meninggalkan bandar. Sheriff Keller mendapati bahawa semua buktinya mengenai pembunuhan Jason telah dicuri. Jughead merosakkan gerai projektor sebelum meninggalkan rumah sementara dengan penuh pandangan pemimpin geng, yang ternyata menjadi bapanya.
55"Chapter Five: Heart of Darkness"Jesse WarnRoss Maxwell23 Februari 2017 (2017-02-23)T13.203050.98[8]
Marah di Cheryl kerana membantu Jason melarikan diri, Clifford dan Penelope enggan membenarkan dia bercakap di peringatan Jason, tetapi Cheryl berbuat demikian, akhirnya memecahkan semasa ucapannya memakai pakaian putih yang dia miliki pada hari dia pergi. Jurulatih Clayton mengetes Archie dan Reggie Mantle menentang satu sama lain untuk tempat yang didambakan kapten pasukan. Archie diperkenalkan kepada seorang mentor lagu yang berpotensi, yang akhirnya memutuskan untuk tidak mengajarnya. Trev memberitahu Betty bahawa Jason telah menjadi lebih rahsia dalam beberapa minggu sebelum kematiannya dan dikhabarkan untuk menjual dadah. Jughead mencadangkan mencari rumah keluarga Blossom untuk petunjuk semasa majlis makan malam peringatan. Dia dan Betty bertemu nenek Jason, Rose, yang kesilapan Betty untuk Polly dan mendedahkan dia dan Jason terlibat. Semasa membersihkan makan, Hermione mendapati kotak dengan ular di dalamnya, amaran dari Ular. Betty belajar bahawa keluarganya telah membenci Blossoms sejak nenek moyang mereka membunuh saudara sepuh Cooper beberapa dekad sebelum ini. Archie dinamakan kapten, tetapi menolaknya untuk memberi tumpuan kepada muziknya. Jughead dan Betty menyimpulkan bahawa bapanya, Hal, bertanggungjawab mencuri bukti sheriff.
66"Chapter Six: Faster, Pussycats! Kill! Kill!"Steven A. AdelsonTessa Leigh Williams & Nicholas Zwart2 Mac 2017 (2017-03-02)T13.203061.09[9]
Dengan pertunjukan pelbagai tahunan Riverdale High mendekati, usaha Valerie untuk membantu Archie mempersiapkan prestasi sulungnya menyebabkan kegagalan besar dengan Josie. Sementara itu, siasatan Betty dan Jughead terhadap pembunuhan Jason membawa mereka bersemuka dengan kakak Betty, Polly, yang didedahkan sebagai tahanan di rumah untuk belia yang bermasalah, tanpa menyangka kematian Jason dan tujuh bulan mengandung. Sebagai Veronica memutuskan untuk membina hubungannya dengan ibunya, dia belajar bahawa Hermione menggunakannya untuk tujuannya sendiri. Pada masa yang sama, hari pertama kerja Hermione di Andrews Construction membawa dia lebih dekat kepada Fred. Josie memperkatakan tekanan keluarganya selepas lawatan ayahnya untuk persembahannya di pertunjukan pelbagai. Betty berhadapan dengan Hal dan Alice tentang kematian Jason tanpa sia-sia, tetapi semakin dekat dengan Jughead, akhirnya menciumnya. Selepas itu, mereka menemui sebuah kereta yang tersembunyi di dalam hutan yang mengandungi dadah dan barangan milik Jason. Walau bagaimanapun, seorang pelaku yang tidak diketahui menyembur kereta dan memusnahkan segala keterangan sebelum polis tiba, pada masa yang sama Polly melarikan diri dari rumah.
77"Chapter Seven: In a Lonely Place"Allison AndersAaron Allen9 Mac 2017 (2017-03-09)T13.203071.03[10]
Cheryl memaklumkan Sheriff Keller bahawa Polly telah melarikan diri dan bandar menganjurkan pesta pencarian untuk mencari dia, yang gagal. Apabila ketegangan terus berkembang antara Blossoms dan Coopers, Betty mendapati kakaknya bersembunyi di loteng rumah mereka. Cheryl menawarkan untuk membantu Betty menjaga Polly. F.P., selepas ditawarkan pekerjaan oleh Fred, mendedahkan bahawa dia dan Fred mendirikan Andrews Construction bersama-sama, tetapi Fred menendangnya keluar dari perniagaan setelah menyelamatkannya dari penjara. Fred menganggarkan bahawa F.P. telah mencuri wang daripadanya sambil menyalahgunakan dadah dan alkohol dan dia tidak mempunyai pilihan. Jughead ditahan sebagai suspek dalam pembunuhan Jason, tetapi Fred menyediakan Keller dengan alibi. Cheryl mengesyaki bahawa ibu bapanya mempunyai niat buruk dengan Polly, jadi Polly bergerak dengan Lodges sebaliknya. F.P. diturunkan untuk mempunyai jaket Jason dalam trelernya.
88"Chapter Eight: The Outsiders"David KatzenbergJulia Cohen30 Mac 2017 (2017-03-30)T13.203080.99[11]
Polly mendedahkan kepada Sheriff Keller bahawa Jason sepatutnya membuat penghantaran dadah untuk "beberapa gang biker", disifatkan sebagai Ular Southside, sebagai ganti wang sebelum kedua-duanya berlari. Veronica mencadangkan tuan rumah mandi bayi untuk Polly. Pekerja Fred meninggalkan kerana kerja yang dijanjikan dari Clifford. Archie cuba untuk membantu Fred dengan mendapatkan beberapa rakan untuk bekerja pada projek pembinaan, tetapi Moose diserang selepas menyaksikan seseorang merosakkan jentera dan memberi amaran bahawa mereka harus berhenti. Selepas konfrontasi dengan F.P. Jones di bar Serpens, Archie menyedari bapa Jughead adalah Ular. Di pancuran bayi, Penelope dan Alice berhujah dengan siapa Polly harus hidup. Alice belajar bahawa Hal mengancam Polly dengan pengguguran, dan apabila dia enggan membiarkannya kembali, Alice menendangnya keluar dari rumah tangga Cooper. F.P. merekrut sebahagian daripada Ularnya untuk menggantikan kru Fred dan memberitahu Hermione bahawa Hiram berada di belakang serangan ke tapak pembinaan Fred. Polly memilih untuk hidup dengan Blossoms.
99"Chapter Nine: La Grande Illusion"Lee RoseJames DeWille6 April 2017 (2017-04-06)T13.203090.91[12]
