Pendokumenan templat[lihat] [sunting] [sejarah] [nyahcache]

Templat-templat penghapusan segera

Templat ini digunakan untuk menteg laman untuk penghapusan segera di bawah kriteria untuk penghapusan segera, khususnya KPS U4. Terdapat templat berasingan untuk setiap kriteria – lihat jadual di sebelah kanan.

Templat ini meletakkan laman tersebut ke dalam kategori: Calon untuk penghapusan segera.


Penggunaan

Templat ini hendak diletakkan di puncak laman untuk dihapuskan.

Parameter

Sila notakan bahawa templat ini digunakan sahaja untuk pengeposan kandungan yang dahulu dihapuskan melalui sebuah perbincangan penghapusan.


{{Db-u4}}

Ini merupakan bentuk terdasar templat ini.

{{db-u4|bot=BotContoh}}

Akaun bot akan menggunakan parameter |bot= untuk memberitahu penyelia yang menyemak bahawa laman tersebut telah diteg oleh proses automatik.

{{db-u4|DeletionDiscussionLink}}

di mana DeletionDiscussionLink merupakan nama laman perbincangan XfD yang terbaru. Parameter ini hendaklah diberikan jika laman tersebut dahulu telah dihapuskan di bawah nama yang berbeza, atau dalam tempat yang tidak ketara (seperti pencalonan kedua atau sebagainya). Jika parameter ini tidak diberikan, aslinya ialah Wikipedia:Articles for deletion/{{PAGENAME}}.

Pemakluman pencipta

Jika anda mencalonkan sebuah laman untuk penghapusan di bawah kriteria ini, letakkan kod ini:

{{subst:uw-repost|PageName|header=1}}

...pada laman perbincangan pengguna untuk penyumbang-penyumbang utama kepada laman tersebut, menggantikan PageName dengan laman yang telah ditandakan untuk penghapusan. Ini akan memaparkan templat amaran pengguna berikut:

{{subst:#ifeq:{{{header}}}|1|==Pengepos semula [[:{{{1}}}]]==}} Information icon Sebuah teg telah diletakkan pada sebuah laman yang anda telah mencipta, memohonkan bahawa ia dihapuskan dengan segera dari Wikipedia, kerana ia kelihatan sebagai pengeposan bahan yang telah dahulu dihapuskan mengikuti sebuah proses penghapusan (Inggeris). Jika anda boleh menunjukkan bagaimana ia berbeza dari bahan yang diposkan dahulu, lawankan pencalonan penghapusan ini dengan mengeklik butang yang kelihatan seperti ini: Lawankan penghapusan segera ini yang muncul di dalam teg penghapusan segera ({{db-...}}) (jika teg tersebut tidak wujud, laman tersebut bukan lagi calon untuk penghapusan segera). Membuat begitu akan membawa anda ke laman perbincangan untuk laman tersebut di mana anda akan mendapat tempat yang dipraformatkan untuk anda untuk menjelaskan sebab anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Anda juga boleh melawat [[|perbincangan laman tersebut secara langsung]] untuk memberikan sebab-sebab anda, tetapi sedarkan bahawa setelah diteg untuk penghapusan segera, jika laman tersebut memenuhi kriteria yang diberikan, ia boleh dihapuskan tanpa menunda. Penyelia-penyelia akan pertimbangkan penjelasan anda sebelum membuat keputusan terhadap laman itu. Jika anda percayai bahawa perbincangan asli tidak wajar, sila hubungi penyelia yang menghapuskan laman tersebut ataupun gunakan kajian penghapusan; jangan menciptakan semula laman tersebut. Terima kasih.

Lihat juga