Nuvola apps bookcase.png Pengguna ini sedang mengambil satu cuti untuk persediaan menghadapi peperiksaan dan akan kembali ke Wikipedia 29 March
Nuvola apps bookcase.png
Pengguna: Teh Ais Lemon
Päx Salvete et Päcem Aleiçieṃ!
Shalom dan selamat datang ke laman page saya! Semoga Saudara/Saudari yang mengunjung ke Laman Page saya semua diberikan Kesihatan yang baik. Dan selamat berkenalan!
Christianity symbols.svg


4Ingatlah, sahabat-sahabat-Ku! Janganlah takut akan mereka yang mengambil nyawa, tetapi kemudian tidak berkuasa berbuat apa-apa lagi.
5Biarlah Aku tunjukkan siapa yang mesti kamu takuti. Takutlah akan Allah, kerana Dia berkuasa mengambil nyawa orang, dan Dia juga berkuasa membuang orang itu ke dalam neraka! Percayalah, Allah yang harus kamu takuti!
Injil Lukas 11:4-5


Muka Depan Saya Bincang Sumbangan Lemon Rancang
Logo of Lemonade, Inc.svg

NCI iced tea.jpg

Teh Lemon atau (Inggeris:lemon tea) adalah minuman yang sudah tak asing bagi kita. Teh lemon merupakan gabungan dari dua minuman yang menyehatkan iaitu Teh dan Lemon. Teh sejak lama dikenal sebagai salah satu minuman yang menyihatkan dengan banyaknya vitamin, nutrisi, serta antioksidan di dalamnya. Sementara lemon adalah salah satu buah yang juga kaya vitamin, mineral, dan nutrisi.

Jika keduanya digabung, tentunya memberikan seribu-satu manfaat kesihatan, dan menjadi semakin berlipat ganda jika diminum. Jika Anda ingin mendapatkan manfaat optimum dari teh lemon, caranya adalah sediakan air panas, masukkan teh, biarkan dulu selama beberapa minit, kemudian masukkan air lemon atau potongan lemon ke dalamnya.[1]

Antara Khasiatnya adalah:

  1. Membantu Sistem Saraf
  2. Membantu Pencernaan
  3. Membantu Kardiovaskular
  4. Meningkatkan aktiviti Metabolisme dalam badan
  5. Meningkatkan Hormon Insulin
    SCongratulate.gif
Pix.gif