Apabila keluarga Blossom menanam pohon-pohon tahunan menghampiri upacara, Cheryl meminta Archie untuk menjadi pengiringnya. Apabila dia enggan, Penelope menawarkan untuk membawanya ke sekolah muzik eksklusif sebagai nikmat. Veronica semakin dekat dengan Ethel tetapi, apabila Hermione mendedahkan bahawa bapanya adalah salah seorang pelabur Hiram, dia menjadi bingung setelah mengetahui bahawa dia cuba bunuh diri kerana kesulitan kewangannya. Alice bersiap untuk menerbitkan sebuah buruan penuh di Blossoms, tetapi Hal menyalakannya dari kertas sebagai membalas dendam kerana ditendang keluar rumah. Betty mendapat panggilan daripada Archie, belajar bahawa Polly berpindah dengan Blossoms untuk mendedahkan kebenaran tentang kematian Jason. Dia dan Jughead membuat keputusan untuk menulis eksposes dalam The Blue and Gold dan meminta Alice untuk menyertai mereka. Akhirnya menyedari bahawa Blossoms menggunakannya, Archie cuba untuk mendamaikan dengan Val, tetapi dia berpisah dengannya.
1010"Chapter Ten: The Lost Weekend"Dawn WilkinsonBritta Lundin & Brian E. Paterson13 April 2017 (2017-04-13)T13.203100.87[13]
Fred meninggalkan Chicago untuk menyelesaikan perceraiannya, meninggalkan Archie sahaja. Betty belajar bahawa hari jadi Jughead akan datang dan dia tidak pernah mempunyai parti sebenar. Dia dan Veronica memujuk Archie supaya membiarkan mereka membuangnya ke rumahnya. Hiram mengancam membalas dendam terhadap Hermione jika Veronica enggan memberi keterangan bagi pihaknya. Vixens memilih Veronica sebagai kapten atas Cheryl, yang membalas dengan melancarkan pesta itu dengan Chuck dan kawan-kawannya. F.P. juga muncul selepas desakan Betty. Jughead berhujah dengan Betty dan cuba untuk pergi, tetapi Cheryl memaksa dia untuk kekal "permainan" di mana peserta terpaksa mendedahkan rahsia mereka. Jughead dan Chuck dapat bertarung dan F.P. mengisytiharkan parti itu berakhir. Dia menggesa anaknya untuk mendamaikan dengan Betty dan berhadapan dengan Alice, menyiratkan dia pernah menjadi anggota Ular. Archie dan Veronica saling menghibur dan berkongsi ciuman. Veronica bersetuju untuk memberi keterangan mengenai nama Hiram. Untuk kejutan Archie, bapanya pulang ke rumah bersama ibunya, Mary.
1111"Chapter Eleven: To Riverdale and Back Again"Kevin SullivanRoberto Aguirre-Sacasa27 April 2017 (2017-04-27)T13.203110.89[14]
Semasa Archie dan ibunya menyambung semula, Veronica belajar bahawa Hiram tidak lama lagi akan dibebaskan dari penjara. F.P. menyoal tujuan novel Jughead, mendesaknya untuk mempertimbangkan untuk bergerak. Untuk mengetahui kebenaran tentang Hiram, Veronica memutuskan untuk menyiasat F.P. sebagai suspek yang mungkin dalam pembunuhan Jason. The Blossoms, semakin mencurigakan terhadap Polly, melarangnya memasuki bilik tidur utama mereka. Fred dan Mary bersetuju untuk menghadiri rumah bersama. Polly dan Cheryl menemui cincin pertunangan bekas dalam koleksi perhiasan Penelope, yang diklaimnya kerana Jason melemparkannya dengan jijik setelah berdebat dengan Clifford. Pada makan malam yang penuh perbalahan, Alice cuba menyoal F.P., tetapi dia menutupnya. Selepas itu, dia memberitahu Jughead bahawa mereka akan berpindah ke Toledo untuk menyatukan kembali keluarga Jones. Manakala Archie dan Veronica melaksanakan "Kanak-kanak di Amerika" pada majlis sambutan kepulangan, polis melaksanakan waran geledah pada treler F.P., cari pistol, dan menangkapnya kerana membunuh. Jughead hilang dan Archie dan Veronica menyimpulkan bahawa seseorang sedang membingkai F.P. untuk kematian Jason.
1212"Chapter Twelve: Anatomy of a Murder"Rob SeidenglanzMichael Grassi4 Mei 2017 (2017-05-04)T13.203120.98[15]
Jughead memanggil ibunya, tetapi dia enggan membiarkannya bergerak dengannya. F.P. mengaku kepada segala-galanya, termasuk pembunuhan Jason. Betty dan Alice menangkap Hal cuba menghancurkan bukti dan mempelajari rahsia keluarga: Coopers sebenarnya, Blossoms oleh darah, menjadikan hubungan Jason dan Polly secara teknis incest. Coopers mengambil Polly kembali ke rumah mereka. Mary, yang berpura-pura sebagai peguam F.P, menasihatkan Jughead untuk melawat bapanya, yang memberitahu dia tidak akan jumpa lagi. Dengan bantuan Joaquin, kumpulan itu menjejaki salah satu rakan sekerja F.P., tetapi mendapati dia telah mati akibat overdosis yang jelas. Polis dipanggil dan mencari beg yang penuh wang dengan huruf Hermione di atasnya. Dengan kedua-dua Hal dan Hermione dibersihkan sebagai suspek, Jughead dan Betty menyiasat memimpin dari Kevin dan mencari jaket universiti Jason. Di dalam satu poket, mereka mendapati pemacu ibu jari dan mendapati Clifford membunuh Jason, yang mereka beritahu Cheryl. Walau bagaimanapun, Jughead belajar bahawa tuduhan bapanya yang lain tidak akan dijatuhkan. Veronica belajar bahawa Hiram telah dibebaskan dan akan datang ke Riverdale dan Mary kembali ke Chicago. Apabila polis pergi menangkap Clifford, mereka mendapati dia telah menggantung dirinya dalam penyulingan sirap.
1313"Chapter Thirteen: The Sweet Hereafter"Lee Toland KriegerRoberto Aguirre-Sacasa11 Mei 2017 (2017-05-11)T13.203130.96[16]
Ia mendedahkan bahawa Clifford berada dalam perniagaan dadah dan Jason mengetahui. Clifford membunuh Jason untuk menghalangnya daripada mendedahkan perniagaan keluarga. F.P. dibersihkan dari semua tuduhan yang berkaitan dengan pembunuhan itu, tetapi tetap dalam tahanan polis. Alice mendedahkan kepada Betty bahawa, di sekolah menengah, dia mendapati dia mengandung, tapi Hal menghantarnya ke Sisters of Silent Mercy dan membuatnya menyerah anak itu, seorang budak lelaki, untuk diadopsi. Jughead diletakkan dalam penjagaan keluarga angkat dan pemindahan ke Southside High. Dihancurkan oleh rahsia bapanya dan bunuh diri, Cheryl cuba untuk menenggelamkan dirinya di Sweetwater River, tetapi Archie, bersama dengan Veronica, Betty, dan Jughead, menyelamatkannya. Cheryl kemudian membakar rumah agam Thornhill, banyak kecewa dengan Penelope. Keesokan harinya, Archie bertemu Fred di Pop, di mana seorang lelaki bersenjata bertopeng tiba dan meminta Pop mengembalikan wangnya. Dia kemudian memberitahu Fred untuk mengembalikan dompetnya dengan senjata. Apabila Archie cuba campur tangan, lelaki bersenjata itu menembak Fred.

