Stop icon with clock
Anda telah disekat sementara daripada menyunting kerana penyalahgunaan keistimewaan menyunting. Sebaik sahaja sekatan telah tamat tempoh, anda dialu-alukan untuk melakukan sumbangan yang bermanfaat. Jika anda rasa ada sebab-sebab yang baik mengapa anda perlu dinyahsekat, anda boleh merayu menyahsekat dengan menambah teks berikut di bawah notis ini: {{nyahsekat|sebab=Sebab anda di sini ~~~~}}. Walau bagaimanapun, anda perlu membaca panduan untuk rayuan sekatan terlebih dahulu.

Salam Sejahtera, Memandangkan anda telah banyak membuat rencana berkaitan biografi seseorang, dan anda menggunakan buku sebagai rujukan, tolong masukkan sekali maklumat buku tersebut dibahagian rujukan laman rencana tersebut. Perkara yang diperlukan adalah seperti berikut:

  1. nama pengarang
  2. judul buku dalam huruf condong
  3. jilid
  4. bandar penerbitan (tidak wajib)
  5. nama penerbit
  6. tahun penerbitan
  7. nombor bab atau mukasurat
  8. ISBN jika ada

Petikan untuk bab-bab yang dikarang secara berasingan dalam buku:

  1. nama pengarang
  2. tajuk bab
  3. nama penyunting buku
  4. nama buku dan butiran-butiran lain seperti di atas
  5. nombor bab atau mukasurat bab (tidak wajib)

(Peraturan ini adalah menurut apa yang termaktub dalam peruntukan "Buku", "Jenis maklumat utuk disertakan", Wikipedia:Sumber petikan)

Sila masukkan maklumat dengan tepat dan benar. Memasukkan maklumat palsu ke dalam Wikipedia boleh menyebabkan anda disekat. Harap maklum.--Smim90 (bincang) 15:26, 8 September 2011 (UTC)Balas