Wikipedia:Pasukan Penyunting Versi 1.0/Penilaian/Kriteria Kelas B

Rencana Kelas B B 
  1. Rencana ini adalah sesuai dirujuk, dengan petikan sebaris yang perlu.
    Ia mempunyai sumber yang boleh dipercayai, dan apa-apa bahan penting atau kontroversi yang berkemungkinan akan dicabar sudah dinyatakan. Cara menyatakan tidak kira melalui tag <ref> atau templat petikan seperti {{cite web}} tidak diperlukan.
  2. Artikel ini munasabah meliputi topik, dan tidak mengandungi ketinggalan jelas atau ketidaktepatan.
    Ia mengandungi sebahagian besar bahan yang perlu untuk rencana Kelas A, walaupun beberapa bahagian mungkin perlu pengembangan, dan beberapa topik yang kurang penting mungkin hilang.
  3. Artikel ini mempunyai struktur yang ditakrifkan.
    Kandungan perlu dianjurkan ke dalam kumpulan bahan berkaitan, termasuk seksyen utama dan semua bahagian yang munasabah boleh dimasukkan dalam artikel seumpamanya.
  4. Artikel ini adalah munasabah yang ditulis dengan baik.
    Prosa itu tidak mengandungi kesilapan tatabahasa utama dan aliran bijaksana, tetapi ia sudah tentu tidak perlu menjadi "cemerlang". Manual gaya penulisan tidak perlu diikuti dengan ketat.
  5. Artikel ini mengandungi bahan-bahan sokongan yang sesuai.
    Ilustrasi digalakkan, walaupun tidak diperlukan. Rajah dan kotak info dan lain-lain yang perlu dimasukkan di mana mereka berada relevan dan berguna kepada kandungan.
  6. Artikel ini membentangkan kandungannya dalam cara sewajarnya difahami.
    Ia ditulis dengan luas seperti dipersembahkan kepada penonton dalam fikiran. Walaupun Wikipedia merupakan lebih daripada sekadar sebuah ensiklopedia am, bahan berkenaan tidak harus menganggap latar belakang teknikal yang tidak perlu dan istilah teknikal perlu dijelaskan atau dielakkan seboleh mungkin.