Musim 2 (2017–18) sunting

No.
keseluruhan
No. dalam
musim
TajukDiarahkan olehDitulis olehTarikh keluaran asalKod
Prod.
Penonton US
(juta)
141"Chapter Fourteen: A Kiss Before Dying"Rob SeidenglanzRoberto Aguirre-Sacasa11 Oktober 2017 (2017-10-11)T13.208012.34[17]
Selepas ditembak, Fred dikejarkan ke hospital oleh Archie, yang kemudiannya disertai kawan-kawannya. Sheriff Keller mendapat penerangan tentang penembak dari Archie dan memanggilnya untuk barisan, tetapi tidak ada seorang lelaki dalam barisan itu penembak. Ketika Veronica mencari barang Fred, Archie melihat dompetnya hilang. Betty dan Jughead melawat Pop untuk mencari dompet tetapi tidak menemui apa-apa; Sebaliknya, mereka belajar dari Pop bahawa penembak tidak mengambil apa-apa wang dari daftar, yang bermaksud bahawa ia sebenarnya terkena terhadap Fred. Jughead meminta Serpent Selatan untuk menyiasat penangkapan itu, tetapi tidak berjaya. Veronica menuduh Hermione menyewa seorang pemukul untuk membunuh Fred, tetapi dia dengan tegas menafikan ini dan ketegangan berkembang di antara mereka apabila Veronica tidak pasti ibunya mengatakan kebenaran. Sementara itu, Cheryl menakut-nakutkan Penelope-yang mengalami kecederaan teruk akibat kebakaran di rumah mereka dan dimasukkan ke hospital-dengan berbohong bahawa ia adalah kemalangan. Fred bertahan dengan penembakannya. Hiram kembali ke Riverdale, semakin meningkat ketegangan dalam keluarga Lodge. Di bandar Greendale yang berhampiran, Cik Grundy ditikam mati oleh penembak Fred.
152"Chapter Fifteen: Nighthawks"Allison AndersMichael Grassi18 Oktober 2017 (2017-10-18)T13.208021.76[18]
Selepas mengetahui pembunuhan Cik Grundy, Archie yang semakin curi mengesyaki bahawa kematiannya berkaitan dengan penembakan Fred, yang mendorongnya untuk mendapatkan pistol dari Dilton Doiley. Berikutan penembakan itu, perniagaan di Pop Chock'lit Shoppe telah menolak, memimpin Pop untuk mempertimbangkan untuk menjual kedai makan itu, tetapi Betty meyakinkan Pop untuk membiarkannya melemparkan malam yang menyeronokkan retro untuk melancarkan perniagaan. Jughead belajar bahawa F.P. sedang menghadapi penjara 20 tahun dan meminta bantuan daripada Penny Peabody, seorang peguam Serpent, yang menasihatkan Jughead untuk meminta Blossoms untuk memberi keterangan atas nama F.P. Cheryl pada mulanya enggan, tetapi menyusahkan apabila Betty meminggirkannya dengan video pembunuhan Jason. Dengan keterangan Cheryl, hakim memutuskan untuk mengkaji semula hukuman F.P. Hiram secara senyap-senyap membeli makanan dari Pop, tetapi memberitahu Veronica dia membuat "sumbangan amal". Di dalam hutan, Moose Mason dan Midge Klump mengambil beberapa jingle jangle (ubat baru ke Riverdale), dan ketika mereka berbuat demikian, mereka ditembak oleh penembak Fred.
163"Chapter Sixteen: The Watcher in the Woods"Kevin SullivanRoss Maxwell25 Oktober 2017 (2017-10-25)T13.208031.62[19]
Kevin, yang berada di hutan, mendengar tembakan dan bergegas untuk mencari Midge menangis. Moose, yang melindungi Midge dari tembakan, dimasukkan ke hospital dan selamat. Berikutan kejadian itu, Archie menemui kumpulan vigilante yang dipanggil Red Circle, untuk melindungi pelajar-pelajar Riverdale High. Coopers menerima surat daripada "[Hood Hitam]], mengambil tanggungjawab untuk penembakan dan pembunuhan Ms. Grundy, dan memperincikan niatnya untuk menargetkan orang berdosa. Polly meninggalkan bandar, takut kepada bayi-nya. Sementara itu, Jughead memulakan kerjayanya di Southside High, berkawan dengan Toni Topaz, seorang Serpent, dan menolak akhbar sekolah itu, Red and Black, di bawah nasihat guru bahasa Inggeris, Robert Philips. Kevin terus keluar larut malam, yang menyangkut Betty. Betty mengikuti dia di salah satu lariannya, yang menyebabkan dia memukulnya. Hiram memberitahu Archie bahawa dia harus menggunakan senjata utama Black Hood untuk Red Circle. Diilhamkan oleh ini, Red Circle menjadikan video memanggil Hood Black.
174"Chapter Seventeen: The Town That Dreaded Sundown"Jason StoneAmanda Lasher1 November 2017 (2017-11-01)T13.208041.51[20]
Video viral Archie menghasilkan kesan negatif, sebagai Principal Waldo Weatherbee menuntut dia membubarkan Red Circle. Walaupun Archie menolak, Red Circle melepaskan tanpa mengira kerana pasukan bola sepak digantung tetapi kemudian memasang semula dengan bantuan Veronica. Archie menghadapi masalah apabila dia merosakkan wilayah Serpent dengan Red Circle graffitti.Veronica mendapati bahawa Archie berhasrat membunuh Hood Black dan meyakinkannya untuk membuang pistolnya. Betty menerima surat dari Hood Black, mendedahkan bahawa ucapannya dari bola jubli itu mengilhami tindakannya dan memberikannya cipher yang hanya dapat dia selesaikan. Datuk Bandar Sierra McCoy (ibu Josie) menjadi tuan rumah mesyuarat bandar untuk membincangkan tindakan terhadap Hood Black, di mana Alice menyalahkan Serpent, tetapi Fred berhujah membiarkan ketakutan memerintah mereka. Betty dan Jughead mendapati bahawa Black Hood bercadang untuk menyerang dewan bandar dan mengadakan mesyuarat yang dipindahkan, sebelum menunjukkan surat kepada ibu bapanya, Sheriff Keller dan Datuk Bandar McCoy. Kemudian, Betty menerima panggilan dari Hood Black.
185"Chapter Eighteen: When a Stranger Calls"Ellen PressmanAaron Allen8 November 2017 (2017-11-08)T13.208051.47[21]
The Black Hood mendedahkan kepada Betty bahawa dia tahu di mana Polly dan mengancam untuk membunuhnya kecuali dia menerbitkan mugshot Alice, yang dia lakukan. Hiram menjemput St Clair, kawan-kawan Lodges dari New York. Di Southside, Jughead cuba untuk menghentikan Sweet Pea dan Serpent dari meniup pejabat Daftar Riverdale dan bergabung dengan geng untuk mencegah hal ini berlaku. Pasukan Hood Hitam memaksa Betty untuk memotong hubungan dengan Veronica dan Jughead dan kemudian memberikannya kapak. Di majlis rumah terbuka Lodge, Nick St. Clair menyalahkan Cheryl dan membawanya kembali ke bilik hotelnya untuk merogolnya, tetapi dihentikan dan dipukuli oleh Veronica dan Pussycats. Jughead dan Toni duduk di trelernya, di mana dia memberitahu hubungannya dengan Betty berakhir; mereka mencium. Kembali ke rumah Betty, Hood Black memberitahu dia telah melanggar peraturan dan dia kini akan membunuh Polly melainkan jika dia memberinya nama seorang "orang berdosa" untuk membunuh, yang nama Betty Nick St Clair.
196"Chapter Nineteen: Death Proof"Maggie KileyTessa Leigh Williams & Arabella Anderson15 November 2017 (2017-11-15)T13.208061.43[22]
