Pendokumenan templat[lihat] [sunting] [sejarah] [nyahcache]

Templat-templat penghapusan segera

Templat ini digunakan untuk menteg laman untuk penghapusan segera di bawah kriteria untuk penghapusan segera, khususnya KPS F9. Terdapat templat berasingan untuk setiap kriteria – lihat jadual di sebelah kanan.

Templat ini meletakkan laman tersebut ke dalam kategori-kategori: Calon untuk penghapusan segera, dan Calon untuk penghapusan segera sebagai pelanggaran hak cipta.


Penggunaan

Templat ini hendak diletakkan di puncak laman untuk dihapuskan.

Parameter

{{Db-f9}}

Ini merupakan bentuk terdasar templat ini.

{{db-f9|bot=BotContoh}}

Akaun bot akan menggunakan parameter |bot= untuk memberitahu penyelia yang menyemak bahawa laman tersebut telah diteg oleh proses automatik.

{{db-f9|url=URL}}

di mana URL ialah alamat web penuh laman web dari mana fail itu disalinkan.

Pemakluman pencipta

Jika anda mencalonkan sebuah laman untuk penghapusan di bawah kriteria ini, letakkan kod ini:

{{subst:db-filecopyvio-notice|PageName|header=1|url=URL}}

...pada laman perbincangan pengguna untuk penyumbang-penyumbang utama kepada laman tersebut, menggantikan PageName dengan laman yang telah ditandakan untuk penghapusan, dan URL dengan alamat web penuh dari mana bahan tersebut telah diciplakkan. Ini akan memaparkan templat amaran pengguna berikut:

== Pencalonan [[:{{{1}}}]] untuk penghapusan segera==

Sebuah teg telah diletakkan pada [[:{{{1}}}]] yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah diperbuat di bawah bahagian F9 kriteria untuk penghapusan segera, kerana fail tersebut kelihatan sebagai sebuah pelanggaran hak cipta yang jelas. Untuk sebab undang-undang, kami tidak boleh terima teks atau fail (termasuk gambar, video dan audio) berhak cipta dipinjam dari tapak-tapak web atau bahan dicetak lain, dan sebagai akibat, tambahan anda kemungkinan besar akan dihapuskan. Wikipedia mengambil pelanggaran hak cipta secara serius sekali dan pelanggar-pelanggar gigih akan disekat dari menyunting.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan [[:{{{1}}}|melawati laman tersebut]] dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia.

Lihat juga