The Help adalah filem adaptasi drama 2011 beasaskan novel dengan nama yang sama Kathryn Stockett . Filem itu adalah ensemble sebidang mengenai seorang wanita muda putih, Eugenia "Skeeter" Phelan, dan hubungan beliau dengan dua pembantu rumah hitam semasa Awam Hak era Amerika pada awal tahun 1960-an. Skeeter adalah seorang wartawan yang membuat keputusan untuk menulis sebuah buku kontroversi dari sudut pandangan pembantu rumah (dikenali sebagai Bantuan), mendedahkan perkauman mereka berhadapan dengan kerana mereka bekerja untuk keluarga kulit putih.

The Help
PengarahTate Taylor
Lakon layarTate Taylor
BerdasarkanThe Help oleh
Kathryn Stockett
Dihasilkan olehChris Columbus
Michael Barnathan
Brunson Green
DibintangiEmma Stone
Viola Davis
Bryce Dallas Howard
Allison Janney
Octavia Spencer
Jessica Chastain
SinematografiStephen Goldblatt
Disunting olehHughes Winborne
Muzik olehThomas Newman
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehTouchstone Pictures
Tarikh tayangan
  • 10 Ogos 2011 (2011-08-10)
Masa tayangan
146 minit
NegaraAmerika Syarikat
BahasaInggeris
Bajet$25 juta[1]
Pecah panggung$205,335,347[2]

Filem ini mengambil tempat di Jackson, Mississippi, dan bintang Emma Batu, Viola Davis, Octavia Spencer, Bryce Dallas Howard, Jessica Chastain, Sissy Spacek, Mike Vogel, Mary Steenburgen, dan Allison Janney. "The Help" dibuka kepada ulasan positif dan menjadi kejayaan pejabat kotak besar-besaran dengan kasar sebanyak $ 205.3 juta[2] berbanding dengan belanjawan sebanyak $ 25 juta. Pada Januari 2012, filem itu menerima empat Anugerah Akademi pencalonan termasuk Picture Terbaik dan bertindak nods untuk Davis, Chastain dan Spencer.[3] Pada Januari 29, 2012, The Help memenangi Screen Actors Guild Anugerah Prestasi Cemerlang oleh Barisan pelakon dalam Motion Picture.

Jalan cerita sunting

Aibileen Clark (Viola Davis) adalah pembantu rumah pertengahan umur hitam yang telah menghabiskan hidupnya membesarkan anak-anak putih dan baru-baru ini telah kehilangan satunya anak. Minny Jackson (Octavia Spencer) adalah satu lagi pembantu rumah hitam yang outspokenness telah mendapat banyak kali arang dan membina reputasi untuk menjadi seorang pekerja yang sukar, tetapi dia bagi ini dengan kemahiran memasak yang luar biasa beliau.

Eugenia "Skeeter" Phelan (Emma Stone) adalah seorang wanita muda putih yang baru-baru ini telah berpindah balik rumah ladang keluarganya selepas menamatkan pengajian dari [[Universiti Mississippi][4]mendapati bahawa kanak-kanak pembantu rumah kekasihnya, Constantine (Cicely Tyson), telah berhenti sementara beliau keluar. Skeeter adalah skeptikal kerana dia percaya Constantine telah menulis kepadanya.

Berbeza dengan rakan-rakannya yang menghadiri universiti untuk mencari suami, Skeeter mendapati rakan-rakannya semua berkahwin dan mempunyai anak, sementara dia masih bujang, mempunyai ijazah dan mahu memulakan kerjaya sebagai seorang penulis. Pekerjaan pertamanya sebagai "petunjuk suri rumah" kolumnis dalam karya tempatan, dan dia meminta Aibileen, pembantu rumah kepada Elizabeth rakan baik beliau, untuk bantuan beliau dalam menjawab soalan-soalan domestik. Skeeter menjadi tidak selesa dengan sikap rakan-rakannya ke arah "membantu," mereka terutamanya berbukit Holbrook (Bryce Dallas Howard) dan "Laman Utama Bantuan Sanitasi Inisiatif," rang undang-undang yang dicadangkan untuk mengadakan peruntukan bagi bilik mandi berasingan untuk bantuan hitam kerana beliau percaya bahawa 'mereka' [orang hitam] membawa penyakit yang berlainan kepada 'kita' [orang kulit putih]. Di tengah-tengah era diskriminasi berdasarkan warna, Skeeter adalah salah satu daripada beberapa orang-orang yang beriman, jika tidak, dan dia memutuskan untuk menulis buku, Bantuan, berdasarkan kehidupan pembantu rumah yang telah menghabiskan keseluruhan hidup mereka menjaga Kanak-kanak putih.

Pembantu rumah pada mulanya enggan bercakap kepada Skeeter, kerana mereka takut bahawa mereka akan kehilangan pekerjaan atau lebih teruk lagi. Aibileen adalah yang pertama untuk berkongsi cerita selepas dia terdengar inisiatif yang berbukit itu dan sedar bahawa kanak-kanak yang mana dia telah meningkatkan membesar menjadi seperti ibu bapa mereka. Rakannya, Minny, baru sahaja dipecat sebagai pembantu rumah berbukit untuk menggunakan bilik mandi mereka semasa ribut puting beliung tidak akan menggunakan tandas luar yang berasingan. Racun berbukit semua keluarga lain terhadap Minny membuat mustahil bagi dia untuk mencari kerja lain, dan anak perempuannya dipaksa untuk menggugurkan sekolah untuk mencari pekerjaan sebagai pembantu rumah. Minny mulanya enggan untuk mengambil bahagian dalam buku Skeeter tetapi kemudiannya bersetuju untuk berkongsi cerita sebagai. Aibileen membantu beliau mencari kerja dengan Celia Foote (Jessica Chastain), yang berkahwin dengan sosialit kaya (Mike Vogel), tetapi adalah makhluk yang diusir dari wanita masyarakat lain yang kena dibayar kepada fakta yang dia dilahirkan ke keluarga kelas pekerja dan suaminya adalah teman bekas berbukit. Juga tidak seperti berbukit, Celia seolah-olah untuk merawat Minny berkenaan jauh lebih.