The Black Hood mencabar Betty untuk mencari identiti The Sugarman, yang telah membekalkan jingle jangle kepada Riverdale. Cheryl mahu menuduh Nick, yang Hood Black tidak menyerang, tetapi Penelope bersetuju untuk tidak mendapatkan wang dari St Clair. Archie pergi ke Southside High, di mana dia menyelamatkan Jughead dari serbuan yang dianjurkan oleh McCoy dan Sheriff Keller. Tall Boy, lelaki kanan F.P., mencapai persetujuan dengan Ghoulies, peniaga jingle jangle. Jughead dan Archie melawat F.P., yang memberitahu Jughead untuk mencabar Ghoulies ke perlumbaan. Semasa perlumbaan, Archie menarik brek pada kereta Jughead, dan mendedahkan dia memanggil Sheriff Keller, yang menangkap pemimpin Ghoulies. Veronica meyakinkan Hiram dan Hermione untuk berhenti melabur dengan St Clair, sementara Cheryl sama dengan Penelope. Kemudian, Lodges menerima panggilan bahawa St Clair telah lari dari jalan, tetapi akan pulih dalam beberapa bulan. Penelope mendedahkan kepada Cheryl bahawa Sugarman adalah Robert Philips; Cheryl kemudian memberitahu Betty, yang mendedahkannya dalam Blue and Gold. Philips kemudiannya ditangkap, dan kemudian ditembak oleh Hood Hitam semasa berada di penjara.
207"Chapter Twenty: Tales from the Darkside"Dawn WilkinsonJames DeWille29 November 2017 (2017-11-29)T13.208071.45[23]
Selepas membunuh Phillips, Hood Black meninggalkan surat di Riverdale yang mencabar Pop untuk pergi 48 jam tanpa berdosa, atau dia akan membunuh lagi. Jughead disenaraikan oleh Penny Peabody untuk menghantar dadah dadah untuk membayarnya untuk bantuan awalnya, yang dilakukannya dengan Archie. Dia mengatakan ini adalah satu-satunya perkara, tetapi Jughead kemudian mendapati dia berbohong. Josie mula menerima mesej pelik dari pengagum rahsia, tersirat menjadi Cheryl, termasuk kotak dengan jantung babi. Datuk Bandar McCoy menegurnya untuk pulang lewat, mendedahkan dia telah menerima ancaman kematian. Betty, menyedari bahawa Phillips telah dibunuh di pejabat sheriff, percaya Sheriff Keller mungkin menjadi Hood Hitam. Dia menyiasat, tetapi Keller dapat memberikan bukti bahawa dia bukan Hood Hitam. Walau bagaimanapun, Betty dan Veronica mendapati bahawa dia mempunyai hubungan sulit dengan Datuk Bandar McCoy. Archie, Jughead, Betty, Veronica, Josie, dan Cheryl semuanya berkumpul di Pop. Selepas meninggalkan Jughead untuk melawat F.P., Black Hood memanggil Pop untuk memaklumkan kepadanya Riverdale gagal cabarannya, dan Pop grimly mengumumkan bahawa "Perhitungan itu adalah kepada kami".
218"Chapter Twenty-One: House of the Devil"Kevin SullivanYolonda Lawrence6 Disember 2017 (2017-12-06)T13.208081.48[24]
F.P. dibebaskan dari penjara dan mula bekerja di Pop, yang berhasrat untuk berhenti dari Serpents. Jughead dan Betty membuat keputusan untuk membuang F.P. parti "bersara" di Whyte Worm, jadi mereka meminta Archie dan Veronica untuk melakukan kerja-kerja detektif. Semasa Jughead bersambung dengan ayahnya, Betty pergi ke Worm Whyte untuk menganjurkan parti itu. Di sana, dia bertemu dengan Toni dan memberitahu dia dia mahu berjaga-jaga di Jughead. Archie dan Veronica mengetuai satu pembunuh bersiri masa lalu yang dikenali sebagai Riverdale Reaper, yang membunuh empat keluarga sebelum dibunuh oleh orang ramai. Siasatan mereka membawa mereka untuk mengetahui terdapat anggota kelima keluarga, yang mereka dapati sebagai janitor sekolah, Joseph Svenson. Archie dan Veronica menghadapi Svenson, tetapi memutuskan dia bukan Hood Hitam. Pada parti itu, F.P., yang kecewa bahawa Jughead membantu Peabody, memutuskan untuk tinggal bersama Serpent. Di luar, Veronica berputus asa dengan Archie berikutan perbincangan mengenai cinta. Jughead, tidak mahu membawa Betty ke dalam perniagaan Serpent, juga berakhir hubungan mereka.
229"Chapter Twenty-Two: Silent Night, Deadly Night"Rob SeidenglanzShepard Boucher13 Disember 2017 (2017-12-13)T13.208091.43[25]
Fred menerima bil hospital sebanyak $ 86,000. Tidak dapat meyakinkan ibu bapanya untuk membantu Fred, Veronica menyelinap ke dalam kajian Hiram dan mendapati bahawa dia membeli Pop. Dia kemudian meyakinkan dia dan Hermione untuk berhenti menyembunyikan rahsia dari dia dan membantu Fred. Jughead memperjuangkan Serpent yang lebih muda, yang menculik Peabody dan memotong tatu Serpentnya. Betty dan Archie menerima kotak dari Black Hood, yang mengandungi jari terputus Svenson. Mereka kemudian menerima panggilan daripada Black Hood, yang mencabar mereka untuk mencari Svenson. Mereka dapat mencari lokasi Svenson, tetapi mencari keranda kosong. The Black Hood kemudian tiba dan cuba memaksa Betty memasuki Archie hidup, tetapi melarikan diri apabila polis tiba. Selepas mengejar, Keller menembak dan membunuh Hood Black sebelum dia dapat melarikan diri. Hood Black kemudiannya diturunkan menjadi Svenson sendiri. Kemudian, dengan Black Hood mati, Veronica dan Archie kembali bersama-sama, sementara Betty membuang semua penemuannya sekitar Svenson, tetapi dia menyimpan tudung yang diberikannya lebih awal.
2310"Chapter Twenty-Three: The Blackboard Jungle"Tim HunterBritta Lundin & Brian E. Paterson17 Januari 2018 (2018-01-17)T13.208101.44[26]
Keluarga Lodge menyerang kesepakatan dengan Mayor McCoy untuk tanah yang melibatkan penutupan High Southside, menyebabkan Jughead, Toni, Sweet Pea dan Serpent lain untuk dipindahkan ke Riverdale High, meletakkan mereka bertentangan dengan pelajar lain. Archie didekati oleh FBI Agent Adams, yang mahu bantuannya mencari bukti perbuatan jenayah Hiram. Archie bersetuju untuk membantu dalam pertukaran imuniti untuk Veronica dan Fred. Archie menyiasat Nick, yang menunjukkan bahawa Hiram berada di belakang kemalangan kereta, yang memecahkan kedua kakinya. Walaupun bantahan Hal, Betty dan Alice menjejaki anak lelaki Alice yang Chic bahawa dia berputus asa untuk diterima pakai. Chic pada mulanya enggan datang bersama mereka, tetapi Betty kembali ke kediamannya dan menyelamatkannya dari serangan, membawanya ke rumah tangga Cooper. Jughead, mengikuti nasihat dari F.P., mendapat rakan-rakannya Serpents untuk rendah. Archie mendedahkan kepada Adams bahawa dia diam-diam meragui Svenson sebenarnya Hood Hitam. Malam itu, Chic mengintai bilik Betty sambil tidur.
2411"Chapter Twenty-Four: The Wrestler"Gregg ArakiGreg Murray & Devon Turner24 Januari 2018 (2018-01-24)T13.208111.39[27]
Hari Pickens, hari mengenang pengasas Riverdale, hampir. Archie cuba untuk pasukan gusti untuk menarik perhatian Hiram, bekas ahli gusti. Betty mengetahui bahawa Chic adalah model webcam, dan cuba menjangkau dia. Wawancara Jughead datuk Toni untuk projek sekolah, belajar bahawa dia adalah anggota suku asli Amerika yang disembelih oleh Pickens. Jughead menerbitkan kisah, peningkatan ketegangan antara kedua-dua belah pihak. Pada pesta Hari Pickens, Serpent membantah peristiwa itu, tetapi Hiram memancarkan kata-kata mereka secara positif. Malam itu, Archie bertemu dengan Hiram, yang menawarkan bimbingan perniagaannya, yang diterima oleh Archie. Keesokan harinya, Datuk Bandar McCoy, Sheriff Keller, dan Lodges bertemu di patung Pickens, yang telah dipenggal.
