McDonald's Premium line

McDonald's Premium line adalah sekumpulan produk yang diperkenalkan oleh McDonald's pada musim bunga tahun 2003. Ia termasuk sandwic ayam syarikat yang lebih besar, barisan saladnya, dan produk kopinya. Sandwic disasarkan di pelbagai pasar demografi, sandwic ayam panggang dan salad disasarkan pada pasar demografi wanita dan kesihatan.[1][2] Keseluruhan rangkaian ini bertujuan untuk menghadirkan khalayak dewasa yang lebih besar, lebih makmur dan mencari produk berkualiti lebih baik.[3]

Sandwic Classic Grilled Chicken

Sandwic sunting

Barisan sandwic ayam McDonald yang lebih besar (The Classic, Club and Ranch BLT)[4] diperkenalkan pada bulan Julai 2005 sebagai sebahagian daripada perubahan menu McDonald's.

Klasik termasuk Lettuce, Tomato, dan Mayo. Club juga mempunyai Lettuce Tomato dan Mayo, tetapi juga dilengkapi dengan Keju Swiss dan daging asap. BLT peternakan dilengkapi dengan sos peternakan berkrim, Bacon, Lettuce dan Tomato.

Ketiga-tiganya boleh dipilih sama ada dengan buttermilk crispy atau panggang ayam dan semuanya disajikan dalam gandum gandum madu.

Sandwic Ayam Pedas, dengan rempah-rempah chipotle dalam pembuatan roti, adalah sebahagian daripada premium untuk masa yang terhad pada tahun 2006. Ia dibuat dengan cara yang sama seperti Klasik, tetapi dengan peternakan dan bukannya mayo. Ayam pedas itu dibawa balik buat sementara waktu pada akhir 2008, tetapi itu bukan sebahagian daripada premium. Pada tahun 2011, roti gandum madu untuk sandwic digantikan dengan roti gaya roti gandum untuk menjadikan sandwic "lebih neutral" dalam rasa. Seluruh barisan sandwic Premium Chicken digantikan pada tahun 2015 oleh Crispy Chicken Deluxe (pada bulan Ogos dinamakan semula Buttermilk Crispy Chicken Sandwich) dan Grilled Chicken Deluxe, dua sandwic yang merupakan sebahagian daripada barisan sandwic Deluxe yang buruk pada tahun 1996 dan telah sedikit diformulasikan semula, yang bermaksud bahawa mereka sekarang disajikan dalam daftar tukang.

Salad sunting

Lini produk Premium di Amerika Syarikat, Kanada, dan United Kingdom merangkumi produk salad McDonald's. Pertama kali diperkenalkan pada bulan Mac 2003, salad semuanya adalah campuran iceberg lettuce dan lettuce assortment (romaine, dll.), Dengan tomato ceri es dan topping yang berbeza untuk membezakan mereka; Setiap salad dijual polos atau diisi dengan patty ayam panggang atau rangup yang telah dicincang dan ditambahkan ke salad sebelum dijual. Garis itu merangkumi jenis salad Newman's Own salad yang disesuaikan untuk setiap jenis salad. Garis termasuk:

Rasa berpakaian tambahan yang ditawarkan merangkumi rendah lemak berpakaian Itali dan rendah lemak balsamic vinaigrette.[5]

Pilihan Ayam sunting

Iklan untuk produk potongan ayam telah diubah sehingga perkataan Premium muncul dalam keterangannya di media cetak, dalam talian dan siarannya. Perkataan itu ditulis dengan huruf besar, yang menunjukkan hubungannya dengan garis.

McDonald berhenti menjual pilihan ayam pada tahun 2013, tetapi mereka dibawa kembali untuk promosi waktu terhad pada bulan Mac 2015 untuk memerangi penjualan rendah McDonald.

Minuman sunting

Di Amerika Syarikat McDonald's telah menaikkan barisan kopinya. Di Negara-negara Timur Laut kopi dijual di bawah jenama Newman's Own. Pada tahun 2007 McDonald telah memperluas rangkaian kopi Premium untuk merangkumi kopi es berperisa. Pada tahun 2008–2009 diperluas sekali lagi menjadi latte, cappuccino dan mocha di pasaran Amerika Utara.

Baris kopi Premium direka untuk bersaing dalam segmen kopi kelas atas yang diciptakan oleh Peet's Coffee, khususnya rangkaian antarabangsa Starbucks dan Dunkin 'Donuts dan diiklankan di bawah jenama McCafé.[6]

Lihat juga sunting

Rujukan sunting

  1. ^ Warner, Melanie (2006-04-19). "Salads or No, Cheap Burgers Revive McDonald's". the New York Times. Dicapai pada 2008-07-26. ...McDonald's has persuaded millions of mostly female customers to buy its healthier, higher-priced salads.
  2. ^ Day, Sherrie; Stuart Elliot (2003-04-08). "At McDonald's, an Effort to Restore Lost Luster". the New York Times. Dicapai pada 2008-07-16. Produk baru, seperti salad premium McDonald yang dihiasi dengan ayam panas dan pakaian salad Newman's Own, akan memainkan peranan besar dalam usaha menarik pengguna yang mempunyai kebimbangan khusus mengenai masalah kesihatan dalam makanan mereka.
  3. ^ "McDonald's Increases Chicken Portfolio with New Premium Chicken Sandwiches" (Siaran akhbar). McDonald's Corporation. 2005-09-17. Diarkibkan daripada yang asal pada 2008-09-15. Dicapai pada 2008-07-16. "Kami ingin mencipta sesuatu yang mencerminkan selera pengguna yang berubah, memenuhi keperluan gaya hidup mereka, dan berkualiti tinggi," kata Chef Eksekutif Dan Coudreaut
  4. ^ Menurut senarai pilihan di the McDonald's Website Diarkibkan 2008-05-16 di Wayback Machine.
  5. ^ McDonald's publication (2007-01-02). "McDonald's nutrition information" (PDF). McDonald's Corporation. Diarkibkan daripada yang asal (PDF) pada 2008-04-10. Dicapai pada 2008-02-29.
  6. ^ McDonald's publication (2007-09-12). "Coffee nutrition information" (PDF). McDonald's Corporation. Diarkibkan daripada yang asal (PDF) pada 2008-04-10. Dicapai pada 2008-02-29.

Pautan luar sunting