Selamat datang sunting

Helo, dan selamat datang ke Wikipedia! Kami menghargai sumbangan ensiklopedia anda, tetapi beberapa sumbangan anda, seperti yang anda lakukan pada Bunga Pinokio, tidak mematuhi dasar kami. Untuk maklumat lanjut mengenai ini, lihat polisi Wikipedia berkenaan vandalisme dan had penambahan yang boleh diterima. Sekiranya anda ingin bereksperimen dengan sintaks wiki, sila berbuat demikian di kotak pasir (tetapi berhati-hatilah bahawa kandungan kotak pasir kerap dihapuskan) daripada dalam rencana.

Sekiranya anda masih mempunyai soalan, terdapat sebuah laman bantuan penyumbang baharu, atau anda boleh klik disini untuk meminta bantuan di laman perbincangan anda, dan sukarelawan harus bertindak balas sesaat. Anda mungkin juga mendapati halaman berikut berguna untuk pengenalan umum kepada Wikipedia.

Saya harap anda suka menyunting dan menjadi ahli Wikipedia! Sila bubuh tandatangan anda di laman perbincangan menggunakan empat tilde (~~~~); ini secara automatik akan menghasilkan nama anda dan tarikh secara automatik. Jangan ragu untuk bertanya soalan di bahagian laman perbincangan saya jika anda mahu menghubungi saya. Sekali lagi, selamat datang! SNN95 Talk to me, beybeh! 12:48, 5 Mac 2020 (UTC)Balas

Jemputan undian mengenai polisi baru di Wikipedia bahasa Melayu sunting

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semua pengguna dijemput untuk membuat pengundian bagi pembentukan dasar baru di Wikipedia Bahasa Melayu. Anda dijemput untuk mengundi di sini. Undian anda amat berharga bagi komuniti di Wikipedia bahasa Melayu ini. Terima kasih.Claude (bincang) 07:15, 26 Mac 2020 (UTC)Balas

WCUGM       sunting

Salam saudara Permatazamrud! Saya, CyberTroopers merupakan salah seorang ahli Kumpulan Pengguna Komuniti Wikimedia Malaysia. Saya ingin menjemput anda untuk menyertai pertubuhan Kumpulan Pengguna Komuniti Wikimedia Malaysia.

Objektif sunting

  • Mengadakan aktiviti jangkauan awam di seluruh daerah,
  • Bertindak sebagai hab bagi seluruh projek Wikimedia di Malaysia,
  • Bekerjasama dengan masyarakat Wikimedia serantau dan antarabangsa yang lebih luas (bermula dari negara-negara jiran Indonesia, Filipina, Singapura dll dan terus berkembang ke lebih banyak negara di seluruh dunia),
  • Mempromosikan Wikipedia dan pelbagai projek Wikimedia Malaysia di seluruh Malaysia dan dunia, dan
  • Bertindak sebagai suara dan wakil untuk komuniti Wikimedia Malaysia 

Untuk mencapai matlamat ini, Kumpulan Pengguna Komuniti Wikimedia Malaysia akan menganjurkan dan menguruskan pelbagai pertemuan, persembahan dan latihan di luar dan dalam projek Yayasan Wikimedia. Matlamat kami adalah untuk menetapkan asas kukuh bagi Wikimedia di Malaysia dan menjalankan siri WikiProjek dan inisiatif di seluruh Malaysia.

Silalah melawat laman Meta untuk maklumat lanjut berkenaan pertubuhan ini.

Jika anda berkenan untuk menyertai, sila tambahkan nama pengguna anda di senarai keahlian. Anda boleh melihat pertemuan-pertemuan Wikipedia yang diadakan di Malaysia. Sekiranya anda mempunyai kemusykilan berkenaan perkara di atas, silalah bertanyakan saya di laman perbincangan saya atau e-melkan soalan kepada saya.

Terima kasih.