Skeeter menulis 1 draf cerita dengan Minny dan cerita Aibileen itu di dalamnya dan menghantar ia untuk Miss Stein (Mary Steenburgen), editor untuk Row Harper, di New York, yang difikirkan ada boleh menjadi beberapa kepentingan di dalamnya, tetapi memerlukan sumbangan pembantu rumah 'sekurang-kurangnya sedozen lebih sebelum ia boleh menjadi sebuah buku yang berdaya maju. Mempercayai bahawa buku itu hanya akan menjadi patut diterbitkan semasa Pergerakan Hak Sivil, yang dia begitu juga percaya adalah ikutan lulus, Stein menasihati Skeeter untuk menyiapkan buku tersebut tidak lama lagi. Tiada siapa yang datang ke hadapan sehingga selepas Medgar Evers yang dibunuh di Jackson, Mississippi, dan sehingga selepas setelah menyaksikan penangkapan kejam pembantu rumah berbukit yang terkini. (Untuk pajak gadai salah satu cincin berbukit itu membayar untuk tuisyen kolej kembar dia ', selepas berbukit telah enggan untuk memberi pinjaman) - dengan ketegangan antara kaum berjalan tinggi, pembantu rumah menyedari bahawa buku Skeeter akan memberi mereka peluang untuk suara mereka didengar, dan Skeeter tiba-tiba mempunyai banyak cerita untuk memasukkan. Saham minny satu cerita lepas dengan Skeeter dan Aibileen, yang dia memanggil "Awful Terrible," untuk memastikan bahawa tiada siapa yang akan mendedahkan bahawa buku itu telah ditulis mengenai Jackson, Mississippi. Sebagai membalas dendam untuk menembak beliau dan menuduh beliau mencuri, Minny membakarnya pai coklat dan menyampaikan kepada berbukit. Selepas berbukit telah selesai dua keping, Minny memberitahu bahawa beliau telah dibakar najis sendiri ke dalam pai. Minny memberitahu Aibilene dan Skeeter bahawa dengan menambah bahagian itu ke dalam buku, berbukit akan cuba untuk menghalang sesiapa sahaja daripada memikirkan bahawa dia membuat dia makan najis manusia dan akan meyakinkan bandar bahawa buku itu tidak adalah kira-kira Jackson. Buku ini hampir selesai kecuali cerita sendiri Skeeter yang dibawa oleh Constantine. Skeeter menguruskan untuk mengetahui apa yang berlaku kepada Constantine apabila ibunya, Charlotte (Allison Janney), akhirnya menjelaskan bahawa dia melepaskan beliau untuk menyelamatkan muka semasa penerimaan. Selepas itu berasa bersalah tentang hal itu, Charlotte menghantar saudara Skeeter untuk membawa Constantine rumah dari Chicago di mana dia hidup dengan Rachel anak perempuannya, tetapi dia mendapati bahawa dia telah meninggal dunia tidak lama selepas meninggalkan Jackson.

Buku itu diterima untuk penerbitan dan adalah satu kejayaan, banyak untuk menggembirakan Skeeter dan pembantu rumah. Dia berkongsi royalti dengan setiap pembantu rumah yang menyumbang, dan ditawarkan pekerjaan dengan syarikat penerbitan di New York. Beliau memberitahu teman lelakinya tentang pekerjaan dan buku, dan dia segera tercetus dengan dia. Pada sebelah petang pula, hac berbukit rancangan untuk menyingkirkan Aibileen sebagai bantuan Elizabeth, dengan membuat tuduhan palsu terhadap mencuri perak dan mengatur untuk mesyuarat. , Sebagai Aibileen cuba untuk meyakinkan berbukit dan Elizabeth (Ahna O'Reilly) dia tidak bersalah, anak perempuan Elizabeth, Mae Mobley, tiba dan lompat atas dia, menonton Aibileen dipecat. Aibileen mengutuk berbukit sebagai seorang wanita kafir dan berkata bahawa dia tidak pernah akan mendapat ketenangan jika dia terus cara pendendam dan meninggalkan beliau dalam keadaan terlantar. Elizabeth dipaksa untuk menerima tembakan tidak boleh diterima Aibileen, dan Mae Mobley menangis oleh tetingkap menjerit untuk Aibileen, sebagai pembantu rumah itu meninggalkan untuk memulakan kehidupan sendiri. Dan Skeeter meninggalkan Jackson untuk memulakan hidup baru sebagai seorang penulis di New York.

