Persatuan Penulis Perlis

3P atau 'Persatuan Penulis Perlis' adalah sebuah NGO yang memperjuangkan nasib dan kebajikan penulis dari negeri Perlis. Ketua Dua 3P ialah Nasir Ali. 3P menjadi ahli gabungan Gapena dan Pena.

Bengkel penulisan novel sunting

Pada 17 Disember 2011, Bengkel Penulisan Novel anjuran bersama 3P dan syarikat penerbitan Nukilan Unggul Publication Sdn Bhd di Hotel Putra Brasmana, Kuala Perlis.Seramai 20 penulis muda mengikuti bengkel itu. Kursus dikendalikan oleh Nasir Ali.Majlis penutup dilakukan Ketua Puteri Umno Perlis Asmaiza Ahmad. Sejumlah 20 sinopsis novel dihasilkan dan telah diserah kepada syarikat penerbitan buku berkenaan untuk dinilai. Pengarah Urusan Nukilan Unggul Publication Sdn Bhd Khairul Hazamy Abdul Ghani berharap bengkel ini dapat menyemarakkan penerbitan novel, selain mengetengahkan penulis muda.

Buku 'Siri Kisah Hidupku' dilancarkan. Buku ini terdiri daripada enam judul buku edisi tulisan Jawi karya Hana Najibah atau nama sebenarnya Ruzai Zahirah rosli dan 'Membongkar Rahsia Ar-Rahnu' karya Asrul Ali atau nama penanya A.Ali. [1]

Rujukan sunting