Mencari Jalan Ke Syurga

Mencari Jalan Ke Syurga ialah novel 2010 oleh penulis novel Malaysia, Hasliza Ismail, dikeluarkan pada 2010 oleh Kaki Novel.[1] Novel ini telah diadaptasikan sebagai siri drama bertajuk Epilog Cinta Khirana pada 2013.

Mencari Jalan Ke Syurga
Umum
PengarangHasliza Ismail
NegaraMalaysia
BahasaMelayu
GenreCinta, konflik, keluarga
Penerbitan
PenerbitKaki Novel
Tarikh penerbitan
Mei 2010
Jenis media
Cetakan (kulit keras)
Halaman536
Kawalan kewibawaan
ISBNISBN 9789675067457

Sinopsis sunting

Satu kemalangan tragis telah meragut semua yang Khirana miliki; ingatannya dan juga insan tercinta. Setelah dua tahun koma, dia bangkit semula lalu bertatih untuk memulakan hidup baharu dan berubah menjadi insan yang berbeza.

Namun, kemunculan Shahrul Azwan telah memaksa Khirana berhadapan dengan dosa semalamnya. Kebencian dan dendam kesumat lelaki ini membuatkan Khirana berjuang untuk mengembalikan semula ingatannya. Bayangan hitam mula menghantui diri dan cuba menyesatkan laluannya. Dugaan yang datang bertimpa-timpa hampir melemahkan imannya.

Di mata Shahrul Azwan, Khirana adalah seorang perempuan jalang yang telah menhancurkan maruah keluarganya. Hutang nyawa mesti dibalas dengan nyawa! Namun dia buntu apabila setiap kali menyakiti wanita itu, hatinya turut sama terluka. Keperibadian Khirana telah meruntuhkan tembok kebencian di dalam dirinya. Bila hati sudah tertawan, dia terpaksa memilih di antara keluarga dan cintanya. Walau jalan mna yang dipilih, kesudahannya pasti menuntut satu jiwa sebagai pertaruhan.

Adaptasi drama sunting

Mencari Jalan Ke Syurga telah diadaptasikan sebagai sebuah siri drama bertajuk Epilog Cinta Khirana, yang memulakan tayangan perdana di Slot Akasia TV3 bermula 14 Mei 2013, dibintangi oleh Tasha Shilla.

Rujukan sunting

  1. ^ Mencari Jalan Ke Syurga by Hasliza Ismail Goodreads. Dicapai pada 21 Mac 2013.