Lakonan sunting

  • Emma Stone sebagai Eugenia "Skeeter" Phelan, seorang graduan kolej dan penulis yang bercita-cita.
  • Lila Rogers sebagai Eugenia "Skeeter" Phelan Muda
  • Viola Davis sebagai Aibileen Clark, seorang pembantu rumah hitam dan kawan baik Skeeter
  • Bryce Dallas Howard sebagai perbukitan Holbrook, biang keladi perkauman dan bengkeng bandar.
  • Octavia Spencer sebagai Minny Jackson, seorang pembantu rumah dengan mulut pintar yang telah mendapat melepaskan banyak kali dan adalah rakan Aibileen terbaik.
  • Jessica Chastain sebagai Celia Foote, Minny majikan naif dan isteri Johnny.
  • Ahna O'Reilly sebagai Elizabeth Leefolt, majikan Aibileen
  • Allison Janney sebagai Charlotte Phelan, ibu Skeeter.
  • Anna Camp sebagai Jolene French
  • Chris Lowell sebagai Stuart Whitworth, teman lelaki Skeeter dan anak lelaki seorang ahli senat.
  • Cicely Tyson sebagai Constantine Bates
  • Emma and Eleanor Henry sebagai Mae Mobley Leefolt
  • Mike Vogel sebagai Johnny Foote, bekas teman lelaki Hilly dan suami Celia.
  • Sissy Spacek sebagai Mrs. Walters, Hilly's mother.
  • Brian Kerwin sebagai Robert Phelan, bapa Skeeter
  • Aunjanue Ellis sebagai Yule May Davis, seorang pembantu rumah yang dipecat oleh berbukit untuk pajak gadai cincin dia mendapati di Holbrook rumah untuk membayar untuk pendidikan anak-anaknya
  • Leslie Jordan sebagai Mr. Blackly
  • Mary Steenburgen sebagai Elaine Stein
  • Nelsan Ellis sebagai Henry, pelayan
  • David Oyelowo sebagai Preacher Green
  • Dana Ivey sebagai Grace Higginbotham
  • Ashley Johnson sebagai Mary Beth Caldwell

Pengeluaran sunting

Pada Disember 2009, Variety melaporkan bahawa Chris Columbus, Michael Barnathan, dan Mark Radcliffe akan menghasilkan filem adaptasi The Help, di bawah syarikat produksi 1492 Productions. Brunson Hijau Productions Harbinger juga dihasilkan bersama. Filem ini ditulis dan diarahkan oleh rakan zaman kanak-kanak Stockett, Tate Taylor, yang optioned hak filem buku sebelum dilepaskan.[5]

Berita pemutus pertama untuk pengeluaran datang Mac 2010, dilaporkan bahawa Emma Stone telah berkhidmat untuk memainkan peranan Skeeter Phelan.[6] Other actors were since cast, including Viola Davis as Aibileen; Bryce Dallas Howard as Hilly Holbrook, Jackson's snooty town ringleader; Allison Janney as Charlotte Phelan, Skeeter's mother; and Chris Lowell as Stuart Whitworth, Skeeter's boyfriend and a senator's son.[7][8][9] Leslie Jordan appears as the editor of the fictional local newspaper, The Jackson Journal.[10] Mike Vogel memainkan watak Johnny Foote. [Octavia Spencer]] menggambarkan Minny. Seorang kawan lama Stockett dan Taylor, Spencer telah diilhamkan ciri-ciri Minny dalam novel Stockett dan menyuarakan dalam versi audiobook.[11][12]

Penggambaran The Help bermula pada bulan Julai 2010 dan dilanjutkan hingga Oktober. Bandar Greenwood, Mississippi telah memilih untuk menggambarkan tahun 1960-an-era Jackson, dan pengeluar Brunson Hijau berkata dia telah dijangka untuk menembak "95 peratus" filem di sana. Sebahagian daripada filem itu juga telah ditembak di Jackson yang sebenar, serta dalam berdekatan Clarksdale dan Greenville. Salah satu daripada beberapa lokasi yang wujud pada tahun 1963 Jackson, buku dan filem adalah tanda tempat Jackson [Dadah http://www.brentsdrugs.com Brent], yang wujud sejak 1946. Lokasi lain yang masih boleh ditemui di Jackson termasuk New Capitol Building dan pusat bandar Mayflower Cafe. Adegan yang ditetapkan yang Jackson Jurnal 'pejabat ditembak di Clarksdale di bangunan yang dahulunya ditempatkan Clarksdale Tekan Register selama 40 tahun sehingga April 2010.[13]

The Help adalah pengeluaran filem yang paling penting di Mississippi sejak O Brother, Where Art Thou? pada tahun 2000[14][15][16] "Secara jujur​​, hati saya akan pecah sekiranya ia telah ditetapkan di mana-mana sahaja tetapi Mississippi", Stockett menulis dalam e-mel kepada pemberita. Bagi meyakinkan pengeluar untuk menembak di Greenwood, Tate Taylor dan lain-lain sebelum ini telah datang ke bandar dan scouted lokasi pada mesyuarat pertama dengan eksekutif DreamWorks, beliau menyampaikan mereka dengan album gambar tempat perfileman berpotensi di kawasan itu. Program insentif cukai di negeri ini bagi pembuat filem juga pujukan yang penting dalam keputusan itu.[14][15][16]

Muzik sunting

The Help: Music from the Motion Picture
 
Runut bunyi oleh
Various Artists
Dilancarkan padaJulai 26, 2011
TempatAmerika Syarikat  
GenreKomedi-drama, female buddy film (en)  , filem drama dan film based on a novel (en)    
Panjang146:00  
BahasaBahasa Inggeris  
SyarikatGeffen Records
PengedarWalt Disney Studios Motion Pictures dan Netflix  
PengarahTate Taylor  
PenerbitChris Columbus, Michael Barnathan (en)   dan Brunson Green (en)    
sunting · sunting di Wikidata
 
Lihat pendokumenan templat ini


Lagu asalnya adalah "The Living Proof" by Mary J. Blige.[17] The soundtrack was released on July 26, 2011 through Geffen Records.[18]

Senarai runutTrack listing
No.TajukPerformer(s)Masa
1."The Living Proof"Mary J. Blige5:57
2."Jackson"Johnny Cash and June Carter5:28
3."Sherry"Frankie Valli5:35
4."I Ain't Never"Webb Pierce1:56
5."Victory Is Mine"Dorothy Norwood3:47
6."Road Runner"Bo Diddley2:48
7."Hallelujah I Love Her So"Ray Charles2:35
8."The Wah-Watusi"The Orlons2:32
9."Personality"Lloyd Price10:29
10."Don't Think Twice, It's All Right"Bob Dylan3:38
11."Let's Twist Again"Chubby Checker2:19
12."Don't Knock"Mavis Staples2:30


Tarikh pengeluaran sunting

Pada Oktober 13, 2010, Touchstone Pictures dan DreamWorks memberikan filem tarikh keluaran Ogos 12, 2011. Pada 5 Julai, 2011, tarikh keluaran filem dijadual semula dua hari lebih awal hingga Ogos 10, 2011.

