Selamat datang ke Wikipedia Bahasa Melayu!
Salam sejahtera Danialrosli! Terima kasih kerana mendaftar di Wikipedia Bahasa Melayu!
Berikut merupakan beberapa pautan yang dapat anda layari jika masih baru di Wikipedia:

Lihat juga tutorial Wikipedia dan Meja bantuan. Untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbualan, seperti laman ini, letakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada laman penyuntingan.

Semoga anda menikmati kunjungan anda di Wikipedia Bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

Yosri (bincang) 04:32, 22 Februari 2010 (UTC)Balas


Dijemput mengundi rencana pilihan sunting

Rencana Nota telah dicalonkan sebagai rencana pilihan bulan Januari 2016. Sila ke Wikipedia:Calon rencana pilihan untuk mengundi. Wikipedia memerlukan sekurang kurangnya satu undian untuk menyokong. Terima kasih.-Mrpresidentfaris (bincang) 11:27, 16 Januari 2016 (UTC)Balas

Pencalonan Kawasan-kawasan undi di Singapura untuk penghapusan segera sunting

 

Jika ini adalah rencana pertama yang anda mencipta, anda mungkin mahu membaca panduan untuk mencipta rencana pertama anda.

Pertimbanglah juga penggunaan Bestari Rencana untuk membantu anda mencipta rencana.

Helo, dan selamat datang ke Wikipedia. Ini adalah sebuah notis untuk memberitahu anda bahawa sebuah teg telah diletakkan pada Kawasan-kawasan undi di Singapura yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah diperbuat di bawah bahagian R3 kriteria untuk penghapusan segera, kerana ia adalah sebuah rencana tanpa sebarang kandungan, atau kandungannya mengandungi sahaja pautan luar, bahagian "lihat juga", rujukan buku, teg kategori, teg templat, pautan interwiki, gambar atau percubaan untuk menghubungi subjek rencana tersebut. Sila lihat Wikipedia:Rencana tunas (Inggeris) untuk piawai maklumat minumum kami untuk rencana pendek. Juga, sila notakan bahawa rencana-rencana mestilah tentang subjek-subjek yang layak dan patut memberikan rujukan ke sumber-sumber yang boleh dipercayai yang mengesahkan kandungannya.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan melawati laman tersebut dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia. Jika laman tersebut telah dihapuskan, dan anda ingin mendapatkan semula bahan yang dipadam untuk rujukan atau perbaikan masa depan, sila menghubungi penyelia yang menghapuskkannya, atau jika anda sudah berbuat demikian, anda boleh meletakkan permohonan di sini. Alexander Iskandar (bincang) 10:47, 18 Ogos 2017 (UTC)Balas

Jemputan undian mengenai polisi baru di Wikipedia bahasa Melayu sunting

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semua pengguna dijemput untuk membuat pengundian bagi pembentukan dasar baru di Wikipedia Bahasa Melayu. Anda dijemput untuk mengundi di sini. Undian anda amat berharga bagi komuniti di Wikipedia bahasa Melayu ini. Terima kasih.Claude (bincang) 11:01, 26 Mac 2020 (UTC)Balas

Silakan periksa email Anda sunting

Halo Danialrosli: Silakan periksa email Anda! Subjek: "The Community Insights survey is coming!" Jika Anda memiliki pertanyaan, silakan kirim email ke survey@wikimedia.org.

(English: Please check your email and spam! Subject is "The Community Insights survey is coming!" If you have questions, email surveys@wikimedia.org.)

Sorry for the inconvenience, see my explanation here.

MediaWiki message delivery (bincang) 19:04, 24 September 2020 (UTC)Balas

kawasan undi (sebelum 1988) v.s. kawasan undi perseorangan sunting

as salamu alaikum, halo, dan selamat pagi! saya sudah melihat sumbangan anda di en.wp dan ms.wp. sebahagian sumbangan anda pada kawasan-kawasan undi Singapura saya lanjutkan seperti pada halaman khas mengenai sumbangan saya.

lewat pesan ini, saya ingin mengajukan satu pertanyaan kerana menemukan masalah yang kecil namun penting.

ada kes rencana dengan kawasan undi [perseorangan] yang bermasalah seperti Kawasan Undi Sembawang (en.wp) - kawasan undi perwakilan berkumpulan sembawang (en.wp) kerana memang mencari sumbernya susah dan jarang referensi yang dapat memberi satu penerangan tentang kawasan tersebut
namun, ada pula rencana dengan kawasan undi [perseorangan] yang tampaknya bermasalah juga namun, menurut saya, nasibnya sedikit lebih baik seperti Kawasan Undi Perseorangan Chua Chu Kang (en.wp) - kawasan undi perwakilan berkumpulan chua chu kang (en.wp)

pertanyaan saya: kalau saya membuat langkah yang berbeza dengan en.wp, misalnya dengan menggabungkan konten kawasan undi sembawang ke dalam rencana GRC Sembawang di artikel ms wp, apakah anda setuju/tidak setuju dengan tindakan saya? - الأستاذ أبو غاصاك (بينچڠ)
16:19, 19 Januari 2023 (UTC)Balas