Selamat datang ke Wikipedia Bahasa Melayu!
Salam sejahtera Chongkian! Terima kasih kerana mendaftar di Wikipedia Bahasa Melayu!
Berikut merupakan beberapa pautan yang dapat anda layari jika masih baru di Wikipedia:

Lihat juga tutorial dan meja bantuan Wikipedia. Untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbualan, seperti laman ini, letakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada laman penyuntingan.

Semoga anda menikmati kunjungan anda di Wikipedia Bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

--Algazel (bincang) 23:44, 21 Julai 2013 (UTC)Balas

Dijemput mengundi penyelia kecemasan sunting

Sila ke Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Murbaut untuk mengundi. Wikipedia memerlukan sekurang kurangnya satu undian untuk menyokong dari Anda Murbaut (bincang) 12:16, 30 Oktober 2016 (UTC)Balas

Melibatkan diri untuk mengundi calon birokrat WBM sunting

Salam sejahtera saudara/i, terlebih dahulu saya mohon jasa baik anda untuk melibatkan diri dalam memilih birokrat di WBM memandangkan situasi semasa di WBM dimana birokrat sedia ada di WBM agak tidak aktif dan memerlukan sekurang-kurangnya seorang untuk dilantik sebagai birokrat bagi memastikan WBM dapat berurusan dengan lebih cekap. Saya harap anda dapat melibatkan diri dengan mengundi saudara Zamwan sebagai birokrat WBM di sini, undian anda amat bermakna bagi kami semua sebagai warga WBM. Terima kasih. Aplikasi (bincang) 16:11, 24 Januari 2017 (UTC)Balas

Membuang tag sunting

Boleh saya tahu kenapa anda membuang tag seperti {{Bangunan Kelantan}} Yosri (bincang) 00:11, 8 April 2017 (UTC)Balas

Jika bangunan kelantan wujud, lebih baik tempat ini di senaraikan di bawah 'bangunan, monumen dan tempat bersejarah di kelantan' templat. tetapi ia juga akan disenaraikan dalam Kategori:Binaan dan struktur di Kelantan, yang kadangkala perlu di masukkan ke dalam kategori yang lebih terperinci kerana tidak semestinya ia benar untuk diletakkan di kategori itu.
Dan saya telah mengalihkan artikel 'Daerah Kluang' ke 'Kluang' kerana kedua-duanya merujuk kepada daerah kluang. Manakala bandar kluang telah ditulis di dalam artikel 'Bandar Kluang'. Chongkian (bincang) 07:47, 8 April 2017 (UTC)Balas

Taman Botanikal Melaka sunting

Tiada rujukan diberi. Pautan mati. Yosri (bincang) 00:23, 12 April 2017 (UTC)Balas

Rujukan sudah diberi. Tiada lagi pautan mati. Chongkian (bincang) 00:20, 3 Julai 2017 (UTC)Balas

Muzium Kota Johor Lama tak sama dengan Muzium Kota Tinggi? sunting

Hai Chongkian.

Saya lihat anda mengosongkan laman Muzium Kota Johor Lama yang melencong ke Muzium Kota Tinggi pada 7 April 2017‎. Saya mula perasan tindakan ini setelah dicalonkan untuk penghapusan. Adakah dua nama rencana ini berlainan tempat yang menyebabkan anda bertindak sedemikian? Mohon penjelasan. SNN95      14:47, 30 Jun 2017 (UTC)Balas

Yes, memang berlainan.
Muzium Kota Tinggi (en:Kota Tinggi Museum) @ 1°44′14.0″N 103°54′43.6″E
Muzium Kota Johor Lama (en:Kota Johor Lama Museum) @ 1°34′47.8″N 104°1′7.1″E
Chongkian (bincang) 00:17, 3 Julai 2017 (UTC)Balas
👌 Oh! Terima kasih! SNN95      13:41, 3 Julai 2017 (UTC)Balas

