Rezky Aditya

Rezky Aditya (lahir di Jakarta, 26 Februari 1985; umur 38 tahun) adalah seorang pelakon Indonesia berketurunan Minangkabau dan Banjar. Dia sudah banyak membintangi sinetron yang memiliki rating cukup baik di antaranya Cinderella, Putri, Suci, Melati untuk Marvel dan Putri Yang Ditukar.

Rezky Aditya
Kelahiran
Rezki Adhitya Dradjatmoko

(1985-02-26) 26 Februari 1985 (umur 38)
PekerjaanPelakon
Tahun aktif2004 - kini
PasanganCitra Kirana (k. 2019)
Anak-anakNaira Kaemita Sasmita "Kekey" (anak kandung lahir tahun 2013)
Keene Atharrazka Adhitya (anak kandung lahir tahun 2020)

KerjayaSunting

Dengan modal tampan dan lakonannya, kerjaya Rezky mulai tampak pada ketika membintangi sinetron Cinderella (Apakah Cinta Hanyalah Mimpi?) bersama Cinta Laura yang sangat berjaya besar. Setelah itu, banyak tawaran bermain sinetron yang menghampirinya. Rezky pun bermain dalam sinetron Putri besama Thalita Latief. Rezky dikenal luas setelah membintangi sinetron Suci bersama Bunga Zainal dan masuk ke dalam nominasi pelakon ngetop SCTV Awards.

Nama Rezky semakin melejit pada ketika berlakon dalam sinetron Melati untuk Marvel yang ditayangkan di SCTV bersama Chelsea Olivia Wijaya. Rezky berperan sebagai Marvel, teman lelaki dan selengan. Rezky mengaku sangat selesa dengan tokoh Marvel kerana perwatakannya tidak jauh berbeza dengan diri Rezky.

Rezky pun mendapat tawaran untuk berlakon filem Suka Sama Suka bersama Teuku Wisnu dan Laudya Cynthia Bella, Rezky berperan sebagai karyawan stesen televisyen yang berpura-pura homo dengan Teuku Wisnu yang merupakan seorang jurugambar hanya untuk mendapatkan rumah kos.


FilemSunting

SinetronSunting

IklanSunting

  • Syampu Zinc
  • Toyota Kijang Innova

PendidikanSunting

  • Sekolah Menengah : SMU Al - Azhar
  • Universiti : Teknik Industri Universitas Bina Nusantara