TOKU Channel ialah kabel rangkaian 1 jam yang menyiarkan siri anime di Amerika Syarikat. OlympuSAT telah dipilih sebagai pengedar eksklusif rangkaian ini. Dahulu dikenali sebagai Funimation Channel, ia menerima pakai nama sekarang pada 31 Disember 2015, selepas Funimation berakhir perkongsian dengan Olympusat.

Logo TOKU Channel

Pada bulan Mei 2009, TOKU Channel meneruskan pengembangannya pada kabel yang melancarkan platform VOD Comcast dan menawarkan dua perkhidmatan - Free On Demand dan PPV On Demand. VOD PPV menawarkan penonton peluang untuk menonton tajuk sebelum siaran DVD mereka. Wayang dan istimewa dibungkus boleh didapati dari $2,99 setiap satu manakala episod boleh didapati dari $0.99 setiap satu dengan episod pertama boleh didapati sebagai Freeview. The saluran linear boleh didapati di AT & T U-ayat, Verizon FiOS, Komunikasi iFiber, Utiliti Groton, SureWest, TVMAX. Video langganan atas permintaan perkhidmatan untuk TOKU Channel adalah tersedia Komunikasi Piagam, Armstrong kabel. Saluran melancarkan suapan HD pada 14 September 2010.


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.