== Tengku Fifi Zulaikha Biodata lengkap==

'𝘛𝘦𝘯𝘨𝘬𝘶 𝘍ifi zulaikha'{{Yang Amat Mulia Tengku' Fifi Zulaikha binti Engku' Zhl Abdul Rahman adalah ahli Youtuber Malaysia berbangsa Melayu dari LABUAN. Beliau merupakan anak kepada Ahli politik malaysia(Selangor).Beliau merupakan Bakal Ceo Mc Termuda di Malaysia dan youtuber wanita malaysia.

===Kehidupan awal===

Tengku Fifi zulaikha dilahirkan pada 1 Mei 2008 di Hospital labuan, Malaysia kepada Puan Fitri . Tengku merupakan anak perempuan sulong dalam keluarganya. Beliau lebih mesra dengan panggilan ika di kalangan keluarganya.

𝘛𝘦𝘯gku telah membintangi beberapa drama Youtube terkenal termasuk Suamiku cikgu tuisyen (2020) Cikgu ku Romantik(2021)dan Surat buat Cikgu (2022). Melalui Surat buat cikgu, Tengku telah dicalonkan di Anugerah youtuber menerusi kategori Youtuber Harapan Pantene dan telah memenangi anugerah tersebut. Ia merupakan satu penghormatan buat beliau apabila hampir keseluruhan drama tersebut telah diadaptasi dari kisah hidup beliau sendiri.

Fakta Segera Kelahiran, Nama lain ... Penampilan youtube pertama ialah pada 2020 menerusi acara masakkan (2020). Sejak itu, beliau muncul dalam beberapa drama yang diiktiraf secara kritis termasuk inspector plusian (2021). Kejayaan beliau hadir pada 2021 apabila Tengku memenangi Youtuber Wanita Terbaik Terbaik Asia 2021 menerusi Drama youtube lakonannya. Pada Jun 2021, Harian Metro menyenaraikan beliau sebagai salah seorang dari 10 youtuber popular yang meraih pengiktirafan di peringkat global.

Kerjaya sunting

2020–2022: Puncak populariti dan pengunduran dari kerjaya youtuber Pada November 2020, Tengku menjadi Ceo Mc pertama termuda di Studio Mc .

Beliau meninggalkan bidang youtuber pada 2022. Tengku juga memasang angan-angan untuk mencipta nama di Pahang dan menjadikan Salah satu Kerabat Pahang idola beliau iaitu Tengku Mahkota Pahang (Tengku Hassanal) sebagai idolanya dalam bidang sukan Polo. Tidak ketinggalan, Sirbadang. Pada masa sama, Tengku banyak berguru Ilmu Polo dengan barisan senior di lokasi polo seperti Sirbadang, sir ayie dan kerabat diraja yang lain.

Tengku menjayakan peranan Zulaikha dalam filem youtube Cikgu ku romantik arahan PTS MEDIA SPORT yang ditayangkan pada 1 Februari 2021. Ia merupakan filem youtube ketiga lakonan beliau.

Beliau kini berundur sementara dari bidang youtuber.

Kehidupan peribadi Selepas perceraian ibu bapanya, Tengku kini tinggal bersama ibunya.

Tengku bersama-sama dengan Ahli Team telah disenaraikan sebagai salah seorang dari 10 youtuber popular yang berjaya meraih pengiktirafan di peringkat global oleh Harian Metro pada Jun 2022.