Box office sunting

The Help telah dikasarkan $169,635,347 di Amerika Utara, dan $35,700,000 di wilayah lain, 5 Februari, 2012, jumlah di seluruh dunia $205,335,347.[2]

Pada hari pembukaan (Rabu, Ogos 10, 2011), The Help mengungguli box office dengan $5.54 juta. Ia kemudiannya menambah $4.33 juta pada hari Khamis, merosot hanya 21%, untuk jumlah dua hari untuk $ 9.87 juta.[19] On its first weekend, The Help grossed $26.0 million, coming in second place behind Rise of the Planet of the Apes.[20] Walau bagaimanapun, pada hujung minggu kedua, The Help melonjak ke tempat nombor satu di box office, menewaskan filem nombor satu hujung minggu lepas (Rise of the Planet of the Apes) serta semua empat baru siaran di seluruh negara (Spy Kids: All the Time in the World, Conan the Barbarian, Fright Night dan One Day). Semua ini berkat penurunan hanya 23%, yang terkecil di antara filem-filem yang bermain di seluruh negara, $20.0 juta.[21] The Help mengekalkan tempat pertama di hujung minggu ketiga, sekali lagi mengalahkan ketiga-tiga siaran baru di seluruh negara (Colombiana, Don't Be Afraid of the Dark and Our Idiot Brother) dropping only 27% to $14.5 million.[22] Filem melepasi paras $100 juta pada 21 pelepasan, menjadi salah satu daripada hanya dua gelaran pada Ogos 2011 yang mencapai kejayaan ini.[23] Pada hujung minggu keempat (3-hari hujung minggu Hari Pekerja), ia menjadi satu-satunya 2011, filem dan filem pertama sejak Inception, ke atas carta box-office selama tiga hujung minggu berturut-turut.[24][25] Sehingga hanya 0.4% kepada $ 14,6 juta, ia keluar dikasarkan semua siaran baru di seluruh negara (The Debt yang juga membintangi Jessica Chastain, Apollo 18 dan Shark Night 3D).[26] Pada hujung minggu 4 hari, ia masih berada di tempat pertama dengan jarak $19.9 juta,[27] which was the fourth largest gross for a Labor-day weekend.[28] Sehingga September 2011, ia berjaya meraih kutipan tertinggi 7 "Drama-Summer" filem (drama serius yang dikeluarkan pada musim panas), menurut Box Office Mojo.[29] Terutama sekali, Teh Help mengungguli box office selama 25 hari berturut-turut. Ini adalah coretan terpanjang yang terganggu sejak Sixth Sense (35 hari), yang juga kenyataan akhir musim panas, pada tahun 1999.[30]

Untuk mempromosikan filem, TakePart.com menjadi tuan rumah siri tiga pertandingan penulisan.[31] Rebecca Lubin, dari Mill Valley, CA, yang telah pengasuh untuk hampir dua dekad memenangi peraduan resipi. Darcy Pattison, “11 Ways to Ruin a Photograph” memenangi Peraduan Story Kanak-kanak “The Help” dengan ceritanya tentang gadis 1 gigih muda yang enggan untuk mengambil 1 gambar yang baik manakala bapanya adalah dari "Kerjaya tentera." Selepas yang dipilih oleh tetamu hakim dan kanak-kanak buku penulis Lou Berger, cerita profesional yang digambarkan.[32] Pertandingan akhir adalah mengenai "seseorang yang mengilhamkan anda." Islas-Hooker genoveva terpesona tetamu hakim Doc Hendley (pengasas Wain untuk Air) dengan cerita beliau, heroin Dinamakan Sulit. Pengurus kes untuk pesakit HIV, Islas-Hooker konsisten diilhamkan oleh seorang individu yang khas yang tidak pernah putus asa perjuangan untuk hidup.

Penerimaan sunting

The Help menerima ulasan positif dari pengkritik. Kajian pengumpul Tomato Rotten melaporkan bahawa 76% daripada 193 pengkritik profesional memberikan filem itu kajian yang positif, dengan skor purata kritikal 7/10. Tapak ijma menyatakan, "Walaupun boleh dikatakan yang bersalah glossing lebih tema kaum, The Help naik atas kekuatan cast terutamanya Viola Davis, yang prestasi cukup berkuasa untuk membawa filem sendiri."[33] Metacritic, sebuah pengumpul kajian yang menyerahkan purata wajaran skor daripada 100 ulasan dari pengkritik arus perdana, memberikan filem skor 60 berdasarkan 40 ulasan.[34]Pemilihan CinemaScore dilaporkan bahawa penonton gred purata memberikan filem itu adalah A + + A F skala.[35]

Tom Long dari The Detroit News mengulas tentang filem: "menggemparkan, menghiburkan, sentuhan dan mungkin juga menjadi penawar bit,' Bantuan benang lama hebat filem,menyusun kita jarang mendapat hari ini. "[36] Connie Ogle dari The Miami Herald memberi filem tiga daripada empat bintang dan berkata ia "akan membuat anda ketawa, ya, tetapi ia juga boleh memecahkan jantung anda. Pada hari-hari anjing Ogos moviegoing, yang adalah satu cadangan yang kuat."[37]