2512"Chapter Twenty-Five: The Wicked and the Divine"Rachel TalalayRoberto Aguirre-Sacasa31 Januari 2018 (2018-01-31)T13.208121.34[28]
Veronica's pengesahan mendekati, membawa banyak ahli keluarga Lodge dan rakan perniagaan ke Riverdale. Semasa berkhidmat di permainan poker bersama Hiram dan rakan-rakannya, Archie belajar bahawa Hiram adalah seorang mobster dan rakan-rakannya merancang 'penghapusan'nya selepas pengesahan Veronica. Archie memberi isyarat kepada Hiram untuk ini, dan Hiram kemudian mengatur kematian mobster itu. Sementara itu, Datuk Bandar McCoy mengaturkan pengusiran semua Serpent dari taman treler mereka. Jughead dan Betty dimaklumkan ke lokasi kepala Pickens oleh pemilik scrapyard, yang memberi mereka bukti bahawa Boy Tall meneguk patung itu. Jughead dan F.P. meletakkan Boy Tall pada percubaan, yang mendedahkan bahawa Hiram membantu dia melancarkan pemberontakan sehingga Tall Boy dapat menghapus F.P. dan Jughead dari Serpent. Betty dan Jughead kembali bersama. Seorang lelaki yang pelik datang ke rumah Cooper meminta Chic. Kemudian, Betty pulang ke rumah untuk mencari Alice membersihkan darah lelaki itu.
2613"Chapter Twenty-Six: The Tell-Tale Heart"Julie PlecMichael Grassi7 Februari 2018 (2018-02-07)T13.208131.28[29]
Betty dan Alice membersihkan mayat lelaki itu dan membuangnya dengan bantuan dari Jughead dan F.P. Jughead menghantar kepala patung Pickens ke Lodges, yang Hiram percaya boleh menjadi perisytiharan perang. Datuk Bandar McCoy cuba untuk mengawal perjanjiannya dengan Lodges, dan Lodges bersedia untuk mendedahkan urusannya dengan Sheriff Keller. Walau bagaimanapun, Veronica memberi amaran kepadanya, dan McCoy meletakkan jawatan. Agen Adams berusaha untuk memegang Archie yang kuat untuk memberikan maklumat itu, termasuk memerintah Archie agar dia menanam bug di kantor Hiram. Archie sebaliknya mendedahkannya kepada Hiram. Pemandu Hiram mengambil Archie ke lokasi persendirian untuk bertemu dengan "bos", didedahkan sebagai Hermione. Hermione memberitahu Archie bahawa Adams sebenarnya merupakan salah satu Caporegime capos dan itu merupakan ujian, yang mana Archie telah berlalu. Hermione menyambutnya kepada keluarga.
2714"Chapter Twenty-Seven: The Hills Have Eyes"David KatzenbergRoss Maxwell7 Mac 2018 (2018-03-07)T13.208141.26[30]
Hiram mencadangkan Archie, Veronica, Betty, dan Jughead pergi ke rumah tasik Lodge untuk percutian romantis. Cheryl, kecewa kerana tidak dijemput, memanggil Jughead dan memaklumkannya tentang ciuman Betty dengan Archie, yang menyebabkan ketegangan dalam kumpulan. Bercium Veronica dan Jughead ke "tahap padang permainan". Kemudian, kanak-kanak perempuan pergi ke bandar sementara lelaki itu mengadakan perbincangan mengenai ikatan bersama antara empat. Kembali ke Riverdale, Josie memberitahu Kevin mengenai urusan orang tua mereka. Cheryl mendedahkan kepada Toni bahawa dia mempunyai "hubungan persahabatan-berubah-lesbian" yang dipecahkan oleh Penelope. Di rumah tasik, ketegangan muncul lagi apabila Jughead dan Betty mengetahui bahawa Hiram membeli taman treler dan Daftar Riverdale. Sekumpulan lelaki yang Veronica berinteraksi dengan di bandar memasuki rumah, tetapi Veronica mengaktifkan penggera senyap. Salah seorang lelaki Hiram tiba dan membunuh salah seorang penceroboh, dan empat kembali ke Riverdale.
2815"Chapter Twenty-Eight: There Will Be Blood"Mark PiznarskiAaron Allen14 Mac 2018 (2018-03-14)T13.208151.19[31]
Jughead terus menyiasat rancangan Lodges, tetapi dia tidak boleh menggunakan apa yang dia dapati. Hiram dan Hermione mahu Fred bertanding untuk Datuk Bandar, termasuk pembiayaannya. Hal meminta Alice untuk perceraian, dan Polly kembali ke Riverdale. Wacana rahsia Clifford dibaca, yang memberi hak kepada siapa saja dari darah Blossom. Kembar Clifford, Claudius kembali. Apabila Chic menolak ujian DNA, Betty mencuri kecenderungan gigi untuk melakukan ujian sendiri dan mendapati bahawa Chic bukan siapa yang dikatakannya. Selepas Smithers menunjuk Jughead ke Penjara Shankshaw, hubungan di dalam F.P. membolehkan mereka mempelajari kebenaran mengenai rancangan Lodge: mereka mahu menjadikan Southside High menjadi penjara peribadi dan perumahan Fred akan dibina untuk pekerja penjara. Selepas Lodges terpaksa memberitahu Fred, dia enggan berlari untuk Datuk Bandar, jadi Hermione mengumumkan dia menjalankannya. Archie menjalani ritual darah dengan Hiram, setia kesetiaan. Sementara itu, plot Claudius dan Penelope untuk mendapatkan rumah mereka "teratur", termasuk Nana dan Cheryl, yang mendengarkan rancangan itu.
2916"Chapter Twenty-Nine: Primary Colors"Sherwin ShilatiJames DeWille21 Mac 2018 (2018-03-21)T13.208161.16[32]
Jughead belajar Southside High akan dijadikan penjara, dan melakukan mogok makan untuk memprotes. Hiram mempercepatkan garis masa untuk merobohkan, tetapi sekolah tinggi serpent sekolah sendiri ke sekolah. Percubaan Fred untuk menamatkan kontraknya dengan Lodges, menyebabkan pertikaian undang-undang. Hiram meminta Archie untuk memotong rantai Serpents, yang Archie lakukan sebagai pertukaran untuk Fred dibebaskan dari kontraknya. Betty belajar bapa Chic bukan Hal. Penelope dan Claudius cuba membunuh Nana Rose, tetapi dia bertahan. Veronica berjalan untuk presiden pelajar, tetapi semua orang nampaknya menentangnya. Jughead juga berpendapat berlari dengan Betty. Betty bergerak dengan Jughead untuk mengelakkan Chic. Cheryl memberitahu Penelope dia tahu apa yang dia lakukan, memimpin Penelope untuk mendapatkan Cheryl komited. Bebas kontraknya dengan Lodges, Fred mengumumkan bahawa dia sedang berjalan untuk Datuk Bandar melawan Hermione.
3017"Chapter Thirty: The Noose Tightens"Alexis OstranderBritta Lundin & Brian E. Paterson28 Mac 2018 (2018-03-28)T13.208170.96[33]
Pelarian Hermione untuk Datuk Bandar dianggap berisiko oleh rakan sekerja Kowalski dan Martin, mempercayai ia boleh menyebabkan penyiasatan yang tidak diingini. Mereka menuntut keuntungan sebanyak 25% dari penjara, yang Hiram enggan. Walau bagaimanapun, Kowalski dan Martin menghidupkan Hiram's capo Adams untuk dimasukkan ke hospital ke Andre, meninggalkan Lodges yang tersekat dengan selamat. Archie menakutkan kedua-duanya untuk meninggalkan perjanjian itu dengan bantuan Reggie dan atlet Riverdale yang lain. Sementara itu, kereta milik lelaki yang terbunuh di Chic didapati. Pemilik kereta menuntut $ 10,000 dari Coopers untuk menghalangnya pergi ke polis, tetapi Jughead dan Serpents menakutkannya. Alice menghantar Chic pergi dan meminta maaf kepada Serpent untuk tahun-tahun buruknya. Toni dan Veronica mendapati bahawa Cheryl telah dimasukkan ke dalam terapi penukaran, dan dengan bantuan Nana Rose, mengetahui dia berada di Sisters of the Quiet Mercy. Toni, Veronica, dan Kevin menyelamatkan Cheryl, dan Toni dan Cheryl mencium. Cheryl tidak lama lagi kembali ke Riverdale High, yang dia menyatakan 'akan membakar'.
