Oh, My Prince! (drama)

Oh, My Prince! adalah merupakan drama adaptasi novel karya Hannah Daniyah yang diterbitkan pada tahun 2018. Dibintangi oleh Dayang Areeda, Reza Hasbi, Nafiez Zaidi, Arja Lee, Afzan Rahman dan ramai lagi. Drama ini disiarkan bermula 22 Jun 2018, setiap hari Jumaat jam 6 petang di saluran Salam HD.

Oh, My Prince!
GenreDrama
Cinta
Komedi
Berdasarkan daripada
Oh, My Prince! karya Hannah Daniyah
PenciptaHannah Daniyah
Ditulis olehAzlina Din
PengarahKyoll Hamzah
Dibintangi oleh
Dayang Areeda
Reza Hasbi
Nafiez Zaidi
Arja Lee
Afzan Rahman
Negara asalMalaysia
BahasaBahasa Melayu
Bilangan episod13
Penerbitan
Penerbit eksekutifA. Aida
Pemasangan kamera
Tetapan multi-kamera
Syarikat penerbitan
A. Aida Production
Penyiaran
Saluran asalSalam HD
Format gambar1080i (HDTV)
Format audioDolby Digital
Siaran asal22 Jun 2018 – 14 September 2018

Sinopsis sunting

ADELE, si gadis bijak yang hidupnya hanya bertemankan kekasih hati di universiti. Kehadiran Danial di Universiti Awam Alamin membuatkan si gadis manis ini serba tak kena. Di mana ada Adele, di situ ada DANIAL, diekori ke mana sahaja. Kasih Adele yang sudah tertumpah kepada Hairi, menyebabkan kehadiran Danial dipandang sepi. Kedudukan Hairi dalam hati Adele sedikit pun tak tergugat, walau bermacam-macam cara yang digunakan Danial untuk memikat Adele.

Demi menyelesaikan masalah, salam persahabatan daripada Danial disambut. Masalah yang disangka selesai akhirnya menjadi semakin besar. Sehinggalah satu kesilapan menyebabkan Adele lari meninggalkan segala-gala yang dia ada di Universiti Awam Alamin.

Suasana kampung mengubah personaliti Adele seratus peratus. Di sana, dia bukan lagi Adele yang dikenali di Universiti Awam Alamin tetapi yang wujud hanyalah Adlina Hani. Kehadiran Danial di kampung Adele menyebabkan rahsia yang Adele sorokkan selama ini hampir terbongkar. Adele kalut! “Macam mana awak boleh sampai sini? Saya mohon sangat-sangat. Awak tolonglah balik ke Amanjaya dan rahsiakan tentang saya daripada ayah saya.” – ADELE “Kamu di sini dan kamu di universiti sangat berbeza. Sangat-sangat berbeza.” – DANIAL “Aku minta maaf. Bagi aku satu peluang saja, Adele. Peluang yang terakhir...” – HAIRI

Adele, Danial dan Hairi. Tiga insan daripada tiga dunia yang berbeza. Bagaimana pengakhiran kisah mereka? Siapakah putera dalam hati Adele?

Pelakon sunting

Rujukan sunting