Lebih pada sebelah campuran adalah Karina Longworth Village Voice: "Kami mendapat Hollywood agak biasa merobohkan sejarah, dengan penjahat berkuasa dan wira gerakan penentang yang kuat"[38] Rick Gloen dari The Globe and Mail, memberi filem itu dua daripada empat bintang, berkata: "Biasanya, ini jenis filem bersungguh-sungguh lusuh-Jerker dengan momen kesembronoan. Sebaliknya, apa yang kami ada di sini adalah serak rusuk-pengingatan dengan sesekali berhenti sejenak untuk melegakan dramatik sedikit."[39]

Beberapa ulasan negatif mengkritik filem untuk ketidakupayaan untuk memadankan tahap buku kebesaran. Chris Hewitt St. Paul Perintis Press berkata kira-kira filem itu: "Beberapa penyesuaian mendapati cara yang segar, sinematik untuk menyampaikan semangat sebuah buku tetapi The Help tidak."[40]

Ramai pengkritik memuji prestasi Viola Davis dan Octavia Spencer. Wilson Morales daripada Blackfilm.com memberi filem 3 daripada 4 bintang dan berkata, "Dengan persembahan yang berkuasa yang diberikan oleh Viola Davis dan scene stealer Octavia Spencer, filem itu adalah satu emosi, bergerak drama yang masih sangat menghiburkan." David Edelstein dari majalah New York mengulas bahawa, "The Help milik Viola Davis."

Ida E. Jones, pengarah kebangsaan Persatuan Ahli-ahli sejarah Wanita Hitam, mengeluarkan kenyataan terbuka mengkritik "The Help" dalam "Suatu Kenyataan Terbuka kepada Peminat The Help itu. Surat itu menyatakan bahawa "sungguhpun usaha yang memasarkan buku dan filem itu sebagai cerita yang progresif kemenangan terhadap ketidakadilan kaum, The Help menyimpangan, mengabaikan, dan meremehkan pengalaman pekerja domestik yang hitam." Kumpulan ulama menuduh kedua-dua buku dan filem pemaparan tidak sensitif vernakular Afrika-Amerika, gambaran yang hampir seragam lelaki kulit hitam sebagai kejam atau tidak hadir, dan kegagalan untuk mengakui gangguan seksual bahawa ramai wanita hitam yang dialami dalam majikan putih mereka 'rumah. Jones diakhiri dengan mengatakan bahawa "Persatuan Ahli-ahli sejarah Wanita Hitam mendapati ia tidak boleh diterima sama ada buku ini atau filem ini untuk menanggalkan kehidupan wanita hitam ketepatan sejarah demi hiburan."[41]

Roxane Gay dari majalah tapak sastera The Rumpus sebab-sebab yang dinyatakan filem itu mungkin menyinggung perasaan Afrika Amerika, menyebut penggunaan filem Hollywood stereotaip kaum seperti Magical Negro dan Mammy Gone With the Wind'.[42]

Home media sunting

Filem ini dikeluarkan pada Cakera Blu-ray, DVD, dan turun Digital pada Disember 6, 2011. Pelepasan itu dikemukakan dalam tiga pakej yang berbeza fizikal: 3-cakera kombo pek (Blu-ray, DVD, dan Digital Salinan); 2-cakera kombo pek (Blu-ray dan DVD); dan 1 DVD-cakera. Filem ini juga telah dikeluarkan sebagai pilihan Muat turun Digital dalam takrif kedua-dua standard dan tinggi. Versi DVD termasuk dua dipadam tabir dan Bukti Hidup "muzik video oleh Mary J. Blige. Versi turun Digital termasuk ciri yang sama seperti versi DVD, ditambah 1 adegan tambahan dipadam. Kedua-dua cakera 2 dan pek kombo 3-cakera termasuk ciri yang sama seperti versi DVD, serta "Membuat 'Bantuan:' Dari Persahabatan Untuk Filem," "Dalam Perkataan Sendiri mereka: Penghormatan Kepada Maids Of Mississippi, "dan tiga dihapuskan adegan dengan pengenalan oleh Pengarah Tate Taylor.[43][44][45]