3118"Chapter Thirty-One: A Night to Remember"Jason StoneArabella Anderson & Tessa Leigh Williams18 April 2018 (2018-04-18)T13.208181.10[34]
Semasa latihan latihan muzik Riverdale High Carrie , Cheryl menyeru mereka yang mempersoalkan keupayaannya memainkan peranan utama Carrie White dengan menunjukkan keupayaan nyanyiannya. Selepas latihan, Kevin mengaku di Jughead bahawa dia menerima beberapa ancaman yang menuntut bahawa peranan Carrie akan dibalik, kononnya dari Hood Black. Kevin memberi, dan Midge menggantikan Cheryl sebagai Carrie. Ketegangan timbul antara Archie dan Fred selepas dia mengetahui bahawa Hiram membeli kereta pertama Archie, yang mana Archie memberi amaran kepada Hiram supaya tidak dapat menemaninya dan ayahnya. Cheryl, yang disiram dalam darah, menghadapi ibunya kerana tindakannya terhadap keluarga dan menuntut agar dia dibebaskan. Semasa pertunjukan itu, tembok set bergerak ke atas untuk mendedahkan Midge yang digantung ke dinding dengan pisau, dibunuh oleh Hood Hitam yang meninggalkan amaran kepulangannya.
3219"Chapter Thirty-Two: Prisoners"Jennifer PhangCristine Chambers25 April 2018 (2018-04-25)T13.208191.17[35]
Berikutan pengebumian Midge, ibunya, Cheryl dan Sungai Vixens menyalahkan Sheriff Keller untuk kematiannya, menyebabkannya mempertimbangkan untuk meletak jawatan. Archie diculik oleh Nick St. Clair, yang menuntut tebusan dari Lodges. Dengan ibu bapanya yang tidak sanggup membayar dan kekurangan wang itu sendiri, Veronica berpura-pura menyerahkan dirinya kepada Nick tetapi mengharamkannya. Archie berjaya melarikan diri dan mereka menahan Nick untuk tebusan. Sementara itu, Betty dan Jughead menyiasat Chic dan belajar dari Sisters of the Quiet Mercy bahawa dia adalah seorang penipu, mengakibatkan penjara. Betty diam-diam dihubungi oleh Hood Hood, yang menawarkan untuk menghilangkan Chic. Betty mendapat Chic untuk mengakui bahawa dia membunuh saudara sejatinya, Charles, secara tidak sengaja dan kemudian menyerahkannya ke Hood Black, meninggalkan dia untuk mati. Betty berbohong kepada Alice yang berpisah di bandar Chic sebelum mengetahui bahawa Hal tidak hadir pada masa pertukaran itu, membawa dia untuk mengesyaki dia sebagai Hood Hitam.
3320"Chapter Thirty-Three: Shadow of a Doubt"Gregory SmithYolanda E. Lawrence2 Mei 2018 (2018-05-02)T13.208201.11[36]
Betty memberitahu Cheryl bahawa dia percaya Hal adalah Hood Hitam. Hiram menghidupkan semula The Red Circle dengan harapan menyebabkan kerusuhan, dan membantu kempen Hermione. Moose mendedahkan bahawa Midge mempunyai hubungan sulit dengan Fangs. Tubuh, yang pertama kali dianggap Chic, dijumpai dan Betty mendedahkan dia merasa bersalah kerana kematiannya. Fangs ditangkap di sekolah. Ahli-ahli Red Circle merosakkan The Whyte Worm, dan Reggie kemudiannya mendedahkan bahawa Hiram memainkan mereka terhadap satu sama lain. Betty dan Cheryl melawat bilik yang dibayar oleh Hal dan mendapati buku yang sama digunakan sebagai cipher sebelum ini. Selepas Black Hood menyerang perbahasan Mayoral, Veronica mahu ibunya berhenti berlari tetapi dia menegaskan berterusan. Betty berhadapan dengan bapanya, dan mengatur pertemuan dengannya kemudian. The Black Hood kemudian muncul di pintu Cheryl. Fangs dibebaskan dari penjara, tetapi secara tidak sengaja ditembak di tengah-tengah para penunjuk perasaan di luar.
3421"Chapter Thirty-Four: Judgment Night"Cherie NowlanShepard Boucher9 Mei 2018 (2018-05-09)T13.208211.00[37]
The Black Hood menyerang Cheryl, tetapi dia luka dia dengan busur dan panah. Reggie dituduh sebagai penembak Fangs, tetapi kemudiannya diturunkan menjadi ibu Midge. Veronica mencari kajian Hiram, di mana dia mendapati bahawa Hiram merancang untuk mendedahkan hubungan Hermione dengan Fred, tetapi Hermione mendedahkan penglibatannya, kerana ia akan memusnahkan kempen Fred. Anak mobster yang kematiannya Hiram menyerang Lodges, membunuh Andre, tetapi Hermione menembaknya. The Ghoulies dibebaskan dari penjara dan menyerang Pop. Sementara itu, Hal mendedahkan dirinya sebagai Hood Hitam untuk Betty dan Alice. Setelah mengakui dia tidak menyerang perdebatan, dia ditundukkan oleh Betty dan ditangkap. Fred, yang memakai jaket bukti peluru, ditembak oleh seorang lelaki dalam hud hitam, dan Betty dan Archie menyedari bahawa lelaki itu bukanlah Hal. Penny Peabody melangkah semula dan memegang Toni tawanan tetapi Jughead dan Cheryl membantu melarikan diri. F.P. perhatikan kematian Serpent Tenggang, dan Serpent memutuskan untuk melawan Ghoulies. Jughead bertukar diri untuk mengelakkan pertumpahan darah, tetapi Penny memecahkan janjinya, dan Ghoulies menyerang Jughead. Pembelajaran ini, F.P. pergi untuk menyelamatkannya. Kemudian, Archie, Cheryl, Betty, dan Serpent mendapati F.P. membawa jenazah Jughead, yang tidak sedarkan diri.
3522"Chapter Thirty-Five: Brave New World"Steven A. AdelsonRoberto Aguirre-Sacasa16 Mei 2018 (2018-05-16)T13.208221.28[38]
Jughead bertahan dengan serangannya dan F.P. mendedahkan Fangs masih hidup. Sheriff Minetta mendedahkan Hood Hood kedua menjadi Tall Boy, yang dibunuh oleh seorang pegawai. Cheryl mendapati Penelope dan Claudius bertemu dengan Hiram dan memberitahu Veronica, yang mendedahkannya kepada Hermione. Hermione, mempercayainya bahawa Hiram merancang serangan itu pada perdebatan itu, mendedahkan kepada Veronica bahawa Hiram merancang untuk menyatukan seluruh Southside, dan memerlukan Worm Whyte untuk menetapkan rencananya sepenuhnya ke dalam gerakan. Jughead, Archie, dan Cheryl memimpin Serpents ke Northside, di mana mereka ditawarkan suaka. Veronica membeli Cacing, dan berdagang dengan Hiram untuk Pop. F.P. bersara dari Serpent, menamakan Jughead Raja baru, dengan Cheryl bergabung dengan Serpent. Hermione menang pilihan raya mayoral. Kemudian, Hiram bertemu dengan Penny, Penelope, Claudius, Sheriff Minetta, dan Maleachi, untuk membincangkan kekuatan bergabung. Archie dipilih sebagai presiden badan pelajar, tetapi secara tidak sengaja ditangkap oleh Sheriff Minetta semasa perasmiannya kerana membunuh salah seorang penceroboh dari rumah tasik yang salah satu daripada samseng Hiram terbunuh.