Ibu daerah sunting

Boleh dapatkan rujukan? Yosri (bincang) 13:36, 24 Januari 2018 (UTC)Balas

Wikipedia:Rencana pilihan/Kajian semula sunting

Sila kemukakan pendapat anda mengenai kewujudan Wikipedia:Rencana pilihan/Kajian semula di laman perbincangannya. Kerjasama anda amatlah dialu-alukan. Selamat memajukan Wikipedia! Kacha Permata (bincang) 17:03, 12 November 2018 (UTC)Balas

Jemputan menyertai perundingan tahap kedua Tatakelakuan Sejagat sunting

Salam,

Semoga Anda dalam keadaan baik dan sihat. Nama saya Ramzy Muliawan, mewakili tim Tatakelakuan Sejagat (UCoC) Yayasan Wikimedia bagi komuniti bahasa-bahasa Indonesia dan Melayu. Saya ingin mengabarkan bahwa proses perundingan tahap kedua UCoC akan dimulai pada hari Isnin, 18 Januari 2021.

Perundingan tahap kedua UCoC akan bertumpu pada perumusan mekanisme penerapan dan penguatkuasaaan yang efektif dan berlaku bagi seluruh projek Wikimedia. Sebagai penyumbang aktif di Wikipedia bahasa Melayu, saya ingin menjemput Anda untuk menyumbang saran, komen, dan maklum balas. Tahap kedua ini bersifat mustahak, mengingat UCoC merupakan salah satu mandat yang paling utama dari proses Strategi Gerakan Wikimedia dan akan menjadi standar minima bagi dasar tingkah laku di projek-projek Wikimedia.

Sebelum memulai, Anda dapat meninjau terlebih dahulu beberapa hal terkait UCoC. Halaman berikut tersedia dalam bahasa Melayu:

Selepas itu, Anda dapat memberi komen pada laman permohonan pendapat sampai akhir bulan Februari 2021. Bagi kumpulan komuniti gerakan Wikimedia, kami juga merencanakan proses perundingan terpisah yang akan dimaklumkan dalam masa yang terdekat.

Bila Anda memiliki pertanyaan lain atau ingin menyampaikan maklum balas yang dirasa lebih sesuai disampaikan pada saluran peribadi, sila balas emel ini atau hubungi saya melalui Telegram.

Terima kasih dan salam hangat,

Ramzy Muliawan
Fasilitator Perundingan Tatakelakuan Sejagat, Yayasan Wikimedia

-- RamzyM (WMF) (bincang) 10:12, 15 Januari 2021 (UTC)Balas

Tinjauan Tatakelakuan Sejagat sunting

Salam,

Saya menjemput Anda untuk meluangkan masa 5-10 minit bagi mengisi tinjauan mengenai penguatkuasaan Tatakelakuan Sejagat (UCoC) pada projek dan komuniti Wikimedia yang berbahasa Melayu. Masa tinjauan akan berakhir pada 28 Februari 2021.

Selain itu, Anda juga dialu-alukan untuk memberikan komen, gagasan, atau pandangan peribadi dalam permohonan pendapat komuniti terkait UCoC di sini.

Terima kasih! RamzyM (WMF) (bincang) 08:32, 17 Februari 2021 (UTC)Balas

Terjemahkan rencana banjir sunting

Selamat sejahtera!

Bolehkah awak terjemahkan rencana banjir Malaysia Disembsr 2021 yang saya usahakan ke Wiki bahasa Inggeris (dan Cina) kalau mampu? Ini dapat memberi ruang kepada komuniti penyunying di sana untuk kemaskini perkara ini bersama-sama. Terima kasih!

PEACE SEARCHΞR [Bincang] 10:05, 20 Disember 2021 (UTC)Balas

Laman December 2021 Malaysian floods sudah ada dalam Wikipedia bahasa Inggeris :) Chongkian (bincang) 00:19, 21 Disember 2021 (UTC)Balas