WikiProjek Taiwan sunting

Berharap pengguna Wikipedia Bahasa Melayu yang tahu tentang Taiwan dapat menubuhkan projek WikiProjek Taiwan dengan mencipta rencana berkaitan Taiwan dan menambah infomasi pada rencana sedia ada.

Saya mendapati ada rencana sedia ada dalam Wikipedia Bahasa Melayu terlalu pendek berbanding bahasa lain (contoh: Wikipedia Bahasa Inggeris, Wikipedia Bahasa Cina, dll). Saya juga mendapati ada rencana yang belum wujud lagi dalam Wikipedia Bahasa Melayu (contoh: bahasa Paiwan, Taichung, Universiti Kebangsaan Taiwan).

Selain itu, kandungan dalam rencana Taipei, Taipei Baru, Kaohsiung, Taoyuan (Pentadbiran bandaraya bawah kerajaan Republik China, sama seperti Wilayah Persekutuan di Malaysia) juga tidak teratur. Pengaturan kandungan yang lengkap bagi kota di Taiwan adalah dari Pengenalan, Sejarah, Geografi, Demografi, Politik, Pembahagian Pentadbiran, Ekonomi, Pengangkutan, Pendidikan, Pengromanan, Seni dan Budaya, Sukan, Hubungan Antarabangsa, Cataran (jika ada), Rujukan, Bibiografi dan Pautan luar. ChongWeiXiang (bincang) 04:26, 16 Februari 2022 (UTC)Balas

Jemputan 100hariwiki sunting

Jemputan #100hariwiki
 

Hai NAMA PESERTA! Kumpulan Komuniti Pengguna Wikimedia Malaysia mengalu-alukan penyertaan anda dalam pertandingan ini. Anda dijemput untuk mengikuti cabaran #100hariwiki.

Cipta rencana baru setiap hari selama 100 hari berturut-turut dari 15 Januari 2023 hingga 25 April 2023 dan menangi biasiswa perjalanan penuh ke persidangan antarabangsa Wikimania 2023 di Singapura!

Wikipediawan yang berjaya melengkapkan cabaran akan mendapat beg cenderamata daripada Kumpulan Komuniti Pengguna Wikimedia Malaysia!

Daftar sekarang! Hantar rencana Maklumat lanjut

Selamat berjaya! Ikhlas daripada saya, NAMA ANDA