Musim 3 (2018) sunting

No.
keseluruhan
No. dalam
musim
TajukDiarahkan olehDitulis olehTarikh keluaran asalKod
Prod.
Penonton US
(juta)
361"Chapter Thirty-Six: Labor Day"Kevin SullivanRoberto Aguirre-Sacasa10 Oktober 2018 (2018-10-10)T13.212511.50[39]
Kawan dan keluarga Archie menghabiskan musim panas di perbicaraannya. Hakim memerintahkan juri untuk membincangkan hujung minggu Hari Buruh. Archie, Betty, Veronica, dan Jughead memutuskan untuk menghabiskan hujung minggu bersama-sama. Veronica yang marah berhadapan dengan Hiram, sementara Hiram menjelaskan bahawa dia melakukan ini kerana pengkhianatannya. Sementara itu, Betty mempunyai masalah dengan Alice dan Polly kerana kedua-dua mereka cuba memujuknya untuk menyertai kultus mereka, Ladang. Jughead berhadapan dengan Penny Peabody dan Ghoulies untuk Hot Dog dan selepas mengambil alih Southside, Ghoulies mengisytiharkan permainan fair Northside. Kemudian, Archie menerima perjanjian rayuan untuk berkhidmat dua tahun dalam tahanan remaja selepas juri yang digantung menyebabkan mistrial. Betty tiba di rumah dan melihat Alice dan Polly menjalankan upacara pelik yang melibatkan kembar dan api, yang menyebabkan Betty menjadi lemah dan terkejut. Sementara itu, tindakan aneh Dilton mengetuai Jughead untuk menemuinya dan Ben di Fox Forest, tidak sedarkan diri di hadapan totem tulang gelap Dilton telah dirujuk sebagai Raja Gargoyle, sambil menjerit membantu.
372"Chapter Thirty-Seven: Fortune and Men's Eyes"Jeff WoolnoughMichael Grassi17 Oktober 2018 (2018-10-17)T13.212521.28[40]
Archie diproses di penjara, tetapi tanpa perlindungan kerana penolakannya untuk menikam Ghoulie, dia menghadapi penyalahgunaan daripada Ghoulies yang sebelum ini membantu mengunci. Archie kemudian cuba membawa tahanan bersama-sama tetapi percubaannya diserang Hiram, yang memerintahkan pengawal untuk memukul tahanan dan memulakan kerusuhan. Dilton meninggal, dan Betty dan Jughead menyiasat apa yang berlaku kepadanya dan Ben dan menemui tiga simbol yang terukir ke belakang Dilton. Mereka kemudian mencari kubu Dilton di mana mereka mendapati Ben dan Dilton yang menyertai permainan papan bertukar menjadi maut. Mereka kemudian mempersoalkan Ethel mengenai permainan, yang selepas menolak untuk bercakap mengenainya, mula mendapat penyitaan. Kemudian, di hospital, saksi Betty dan Jughead, Ben bunuh diri, selepas mendakwa dia akan naik ke Kerajaan dan bersatu semula dengan Dilton. Di tempat lain, Fred, Hermione, Alice, F.P, Hiram, Sierra McCoy, Tom Keller, dan Penelope Blossom berkumpul untuk membincangkan kejadian yang berlaku pada masa mudanya, yang mereka bersumpah untuk tidak bercakap lagi. Hermione mendakwa ia berlaku lagi dengan anak-anak mereka.
383"Chapter Thirty-Eight: As Above, So Below"Jeff HuntAaron Allen24 Oktober 2018 (2018-10-24)TBATBA
394"Chapter Thirty-Nine: The Midnight Club" [41]Dawn WilkinsonTessa Leigh Williams7 November 2018 (2018-11-07)TBATBA
405"Chapter Forty: The Great Escape" [42]Pam RomanowskyGreg Murray & Ace HasanTBATBATBA
416"Chapter Forty-One: Manhunter" [43]Rachel TalalayCristine ChambersTBATBATBA
427"Chapter Forty-Two: The Man in Black" [44]Alex PillaiJanine Salinas SchoenbergTBATBATBA
438"Chapter Forty-Three: Outbreak" [45]John KretchmerJames DeWilleTBATBATBA
449"Chapter Forty-Four: No Exit" [46]Jeff HuntArabella AndersonTBATBATBA

Penarafan sunting

Musim 1 (2017) sunting

Musim 2 (2017–18) sunting

Musim 3 (2018) sunting

Ringkasan sunting

Riverdale : Penonton U.S. setiap episod (juta)
Pengukuran penonton dilakukan oleh Nielsen Media Research[47]

