Perang Saudara Libya Kedua

Perang Saudara Libya Kedua merupakan perang saudara pelbagai hala yang berlanjutan dari 2014 hingga 2020 di negara Afrika Utara Libya bertempur antara kumpulan bersejata yang berbeza, sebahagian besarnya Dewan Perwakilan (HoR) dan Kerajaan Persetujuan Kebangsaan.[1]

Lihat juga sunting

Rujukan sunting

  1. ^ "Libya's Second Civil War: How did it come to this?". Conflict News. Diarkibkan daripada yang asal pada 20 Mac 2015. Dicapai pada 22 Mac 2015.
    National Post View (24 Februari 2015). "National Post View: Stabilizing Libya may be the best way to keep Europe safe". National Post. Dicapai pada 22 Mac 2015.

Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "UNSMIL_Salame_20190409" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "UNSMIL_Salame_190904" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "WashPost_NatConf" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "NatConf_postponed" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "UNSMIL_LPDF_approves_selection_mech" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.

Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "LPDF_unified_executive_selection_mechanism" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.

Bacaan lanjut sunting

Templat:Wikinews category

Templat:Libyan Civil War (2011) Templat:Libya topics Templat:Libyan institutional transition Templat:Islamic State of Iraq and the Levant Templat:Iran–Saudi Arabia relations Templat:Iran–Saudi Arabia proxy conflict Templat:Post-Cold War African conflicts