Selamat datang di Wikipedia Melayu!

Berikut merupakan beberapa pautan yang dapat Anda layari jika masih baru di Wikipedia:

Lihat juga tutorial Wikipedia.

Untuk menandatangani sebuah pesan pada halaman perbualan, seperti halaman ini, letakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang). Semoga Anda menikmati kunjungan Anda di Wikipedia Melayu. Salam!  — Ychmatematik 05:23, 17 Mei 2006 (UTC)Balas


Hai Pengguna Tio~mswiki, terima kasih kerana membuat sumbangan di portal masyarakat ini dan Selamat Datang ke Wikipedia Bahasa Melayu!

Wikipedia Bahasa Melayu diasaskan pada tahun 2003 dan kini tergolong dalam Kategori Kedua antara tiga kategori dalam Wikipedia sejagat yang mempunyai berbilang bahasa. Kemasukan ke Kategori Kedua pada tahun 2005 disebabkan kami mempunyai lebih daripada 10,000 rencana. Kini, Wikipedia bahasa Inggeris ialah portal Wikipedia yang terunggul, dengan bilangan rencana melebihi sejuta.

Untuk mendaftar, anda cuma dikehendaki memasukkan dua butir dalam halaman Laman Utama, iaitu:

  • nama samaran anda
  • kata laluan anda.

Wikipedia telah dicipta untuk memudahkan sumbangan daripada semua pengguna bagi tujuan mewujudkan sebuah ensiklopedia bebas dalam talian. Tujuan kami di portal ini ialah untuk "menambah koleksi rujukan Bahasa Melayu yang berkualiti di Internet".

Anda tidak perlu menunggu sehingga anda pandai baru mendaftar. Oleh sebab ini merupakan portal masyarakat, anda tidak perlu mempunyai kelayakan yang tinggi untuk menyumbang. Semua rencana adalah hasil usaha sama. Anda hanya perlu menyumbang dengan sedaya upaya anda saje. Jika anda mempunyai lima ayat, anda boleh memulakan sebuah rencana baru yang dipanggilkan "stub" di sini. Anda boleh menyumbang sambil belajar. Jika anda tidak faham apa-apa, anda boleh menanyakan saya atau mana-mana satu penyelia. Senarai nama penyelia terdapat di halaman Wikipedia:Penyelia.  — Ychmatematik 05:23, 17 Mei 2006 (UTC)Balas

Akaun anda akan dinamakan semula sunting

03:58, 18 Mac 2015 (UTC)

Dinamakan semula sunting

09:58, 19 April 2015 (UTC)