Wikipedia:Calon rencana baik

Simbol ini melambangkan rencana baik di Wikipedia.
Simbol ini melambangkan rencana baik di Wikipedia.
Rencana baik (RB) adalah rencana yang memenuhi standard editorial sebuah rencana tetapi belum memenuhi kualiti sebagai rencana pilihan. Laman ini mengandungi senarai rencana yang dicadangkan sebagai artikel bagus, juga petunjuk bagi pengulas. Rencana boleh diajukan oleh sesiapapun, dilihat oleh pengguna lain yang tidak menyumbang banyak dalam rencana cadangan ini.

Menariknya, kini kami mempunyai 174 buah rencana yang diklasifikasikan sebagai rencana baik, ia adalah rencana-rencana pilihan yang dari keseluruhan 372,491 rencana ilmiah pelbagai bidang dalam Wikipedia Bahasa Melayu.

Simbol () pada atas hujung kanan pada laman rencana menunjukkan rencana itu telah terpilih sebagai rencana baik.

Alatan rencana baik:

Kualiti kami:

Halaman berkaitan:


Tatacara pencalonan sunting

  1. Baca kriteria untuk rencana baik terlebih dahulu dan pastikan bahawa rencana itu memenuhi kesemua syarat sebelum mencalonkannya.
  2. Letakkan ===[[nama rencana yang dicalonkan]]=== pada bahagian tajuk sebelum mencalon.
  3. Di bawahnya, tulis alasan mengapa mencalonkan rencana itu.

Penyokongan dan pembantahan sunting

Tolong baca seluruh rencana sebelum menyetujui ataupun menentang pencalonannya.

  • Untuk membuat ulasan pada rencana yang telah dicalonkan, anda harus klik pada pautan "sunting" di sebelah kanan rencana tersebut (bukannya butang "sunting" pada bahagian atas di halaman rencana).
  • Jika anda mempercayai bahawa sesuatu rencana memenuhi kesemua kriteria rencana pilihan, tulis {{undi|v}} diikuti oleh alasan anda.
  • Jika anda membantah sesuatu pencalonan, tulis {{undi|x}} diikuti oleh alasan anda. Setiap bantahan harus mengemukakan alasan yang tertentu supaya dapat diperbaiki. Jika tiada apa-apa yang boleh dibuat untuk memperbaiki masalah ataupun kelemahan yang dikemukakan, bantahan itu boleh diketepikan.
    • Untuk menarik balik bantahan, sila potong melalui ... berbanding pemadamannya.

Setelah dipersetujui sunting

Suatu rencana yang sudah dipersetujui sebagai rencana baik akan dihapus dari halaman ini dan didaftarkan terlebih dahulu ke halaman arkib.

Pencalonan rencana baik sunting

Clash of Clans sunting

Cadangan: NikoUMS (bincang · sumbangan) Rencana ini telah menunjukkan keseluruhan ciri-ciri permainan mengenai Clash of Clans. Saya juga masih bermain permainan ini sejak 2014 sehingga kini dan mencapai Dewan Bandaran Tahap 12. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 13:53, 9 Mei 2020 (UTC)[balas]

Tenaga Nasional Berhad sunting

Cadangan: Fandi89 (bincang · sumbangan)

Undian sunting

Nad Zainal sunting

Cadangan: Fandi89 (bincang · sumbangan)

Undian sunting

Karpal Singh sunting

Cadangan: Fandi89 (bincang · sumbangan)

Undian sunting

M. Nasir sunting

Cadangan: Fandi89 (bincang · sumbangan)

Undian sunting

Erra Fazira sunting

Cadangan: Fandi89 (bincang · sumbangan)

Undian sunting

  •   Selepas mengembangkan dan mengemaskini banyak BOH berkaitan Malaysia (kebanyakkannya biografi hiburan), saya memilih untuk menambahbaik pada rencana Erra Fazira dengan mengemaskini dan menambahkan banyak butiran berserta sumber rujukan untuk rencana beliau. Harap boleh dipertimbangkan untuk dijadikan rencana baik (RB).–Fandi89 (bincang) 03:43, 18 Mei 2023 (UTC)[balas]