Anugerah dan calon sunting

Anugerah Tarikh Kategori Penerima dan penama Keputusan
Anugerah Akademi ke-84[46] Februari 26, 2012 Best Picture Menunggu
Best Actress Viola Davis Menunggu
Best Supporting Actress Octavia Spencer Menunggu
Jessica Chastain Menunggu
African American Film Critics Association Awards[47] Disember 12, 2011 Best Picture Tercalon
Best Actress Viola Davis Menang
Best Supporting Actress Octavia Spencer Menang
American Film Institute[48] Movies of the Year (1 of 10 listed) Menang
Art Directors Guild[49] Februari 4, 2012 Period Film Mark Ricker (Production Designer) Menunggu
Black Film Critics Circle[50] Disember 20, 2011 Best Picture Menang
Best Actress Viola Davis Menang
Best Supporting Actress Octavia Spencer Menang
Best Adapted Screenplay Tate Taylor Menang
Best Ensemble Menang
65th British Academy Film Awards 12 Februari 2012 Best Film Brunson Green, Chris Columbus, Michael Barnathan Menunggu
Best Actress Viola Davis Menunggu
Best Supporting Actress Jessica Chastain Menunggu
Octavia Spencer Menunggu
Best Adapted Screenplay Tate Taylor Menunggu
Broadcast Film Critics Association Awards[51] Januari 12, 2012 Best Picture Tercalon
Best Actress Viola Davis Menang
Best Supporting Actress Jessica Chastain Tercalon
Octavia Spencer Menang
Best Acting Ensemble Menang
Best Adapted Screenplay Tate Taylor Tercalon
Best Costume Design Sharen Davis Tercalon
Best Song "The Living Proof" Tercalon
Chicago Film Critics Association[52] Disember 19, 2011 Best Supporting Actress Octavia Spencer Tercalon
Most Promising Filmmaker Tate Taylor Tercalon
Dallas-Fort Worth Film Critics Association[53] Disember 16, 2011 Best Supporting Actress Octavia Spencer Tercalon
Detroit Film Critics Society Awards[54] Disember 11, 2011 Best Actress Viola Davis Tercalon
Best Supporting Actress Octavia Spencer Tercalon
Best Ensemble Tercalon
Breakthrough Performance Jessica Chastain (also for Take Shelter and The Tree of Life) Menang
Golden Globe Awards[55] Januari 15, 2012 Best Picture-Drama Tercalon
Best Actress - Motion Picture-Drama Viola Davis Tercalon
Best Supporting Actress - Motion Picture Jessica Chastain Tercalon
Octavia Spencer Menang
Best Original Song "The Living Proof" Tercalon
Hollywood Film Festival[56] Ensemble of the Year Menang
Hollywood Breakthrough Award Jessica Chastain Menang
Houston Film Critics Society Awards[57] Disember 13, 2011 Best Picture Tercalon
Best Actress Viola Davis Tercalon
Best Supporting Actress Jessica Chastain Tercalon
Octavia Spencer Tercalon
Best Song "The Living Proof" Tercalon
Indiana Film Critics Association Awards[58] Disember 13, 2011 Best Supporting Actress Viola Davis Menang
Las Vegas Film Critics Society Disember 13, 2011 Best Supporting Actress Octavia Spencer Tercalon
Best Best Song "The Living Proof" Tercalon
Best Best Costume Design Tercalon
London Film Critics Circle[59] Januari 19, 2012 Best Supporting Actress Jessica Chastain Menunggu
Octavia Spencer Menunggu
Los Angeles Film Critics Association Disember 11, 2011 Best Supporting Actress Jessica Chastain (also for Coriolanus, The Debt, Take Shelter, Texas Killing Fields, and The Tree of Life) Menang
National Board of Review[60] Disember 1, 2011 Best Ensemble Cast Menang
New York Film Critics Circle Awards November 29, 2011 Best Supporting Actress Jessica Chastain (also for Take Shelter and The Tree of Life) Menang
New York Film Critics Online Disember 11, 2011 Breakthrough Performance Jessica Chastain (also for The Tree of Life, The Debt, Take Shelter, Texas Killing Fields, and Coriolanus) Menang
Palm Springs International Film Festival[61] Januari 7, 2012 Breakthrough Performance Award Octavia Spencer Menang
People's Choice Awards[62] Januari 11, 2012 Favorite Movie Actress Emma Stone Menang
Favorite Movie Tercalon
Favorite Drama Movie Tercalon
Favorite Book Adaptation Tercalon
Phoenix Film Critics Society Awards[63][64] Disember 27, 2011 Best Picture Tercalon
Best Actress in a Leading Role Viola Davis Tercalon
Best Actress in a Supporting Role Bryce Dallas Howard Tercalon
Jessica Chastain Tercalon
Octavia Spencer Tercalon
Best Screenplay Adaptation Menang
Best Original Song "The Living Proof" Tercalon
Breakthrough Performance Behind the Camera Tate Taylor Tercalon
Producers Guild of America Award[65] Januari 21, 2012 Outstanding Producer of Theatrical Motion Pictures Michael Barnathan, Chris Columbus, Brunson Green Tercalon
San Diego Film Critics Society Awards[66] Disember 14, 2011 Best Actress Viola Davis Tercalon
Best Supporting Actress Jessica Chastain Tercalon
Best Ensemble Performance Tercalon
Satellite Awards Disember 18, 2011 Best Ensemble Menang
Best Motion Picture Tercalon
Best Actress in a Motion Picture Viola Davis Menang
Best Actress in a Supporting Role Octavia Spencer Tercalon
Best Director Tate Taylor Tercalon
Best Adapted Screenplay Tate Taylor Tercalon
Screen Actors Guild Awards Januari 29, 2012 Best Ensemble Cast Menang
Best Actress Viola Davis Menang
Best Supporting Actress Octavia Spencer Menang
Jessica Chastain Tercalon
Southeastern Film Critics Association Awards[67] Top Ten Films Menang
Best Ensemble Menang
The Gene Wyatt Award Menang
St. Louis Gateway Film Critics Association Awards Disember 19, 2011 Best Actress Viola Davis Tercalon
Best Supporting Actress Octavia Spencer Tercalon
Best Adapted Screenplay Tercalon
Vancouver Film Critics Circle[68] Januari 9, 2012 Best Supporting Actress Jessica Chastain (also for Take Shelter and The Tree of Life) Menang
Washington D.C. Area Film Critics Association Awards Disember 5, 2011 Best Actress Viola Davis Tercalon
Best Supporting Actress Octavia Spencer Menang
Best Adapted Screenplay Tate Taylor Tercalon
Best Cast Tercalon
Women Film Critics Circle[69] Disember 19, 2011 Best Movie about Women Menang
Best Actress Viola Davis Menang
Jessica Chastain (also for The Debt) Tercalon
Best Ensemble Menang
Josephine Baker Award Menang
Writers Guild of America Awards[70] Februari 19, 2012 Adapted Screenplay Menunggu

