Filem My Dog Dou Dou merupakan sebuah filem komedi, keluarga yang diarahkan oleh Ng Say Yong dan dibintangi oleh Ivan Lo, Flapper, Jason Wang, Cathryn Lee, Henry Thia, Jack Choo, Alvin Wong, Tommy Kuan. Filem ini merupakan sebuah filem bercorak komedi, keluarga. Filem ini telah ditayangkan kepada umum pada 2012.

Filem My Dog Dou Dou
PengarahNg Say Yong
Dihasilkan olehMm2 Entertainment, Clover Films
DibintangiIvan Lo, Flapper, Jason Wang, Cathryn Lee, Henry Thia, Jack Choo, Alvin Wong, Tommy Kuan
Diedarkan olehMm2 Entertainment
Tarikh tayangan
2012
Masa tayangan
98 minit
NegaraSingapura Singapura
BahasaBahasa Mandarin
BajetRM
Pecah panggungRM

Filem ini menggunakan bahasa Mandarin dan tayangannya memakan masa selama 98 minit.

Sinopsis sunting

Satu drama fantasi yang hangat dan menyeronokkan mengenai seorang bapa dan anaknya yang tersisih, dan bagaimana anjing dengan kuasa ramalan membawa mereka bersama-sama. Melalui pertemuan dengan anjing itu, bapa mendapati makna kasih dan kesetiaan altruistik, dan anak lelaki akhirnya mendapati bapa yang selalu dicarinya.

Pelakon sunting

Para pelakon yang berlakon di dalam filem ini termasuk Ivan Lo, Flapper, Jason Wang, Cathryn Lee, Henry Thia, Jack Choo, Alvin Wong, Tommy Kuan

Penerbitan sunting

Filem My Dog Dou Dou ini , yang masa tayangannya sepanjang 98 minit ini dihasilkan oleh Mm2 Entertainment, Clover Films, dan syarikat pengedarnya adalah Mm2 Entertainment.

Keluaran dan sambutan sunting

Tayangan sunting

Filem terbitan Mm2 Entertainment, Clover Films ini dihasilkan untuk tayangan umum dalam format 35mm dan syarikat pengedarnya adalah Mm2 Entertainment.

Ulasan sunting

Runut bunyi sunting

Anugerah sunting

Rujukan sunting


Pautan luar sunting