Pengguna:Nuranua22/Kotak pasir

Ahmad Fauzi bin Ahmad Sofi dilahirkan pada (1989-08-21) 21 Ogos 1989 (umur 34). Beliau yang lebih dikenali sebagai Oji merupakan penasihat takaful Prudential BSN Takaful sejak tahun 2019 sehingga kini. Dilahirkan di Perak dan dibesarkan di Batu Kurau, Perak Darul Ridzuan. Merupakan graduan lulusan diploma Al-Quran & Sunnah dari Politeknik Ungku Omar atau lebih dikenali sebagai PUO. Beliau pernah melanjutkan pelajaran di Universiti Teknikal Malaysia, Melaka dalam Ijazah Kejuruteraan Elektronik.

Beliau juga merupakan anak keenam daripada 8 adik-beradik di mana mempunyai 6 orang lelaki dan 2 orang perempuan. Berasal dari keluarga pendidik, beliau turut mempunyai kepakaran dan ilmu dalam bidang Network Engineering. Beliau juga pernah disenaraikan di dalam Board of Engineer Malaysia, GE91882A.

Perjalanan karier beliau bermula dengan minat dibahagian Teknologi Informasi Bermula sebagai editor di Telekom Malaysia, kemudian mula melibatkan diri dalam bidang Network Engineering Beliau kemudiannya, menjadi Assistant Manager @ Application Infrastructure Engineering di QL Resources Bhd.

Karier sebagai Penasihat Takaful ini bermula semenjak diperkenalkan oleh Abdul Rahman, salah seorang pengarah di Al-isra' Associates, Seremban. Pada mulanya, beliau tidak terfikir untuk mendalami bidang tersebut, namun ia berubah sejak mula bergaul dengan para penasihat takaful yang lain di sini. Budaya serta semangat yang dibawa membuatkan beliau lebih tekad untuk meneruskan karier utama beliau dalam bidang ini.

Beliau adalah penasihat takaful yang memahami keperluan yang perlu dipenuhi oleh mana-mana client. Antara pelan khusus yang dapat beliau bantu dan kongsi adalah Pelan Penggantian Gaji, Pelan Persaraan, Pelan Pendidikan, Hibah, Hibah Simpanan serta Perlindungan Medikal. Pernah beberapa kali mendapat award Top of the day dan Top of the Month. Sekarang beliau menuju ke arah Million Dollar Round Table, MDRT.

Pautan luar sunting

  • Ahmad Fauzi Takaful Advisor di Facebook Page
  • Ahmad Fauzi Sofi di Facebook
  • @ahmadfauzi.prupartner di Instagram
  • Ahmad Fauzi Sofi di YouTube
  • Ahmad Fauzi Prudential BSN Takaful di Website Business

Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.