Pengguna:Enperfectify World/Kotak pasir/Laman Utama

Sekolah Menengah Sains Muzaffar Syah

Sekolah Menengah Sains Muzaffar Syah (MOZAC) merupakan satu-satunya sekolah menengah sains dan salah satu daripada dua buah Sekolah Berasrama Penuh (SBP) di negeri Melaka. Ditubuhkan pada tahun 1973 di bawah Rancangan Malaysia ke-2, ia adalah sekolah berasrama penuh pertama di Melaka. Sekolah ini dikenali sebagai MOZAC dan para pelajar digelar Muzaffarians . Pada tahun 2010, sekolah ini telah dianugerahkan dengan gelaran tertinggi iaitu Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT) yang diberikan kepada 20 buah sekolah di Malaysia yang telah memenuhi kriteria ketat termasuk pencapaian akademik, sokongan alumni, pengiktirafan antarabangsa, rangkaian dan hubungan. Sekolah ini dikhususkan untuk pembangunan teknologi hijau, pertanian, robotik dan elektronik.

Rencana pilihan sebelum ini:
Taijitu
Taijitu
  • "... bahawa simbol taijitu atau lebih dikenali sebagai yin dan yang telah wujud hampir tujuh ratus tahun lebih awal daripada tarikh kehadiran di China?"
  • "... bahawa pioderma atau penyebab kepada skabies menjejaskan lebih daripada 111 juta orang kanak-kanak sedunia?"
  • "... bahawa alkohol dan ubat bantuan tidur dos-preskripsi biasa digunakan sebagai dadah rogol janji temu?"
  • "... bahawa lebam serius boleh membawa kepada bahaya atau membawa kepada bentuk hematoma yang boleh mengancam nyawa?"
  • "... bahawa tingkah laku anjing dipercayai dipengaruhi oleh sebab genetik, sosial, keadaan dan persekitaran?"

28 Mac: Hari Guru di Republik Czech

Loji kuasa nuklear di Three Mile Island

Hari-hari sebelum: 27 Mac26 Mac25 Mac

Wikipedia bahasa Melayu telah dimulakan pada 26 Oktober 2002 dan kini kami mempunyai 371,847 buah rencana. Wikipedia juga tersedia dalam lebih dari 280 bahasa di dunia, beberapa yang terbesar adalah sebagai berikut:

Wikipedia bahasa Melayu disediakan secara percuma oleh Wikimedia Foundation, sebuah organisasi bukan bermotif keuntungan yang juga mengendalikan beberapa projek pelbagai bahasa yang lain: