Selamat datang ke Wikipedia, Azizah Sofia!

Terima kasih kerana menyertai Wikipedia bahasa Melayu, kini terdapat seramai 332,369 pengguna berdaftar!
Selamat sejahtera. Selamat datang ke Wikipedia dan terima kasih atas sumbangan anda! Saya MediaWiki message delivery, salah seorang penyunting di sini dan saya berharap anda sudi untuk membantu laman ini.
Beberapa panduan yang mungkin berguna untuk anda:
    Pengenalan kepada Wikipedia
    Lima tonggak Wikipedia
    Tutorial suntingan
    Bagaimana menyunting halaman
    Manual gaya penulisan
    Asas-asas Kod Wiki
    Bagaimana mencipta artikel
    Laman bantuan
    Apa yang Wikipedia bukan
Sesetengah perkara yang digalakkan dan dilarang:
    Digalakkan berani dalam mengemaskini laman
    Digalakkan beranggapan niat baik
    Digalakkan mengamalkan prinsip kesopanan
    Digalakkan mengamalkan pandangan berkecuali
    Jangan melaku musnah
    Jangan sampai disekat
Jika anda memerlukan bantuan, anda boleh:
    Meja bantuan
atau:
    Bertanya soalan kepada penyelia
Terdapat beberapa cara untuk menyumbang kepada Wikipedia. Antaranya seperti:
      Menjadi seorang WikiPari dan WikiSihir
    Membantu menyumbang pada artikel
           
    Melaksanakan tugas-tugas penyelenggaraan
    Membantu mencipta templat baru
    Membantu dalam projek yang tersedia di WikiProjek

Sentiasa ingat untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbincangan dengan meletakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang   pada laman penyuntingan.
Semoga anda menikmati kunjungan di Wikipedia bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

Do not understand Malay? Visit our embassy now.
Ikhlas daripada saya, MediaWiki message delivery


Community Insights Survey sunting

RMaung (WMF) 00:38, 7 September 2019 (UTC)Balas

Reminder: Community Insights Survey sunting

RMaung (WMF) 18:50, 20 September 2019 (UTC)Balas

Reminder: Community Insights Survey sunting

RMaung (WMF) 13:59, 4 Oktober 2019 (UTC)Balas

Jemputan Bulan Asia Wikipedia 2019 sunting

Jemputan Bulan Asia Wikipedia
 
Hai Azizah Sofia! Saya, MediaWiki message delivery, salah seorang penganjur pertandingan ini dan saya mengalu-alukan penyertaan anda dalam pertandingan ini. Anda dijemput untuk mengikuti Bulan Asia Wikipedia 2019!

Cipta 4 rencana berkaitan Asia dan menangi poskad khas daripada komuniti Wikimedia dari Asia!

Ahli Wikipedia yang mencipta rencana yang terbanyak akan dianugerahi "Duta Asia Wikipedia" dan mendapat sijil bertandatangan khas!



Daftar sekarang! Peraturan

Selamat berjaya! Ikhlas daripada saya, MediaWiki message delivery
-- TofeikuBincang 18:28, 29 Oktober 2019 (UTC+8)

Jemputan melakukan pengundian sekatan penciptaan rencana bagi pengguna awanama sunting

Salam semua ahli Wikipedia! Pesanan ini dihantar bertujuan untuk menjemput anda semua bagi membuat pengundian dasar sekatan penciptaan rencana bagi pengguna awanama yang diusulkan oleh saya, CyberTroopers. Pengundian ini diteruskan semula kerana kutipan undian tidak mencukupi untuk diterima/ditolak. Dasar ini akan mengubah konfigurasi hak bagi kumpulan penggguna untuk pengguna awanama iaitu membatalkan hak kumpulan ini daripada mencipta rencana di Wikipedia bahasa Melayu. Namun begitu, mereka boleh memohon rencana untuk diciptakan atau membuka akaun bagi tujuan tersebut. Oleh itu saya berharap anda semua dapat memberi kerjasama dengan membuat undian. Saya juga ingin memohon kerjasama semua ahli Wikipedia untuk berganding bahu dengan sentiasa menyemak dan mencipta rencana di Wikipedia:Memohon rencana yang dipinta oleh pengguna-pengguna. Sekian.-CyberTroopers (bincang · sumbangan · log) 06:54, 26 Mac 2020 (UTC)Balas

Undi sekarang! Cipta rencana

Selamat Hari Raya Aidilfitri sunting

[[Fail:Aidilfitri Wiki.png |40px]]Salam pengguna Wikipedia Bahasa Melayu!

Pentadbir Wikipedia Bahasa Melayu ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada anda semua yang meraikannya. Sila amalkan penjarakan sosial dan kebersihan yang tinggi bagi mengelakkan daripada dijangkiti oleh penyakit Covid-19. Semoga kedatangan Aidilfitri ini akan memberi semangat yang tinggi kepada kita semua untuk terus menyumbang dalam Wikipedia Bahasa Melayu! Terima kasih.

Jemputan pengundian PeaceSearcher sebagai penyelia sunting

Salam Wikipediawan dan Wikipediawati! Anda dijemput untuk membuat pengundian ke atas PeaceSearcher sebagai penyelia di Wikipedia Bahasa Melayu. Laman pengundian telah dicipta dan anda sudah boleh mengundi pada bila-bila masa. Sekiranya anda mempunyai apa-apa soalan untuk diajukan kepada calon, anda dibenarkan berbuat demikian di bahagian yang telah disediakan. Saya harap anda semua boleh bersama-sama melakukan undian sama ada bersetuju atau tidak bersetuju dengan rasional. Kerjasama anda amat diperlukan. Sekiranya anda mempunyai permasalahan berhubung pengundian, sila hubungi mana-mana penyelia. Sekian. MediaWiki message delivery (bincang) 09:25, 17 Januari 2021 (UTC)Balas

Tinjauan Tatakelakuan Sejagat sunting

Salam,

Saya menjemput Anda untuk meluangkan masa 5-10 minit bagi mengisi tinjauan mengenai penguatkuasaan Tatakelakuan Sejagat (UCoC) pada projek dan komuniti Wikimedia yang berbahasa Melayu. Masa tinjauan akan berakhir pada 28 Februari 2021.

Selain itu, Anda juga dialu-alukan untuk memberikan komen, gagasan, atau pandangan peribadi dalam permohonan pendapat komuniti terkait UCoC di sini.

Terima kasih! RamzyM (WMF) (bincang) 08:32, 17 Februari 2021 (UTC)Balas

Jemputan WikiSihat sunting

Jemputan WikiSihat
 

Hai Azizah Sofia! Kumpulan Komuniti Pengguna Wikimedia Malaysia mengalu-alukan penyertaan anda dalam pertandingan ini. Anda dijemput untuk mengikuti WikiSihat dengan kerjasama WHO Representative Office for Malaysia, Brunei Darussalam, and Singapore.

Cipta rencana berkaitan kesihatan dan menangi sijil dari WHO Representative Office for Malaysia, Brunei Darussalam, and Singapore!

Ahli Wikipedia yang mencipta rencana yang terbanyak akan mendapat sijil bertandatangan khas!

Daftar sekarang! Hantar rencana Maklumat lanjut

Selamat berjaya! Ikhlas daripada saya, SNN95    

Jemputan 100hariwiki sunting

Jemputan #100hariwiki
 

Hai NAMA PESERTA! Kumpulan Komuniti Pengguna Wikimedia Malaysia mengalu-alukan penyertaan anda dalam pertandingan ini. Anda dijemput untuk mengikuti cabaran #100hariwiki.

Cipta rencana baru setiap hari selama 100 hari berturut-turut dari 15 Januari 2023 hingga 25 April 2023 dan menangi biasiswa perjalanan penuh ke persidangan antarabangsa Wikimania 2023 di Singapura!

Wikipediawan yang berjaya melengkapkan cabaran akan mendapat beg cenderamata daripada Kumpulan Komuniti Pengguna Wikimedia Malaysia!

Daftar sekarang! Hantar rencana Maklumat lanjut

Selamat berjaya! Ikhlas daripada saya, NAMA ANDA

Pengundian perlucutan hak penyelia sunting

Salam sejahtera ahli Wikipedia sekalian. Saya ingin menjemput anda untuk memberi undi sama ada menyokong atau menentang perlucutan 2 orang penyelia oleh sebab ketidakaktifan mereka di sini iaitu Kurniasan dan Azuru79 melebih 3 bulan tanpa sebarang notis dan alasan yang munasabah.

Terima kasih kerana meluangkan masa untuk mengundi. Teruskan menyumbang di Wikipedia, semoga ia terus berkembang! MediaWiki message delivery (bincang) 18:57, 11 Jun 2023 (UTC)Balas