Rujukan sunting

  1. ^ Goldberg, Leslie (April 2, 2018). "'Riverdale,' 'Flash,' 'Supernatural' Among 10 CW Renewals". The Hollywood Reporter. Diarkibkan daripada yang asal pada April 2, 2018. Dicapai pada April 2, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  2. ^ de Moraes, Lisa (Mei 26, 2017). "Final 2016–17 TV Rankings: 'Sunday Night Football' Winning Streak Continues". Deadline Hollywood. Diarkibkan daripada yang asal pada Mei 27, 2017. Dicapai pada Mei 26, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  3. ^ de Moraes, Lisa (Mei 22, 2018). "2017–18 TV Series Ratings Rankings: NFL Football, 'Big Bang' Top Charts". Deadline Hollywood. Diarkibkan daripada yang asal pada Mei 25, 2018. Dicapai pada Mei 23, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  4. ^ Porter, Rick (Januari 27, 2017). "'Scandal' and 'My Kitchen Rules' adjust down, Mary Tyler Moore special adjusts up: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Januari 27, 2017. Dicapai pada Januari 27, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  5. ^ Porter, Rick (Februari 3, 2017). "'Scandal' adjusts down a little: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Februari 4, 2017. Dicapai pada Februari 3, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  6. ^ Porter, Rick (Februari 10, 2017). "'Riverdale' adjusts up; 'Great Indoors,' 'Powerless,' 'Mom,' 'Chicago Med' down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Februari 11, 2017. Dicapai pada Februari 10, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  7. ^ Porter, Rick (Februari 17, 2017). "'Grey's Anatomy,' 'Big Bang Theory' adjust up, 'Scandal' adjusts down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Februari 18, 2017. Dicapai pada Februari 17, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  8. ^ Porter, Rick (Februari 27, 2017). "'How to Get Away with Murder' finale, 'Training Day' adjust down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Februari 27, 2017. Dicapai pada Februari 27, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  9. ^ Porter, Rick (Mac 3, 2017). "'When We Rise,' 'Life in Pieces' rerun adjust down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mac 4, 2017. Dicapai pada Mac 3, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  10. ^ Porter, Rick (Mac 10, 2017). "'Mom' and NBC shows adjust down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mac 11, 2017. Dicapai pada Mac 10, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  11. ^ Porter, Rick (Mac 31, 2017). "'Big Bang Theory' adjusts up; 'Grey's Anatomy,' 'Scandal,' 'Mom,' 'Powerless' down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada April 1, 2017. Dicapai pada Mac 31, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  12. ^ Porter, Rick (April 7, 2017). "'Big Bang Theory,' 'Blacklist: Redemption' adjust up, 'Scandal' adjusts down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada April 8, 2017. Dicapai pada April 7, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  13. ^ Welch, Alex (April 14, 2017). "'Grey's Anatomy' and 'Chicago Med' adjust up, 'Scandal' adjusts down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada April 15, 2017. Dicapai pada April 14, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  14. ^ Porter, Rick (April 28, 2017). "'Big Bang Theory,' 'Grey's Anatomy' and 'Masterchef Junior' adjust up; 'The Catch' adjusts down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada April 29, 2017. Dicapai pada April 28, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  15. ^ Porter, Rick (Mei 5, 2017). "'Big Bang Theory,' 'Grey's Anatomy,' 'Masterchef Junior' adjust up, 'Riverdale' adjusts down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mei 5, 2017. Dicapai pada Mei 5, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  16. ^ Welch, Alex (Mei 12, 2017). "'The Big Bang Theory,' 'Masterchef Junior' adjust up, 'The Blacklist' adjusts down: Thursday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mei 16, 2017. Dicapai pada Mei 12, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  17. ^ Porter, Rick (Oktober 12, 2017). "'Empire,' 'Survivor,' 'Goldbergs,' 'Blacklist' adjust up, 'Dynasty' adjusts down: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Oktober 12, 2017. Dicapai pada Oktober 12, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  18. ^ Porter, Rick (Oktober 19, 2017). "'Survivor,' 'Goldbergs,' 'SEAL Team' adjust up, 'Criminal Minds' adjusts down: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Oktober 20, 2017. Dicapai pada Oktober 19, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  19. ^ Porter, Rick (Oktober 26, 2017). "'The Blacklist' and 'Designated Survivor' adjust down, final World Series numbers: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Oktober 27, 2017. Dicapai pada Oktober 26, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  20. ^ Porter, Rick (November 2, 2017). "World Series ends big, 'Survivor,' 'Goldbergs,' 'Blacklist,' 'Speechless' adjust up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada November 5, 2017. Dicapai pada November 2, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  21. ^ Porter, Rick (November 9, 2017). "'Empire,' 'SVU,' CMAs and others unchanged: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada November 11, 2017. Dicapai pada November 10, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  22. ^ Porter, Rick (November 16, 2017). "'The Goldbergs' adjusts up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada November 17, 2017. Dicapai pada November 16, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  23. ^ Porter, Rick (Disember 1, 2017). "'Empire' adjusts up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Disember 1, 2017. Dicapai pada Disember 1, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  24. ^ Porter, Rick (Disember 7, 2017). "'Survivor', 'SVU' and everything else unchanged: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Disember 8, 2017. Dicapai pada Disember 8, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  25. ^ Porter, Rick (Disember 14, 2017). "'Survivor' and 'Speechless' adjust up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Disember 15, 2017. Dicapai pada Disember 14, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  26. ^ Porter, Rick (Januari 19, 2018). "'Riverdale,' 'X-Files' and everything else unchanged: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Januari 19, 2018. Dicapai pada Januari 19, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  27. ^ Porter, Rick (Januari 25, 2018). "'Match Game' adjusts up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Januari 26, 2018. Dicapai pada Januari 25, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  28. ^ Welch, Alex (Februari 1, 2018). "'The Amazing Race' adjusts up, 'The Blacklist' adjusts down: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Februari 2, 2018. Dicapai pada Februari 1, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  29. ^ Porter, Rick (Februari 8, 2018). "'Riverdale' adjusts up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Februari 9, 2018. Dicapai pada Februari 8, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  30. ^ Porter, Rick (Mac 8, 2018). "'The Goldbergs' and 'Riverdale' adjust up, 'Chicago PD' and 'Life Sentence' down: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mac 9, 2018. Dicapai pada Mac 8, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  31. ^ Porter, Rick (Mac 15, 2018). "'The X-Files' adjusts down: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mac 16, 2018. Dicapai pada Mac 15, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  32. ^ Porter, Rick (Mac 22, 2018). "'Survivor,' 'The Goldbergs' and 'Modern Family' adjust up, 'Speechless' adjusts down: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mac 23, 2018. Dicapai pada Mac 22, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  33. ^ Porter, Rick (Mac 29, 2018). "'SEAL Team' adjusts down: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mac 30, 2018. Dicapai pada Mac 29, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  34. ^ Porter, Rick (April 19, 2018). "'Empire' and 'The Voice' adjust up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada April 19, 2018. Dicapai pada April 19, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  35. ^ Porter, Rick (April 26, 2018). "'Empire' adjusts up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada April 26, 2018. Dicapai pada April 26, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  36. ^ Porter, Rick (Mei 3, 2018). "'Modern Family' adjusts down to series low: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mei 4, 2018. Dicapai pada Mei 3, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  37. ^ Porter, Rick (Mei 10, 2018). "'The Blacklist' adjusts up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mei 11, 2018. Dicapai pada Mei 10, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  38. ^ Porter, Rick (Mei 17, 2018). "'Survivor' and 'The Blacklist' finale adjust up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Mei 18, 2018. Dicapai pada Mei 17, 2018. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  39. ^ Welch, Alex (Oktober 11, 2018). "'Survivor,' 'Empire,' and 'Chicago Fire' adjust up: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Oktober 12, 2018. Dicapai pada Oktober 11, 2018.
  40. ^ Welch, Alex (Oktober 18, 2018). "'Chicago P.D.' and 'Single Parents' adjust down: Wednesday final ratings". TV by the Numbers. Diarkibkan daripada yang asal pada Oktober 19, 2018. Dicapai pada Oktober 18, 2018.
  41. ^ "(#304) "Chapter Thirty-Nine: The Midnight Club"". The Futon Critic. Dicapai pada Oktober 22, 2018.
  42. ^ Aguirre-Sacasa, Roberto [@WriterRAS] (Ogos 14, 2018). "Chapter 40 of #Riverdale, and the game turns deadly... You have been warned..." (Twit). Dicapai pada Ogos 14, 2018 – melalui Twitter.
  43. ^ Aguirre-Sacasa, Roberto [@WriterRAS] (Ogos 30, 2018). "Chapter 41 of our Great American Epic as the town of #Riverdale pursues one of its own..." (Twit). Dicapai pada Ogos 30, 2018 – melalui Twitter.
  44. ^ Aguirre-Sacasa, Roberto [@WriterRAS] (Oktober 2, 2018). "A little behind on these, but episode 307 is wrapped! Remember last year's trio of short stories "Tales from the Darkside"? We decided to make it an annual event... #Riverdale premieres in 8 days!!!" (Twit). Dicapai pada Oktober 2, 2018 – melalui Twitter.
  45. ^ Aguirre-Sacasa, Roberto [@WriterRAS] (Oktober 2, 2018). "Episode 308 is our mid-season finale! (#Riverdale hasn't even premiered and we're already shooting our mid-season finale!!) 🔥⚒💣🃏🎁😎" (Twit). Dicapai pada Oktober 2, 2018 – melalui Twitter.
  46. ^ Aguirre-Sacasa, Roberto [@WriterRAS] (Oktober 2, 2018). "Life goes on (for MOST of our series regulars) in Episode #309 of #Riverdale... 🎲🥊☠️" (Twit). Dicapai pada Oktober 2, 2018 – melalui Twitter.
  47. ^ Bagi musim pertama, lihat "Riverdale: Season One Ratings". TV Series Finale. Mei 12, 2017. Dicapai pada November 5, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)

    Bagi musim kedua, lihat "Riverdale: Season Two Ratings". TV Series Finale. Dicapai pada November 5, 2017. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)

Pautan luar sunting

Templat:Archie Comics IOM