Rujukan sunting

Templat:Cleanup-link rot

  1. ^ Kaufman, Amy (2011-08-11). "Movie Projector: 'Apes' likely to swing higher than 'The Help'". Los Angeles Times. Dicapai pada 2011-08-14.
  2. ^ a b c "The Help (2011) - Box Office Mojo". Box Office Mojo.
  3. ^ "2012 Academy Award Nominations!". The Mud Doctor. 2012-01-24. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-06-30. Dicapai pada 2012-01-24.
  4. ^ Maslin, Janet (February 18, 2009). "Racial Insults and Quiet Bravery in 1960s Mississippi". New York Times. Dicapai pada 2009-10-20.
  5. ^ Fleming, Michael (2009-12-15). "Chris Columbus fast-tracks 'Help'". Variety. Dicapai pada 2010-01-24.
  6. ^ Sampson, Mike (2010-03-23). "Emma Stone looks to Dreamworks for 'Help'". JoBlo.com. Dicapai pada 2010-03-23.
  7. ^ Rich, Katey (2010-04-15). "Viola Davis In Talks To Join Emma Stone In The Help". Cinema Blend. Dicapai pada 2010-05-26.
  8. ^ Fleming, Mike (2010-04-27). "Bryce Dallas Howard Lands 'The Help'". Deadline New York. Dicapai pada 2010-05-26.
  9. ^ Kit, Zorianna (2010-05-20). "Chris Lowell eyes 'The Help'". Hollywood Reporter. Diarkibkan daripada yang asal pada 2010-05-22. Dicapai pada 2010-05-26.
  10. ^ Pierce, Susan (2010-07-24). "'The Help' is coming". Chattanooga Times Free-Press. Dicapai pada 2010-07-26.
  11. ^ Sperling, Nicole (2010-05-17). "Octavia Spencer nabs key role in 'The Help'". Entertainment Weekly. Diarkibkan daripada yang asal pada 2010-05-21. Dicapai pada 2010-05-26.
  12. ^ Sperling, Nicole (2010-07-13). "'The Help' exclusive: Allison Janney joins the cast". Entertainment Weekly. Diarkibkan daripada yang asal pada 2010-07-25. Dicapai pada 2010-07-23.
  13. ^ Moser, Christopher (2010-07-09). "Lights, camera, Clarksdale!". Clarksdale Press Register. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-09-12. Dicapai pada 2010-07-23.
  14. ^ a b Kuykendall, Taylor (2010-05-13). "Movie adaption of bestseller to be filmed here". Greenwood Commonwealth. Dicapai pada 2010-05-26.[pautan mati kekal]
  15. ^ a b Ayres, Jeff (2010-05-14). "Movie to have $13M impact on Delta". Clarion Ledger. Dicapai pada 2010-05-26. [pautan mati]
  16. ^ a b Byrd, Shelia (2010-05-13). "'The Help' to start filming in Miss. this summer". Associated Press. Diarkibkan daripada yang asal pada 2010-05-17. Dicapai pada 2010-05-26.
  17. ^ "Soundtrack Details For "The Help" (Track List Includes Ray Charles, Chubby Checker + Many Others)". indieWire. June 21, 2011. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-12-26. Dicapai pada January 30, 2012.
  18. ^ "The Help (Music From the Motion Picture)". Amazon.com. July 26, 2011. Dicapai pada January 30, 2012.
  19. ^ ‘The Help’ Bags Solid $9.9M in Two Days
  20. ^ Weekend Report: 'Apes' Cling to Top Spot, 'Help' Cleans Up
  21. ^ Weekend Report: 'The Help' Reigns Over Gutless 'Conan,' 'Fright Night'
  22. ^ Weekend Report: No Downgrade for Hurricane 'Help'
  23. ^ Gray, Brandon (2011-09-02). "August Box Office Rises and Falls". Box Office Mojo. Dicapai pada 2011-09-04.
  24. ^ McClintock, Pamela (2011-09-04). "Box Office Report: 'Apollo 18' and 'Shark Night' Still in a Dead Heat". The Hollywood Reporter. Dicapai pada 2011-09-04.
  25. ^ Weekend Report: 'The Help' Works It Over Labor Day
  26. ^ "September 2–4, 2011 Weekend". Box Office Mojo. Dicapai pada 2011-09-04.
  27. ^ "September 2–5, 2011". Box Office Mojo. Dicapai pada 2011-09-04.
  28. ^ "Top 4-Day Labor Day Weekends". Box Office Mojo. Dicapai pada 2011-09-04.
  29. ^ "Drama — Summer". Box Office Mojo. Dicapai pada 2011-09-04.
  30. ^ Subers, Ray (2011-09-09). "'Help' Posts Longest Daily No. 1 Run Since 'Sixth Sense'". Box Office Mojo. Dicapai pada 2011-09-04.
  31. ^ "Take Part".
  32. ^ "11 Ways to Ruin a Photograph". 11 Ways to Ruin a Photograph.
  33. ^ "The Help". Rotten Tomatoes. Dicapai pada 2011-11-01.
  34. ^ "The Help Reviews, Ratings, Credits, and More at Metacritic". Metacritic. Dicapai pada 2011-11-01.
  35. ^ "Box Office Update: 'The Help' Earns a Rare A+ CinemaScore From Moviegoers". The Hollywood Reporter. Dicapai pada 2011-11-01.
  36. ^ "Movies | '60s story of racism richly told". The Detroit News. 2011-08-10. Dicapai pada 2011-08-29.
  37. ^ Ogle, Connie. "'The Help' (PG-13)". miami.com. Dicapai pada 2011-08-29.
  38. ^ Longworth, Karina (2011-08-10). "Civil Rights Through a Soft Focus Lens in The Help – Page 1 – Movies – New York". Village Voice. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-03-02. Dicapai pada 2011-08-29.
  39. ^ Groen, Rick (2011-08-10). "The Help: Civil rights lite, played for laughs". The Globe and Mail. Dicapai pada 2011-08-29.
  40. ^ 'The Help' review: Movie based on beloved book will be loved best if you've read the book St. Paul Pioneer Press
