Ramzi Rahaman (lahir 11 Januari 1954) adalah seorang pereka dan pendandan rambut terkenal di Sri Lanka[1] dilahirkan kepada keluarga Melayu Sri Lanka.

Ramzi Rahaman
Kelahiran (1954-01-11) 11 Januari 1954 (umur 70)
WarganegaraSri Lankan

Kehidupan awal sunting

Ramzi dibesarkan dengan ibu bapanya, bapanya, akauntan, dan ibu Florine yang setia. Pada usia lima tahun kemahiran untuk seni, yang secara beransur-ansur meningkatkan kecantikannya dan kebolehan gaya rambut. Pada masa mudanya ayahnya menghantarnya untuk pelajaran kepada Ivor Baptist, seorang artis landskap yang terkenal. Dia menyukai Minyak dan sketchingin Minyak dan juga di sekolah sangat penuh perhatian semasa membelajar Seni dan Bahasa Inggeris.

Kerjaya sunting

Ramzi adalah salah seorang ahli pengasas "Persatuan Pendandan Rambut dan Kecantikan Sri Lanka (SLAHAB)" yang bersekutu dengan kerajaan Sri Lanka dan bersempena dengan beberapa ahli hairstylists profesional di negara ini, kini sedang mengusahakan pembangunan yang komprehensif baru kajian sukatan pelajaran yang dilengkapi dengan program pembangunan kemahiran untuk meningkatkan pendandan rambut di Sri Lanka ke peringkat antarabangsa.[2]

Rujukan sunting

  1. ^ "If I was a rich man!". Daily News (Sri Lanka). 10 January 2004. Dicapai pada 9 September 2010.
  2. ^ "SLAHAB holds open forum for fashion extravaganza - The Sunday Times". Dicapai pada 2007-01-14.

Pautan luar sunting


Templat:SriLanka-bio-stub