  41. ^ Jones, Ida E. "[1]" August 7, 2011. Accessed November 1, 2011.
  42. ^ Gay, Roxane. The Solace of Preparing Fried Foods and Other Quaint Remembrances from 1960s Mississippi: Thoughts on The Help. TheRumpus.net. August 17, 2011. Accessed November 1, 2011.
  43. ^ "The Help is Coming Home on December 6". Coming Soon. 2011-10-05. Dicapai pada 2011-10-05.
  44. ^ "The Help Is Coming to Your House This December". Moviehole. 2011-10-05. Diarkibkan daripada yang asal pada 2011-10-07. Dicapai pada 2011-10-05.
  45. ^ Katz, Josh (2011-10-05). "The Help Blu-ray". Blu-ray.com. Dicapai pada 2011-10-05.
  46. ^ Finke, Nikki (24 Januari 2012). "Oscars: Nominations By Picture: 'Hugo' Leads With 11, 'The Artist' 10, 'Moneyball' and 'War Horse' 6 Each". Deadline. Dicapai pada 24 Januari 2012.
  47. ^ Harris, Scott (13 Disember 2011). "Tree of Life Wins Top Honors From the African-American Film Critics Association". Next Movie. Dicapai pada 6 Januari 2012.
  48. ^ "'Bridesmaids,' 'Tree of Life,' 'Hugo' in AFI's top 10 films of 2011". latimes.com. 2011-12-11. Dicapai pada 2011-12-15.
  49. ^ Kilday, Gregg (3 Januari 2012). "Art Directors Nominate Movies as Different as 'Harry Potter' and 'The Girl with the Dragon Tattoo'". The Hollywood Reporter. Dicapai pada 15 Januari 2012.
  50. ^ wilsonmorales (Disember 20, 2011). "'The Help' Chosen Best Film of 2011 by Black Film Critics Circle". blackfilm.com. Dicapai pada Januari 6, 2012.
  51. ^ Grosz, Christy (13 Disember 2011). "'Hugo,' 'Artist' Lead Critics Choice Noms". Variety. Dicapai pada 6 Januari 2012.
  52. ^ ["Tree of Life Leads CFCA Nominations with 7; Descendants, Drive Follow with 6." Chicago Film Critics Association. Chicago Film Critics Association. Web. 27 Dec. 2011. <http://www.chicagofilmcritics.org/index.php?option=com_content>. "Tree of Life Leads CFCA Nominations with 7; Descendants, Drive Follow with 6"] Check |url= value (bantuan).
  53. ^ Smith, Nigel (16 Disember 2011). "Dallas-Fort Worth Film Critics Name 'Descendants' Top Film of 2011". The Playlist. Dicapai pada 6 Januari 2012.
  54. ^ Stevens, Beth (11 Disember 2011). "Detroit Film Critics Society Nominees". Awards Daily. Dicapai pada 6 Januari 2012.
  55. ^ "The 69th Annual Golden Globe Awards Nominations". The Hollywood Foreign Press Association. 15 Disember 2011. Dicapai pada 6 Januari 2012.
  56. ^ Feinberg, Scott (20 September 2011). "'The Help' to Receive Ensemble Award at 15th Annual Hollywood Film Awards". The Hollywood Reporter. Dicapai pada 6 Januari 2012.
  57. ^ Adams, Ryan (10 Disember 2011). "Houston Film Critics Society Nominees". Awards Daily. Dicapai pada 6 Januari 2012.
  58. ^ Stevens, Beth (12 Disember 2011). "Indiana Film Critics Choose The Artist". Awards Daily. Dicapai pada 6 Januari 2012.
  59. ^ Child, Ben (Disember 20, 2011). "Scandinavian directors lead Drive for London Film Critics' Circle awards". The Guardian. Dicapai pada Januari 15, 2012.
  60. ^ "2011 NBR Awards Announced". nbrmp.org. Disember 1, 2011. Diarkibkan daripada yang asal pada 2011-12-04. Dicapai pada Disember 16, 2011.
  61. ^ Kilday, Gregg (2011-12-07). ['The Help's' Octavia Spencer to Receive the Palm Springs Film Festival's Breakthrough Performance Award "'The Help's' Octavia Spencer to Receive the Palm Springs Film Festival's Breakthrough Performance Award"] Check |url= value (bantuan). The Hollywood Reporter. Dicapai pada 2011-12-16.
  62. ^ "People's Choice Awards 2012 - Nominees and Winners". PeoplesChoice.com. Dicapai pada Januari 15, 2012.
  63. ^ "Phoenix Film Critics Society 2011 Award Nominations". Phoenix Film Critics Society. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-01-11. Dicapai pada Januari 6, 2011.
  64. ^ "Phoenix Film Critics Society 2011 Awards". Phoenix Film Critics Society. Dicapai pada Januari 6, 2012.
  65. ^ "PGA ANNOUNCES THEATRICAL MOTION PICTURE AND LONG-FORM TELEVISION NOMINATIONS FOR 2012 PGA AWARDS". producersguild.org. Januari 3, 2011. Dicapai pada Januari 5, 2011.
  66. ^ "2011 Awards". San Diego Film Critics Society. 2011. Dicapai pada 2011-12-16.
  67. ^ Adams, Ryan (Disember 19, 2011). "Southeastern Film Critics Association Awards - The Descendants Best Picture of 2011". Awards Daily. Dicapai pada Januari 6, 2012.
  68. ^ Monk, Katherine (Januari 10, 2010). "Vancouver film critics honour Christopher Plummer, The Artist and David Cronenberg". canada.com. Dicapai pada Januari 21, 2012.
  69. ^ "'Iron Lady' and 'Kevin' Top Women Film Critics' Awards". indieWire. Disember 19, 2011. Dicapai pada Januari 6, 2012.
  70. ^ "2012 Nominations". Writers Guild of America. 1 Januari 2012. Dicapai pada 9 Januari 2012.

Pautan luar sunting

Templat:ScreenActorsGuildAward CastMotionPicture 2011–2020